خرید سویا بالاوی و به چین دانه قیمت عمده

خرید سویا بالاوی و به چین دانه قیمت عمده ، قیمت سویا درشت خورشتی ، قیمت سویا خوراکی فله

سویا(به فرانسوی: soja، soya) یکی از بقولات است. نیام و دانه آن (لوبیا) غذای میلیون‌ها نفر را فراهم می‌کنند و در تهیه مواد شیمیایی نقش عمده دارند. سویا احتمالاً حاصل اهلی‌سازی گیاهی وحشی در شرق آسیا است. روغن استخراج شده از دانه‌های سویا یکی از مهم‌ترین انواع روغنها است.

این روغن حاوی اسید لینولئیک بسیار بالایی است و به همین دلیل از آن نمی‌توان برای تهیه روغن سرخ کردنی استفاده کرد. دانه سویا از لحاظ اسید آمینه میتونین نسبت به کنجد فقیر است اما از لحاظ اسید آمینه لیزین در سطح بالایی قرار دارد سویا بیش از سایر دانه‌ها به پروتئین حیوانی شباهت دارد. روغن سویا ۴۹ درصد لینولئیک اسید و ۲۵ درصد اسیداولئیک دارد.

خرید سویا بالاوی و به چین دانه قیمت عمده خرید سویا بالاوی و به چین دانه قیمت عمده ، قیمت سویا درشت خورشتی ، قیمت سویا خوراکی فله

خرید سویا پروتئین بافت دار نوع بسته بندی کیسه نایلونی

وزن 250 g نام تجارتی بالاوی

این شامل بیش از 36٪ پروتئین، 30٪ کربوهیدرات، و مقادیر عالی فیبر رژیمی، ویتامین ها و مواد معدنی است. همچنین از 20 درصد روغن تشکیل شده است که آن را به مهم ترین محصول برای تولید روغن خوراکی تبدیل می کند.

سوء تغذیه، به ویژه کمبود پروتئین، در بسیاری از مناطق آفریقا شایع است، زیرا پروتئین حیوانی برای اکثر جمعیت ها بسیار گران است. بسیاری از محصولات حبوبات مقداری پروتئین را تامین می کنند، اما سویا تنها محصول موجود است که منبع ارزان و باکیفیت پروتئین قابل مقایسه با گوشت، مرغ و تخم مرغ است.

محصول جانبی حاصل از تولید روغن (کیک سویا) به عنوان خوراک دام با پروتئین بالا در بسیاری از کشورها استفاده می شود. سویا همچنین با افزودن نیتروژن از جو، حاصلخیزی خاک را بهبود می بخشد. این یک مزیت عمده در سیستم‌های کشاورزی آفریقاست، جایی که خاک‌ها به دلیل نیاز به تولید غذای بیشتر برای افزایش جمعیت خسته شده‌اند، و در آن کودها به سختی در دسترس هستند و برای کشاورزان گران هستند.

در سال 2007 بیش از 216 میلیون تن سویا در سراسر جهان تولید شد که 1.5 میلیون تن آن در آفریقا بود. آفریقا تقریباً به اندازه تولید سویا سویا وارد می کند. آفریقا سالانه حدود 20000 تن صادرات دارد.

نیجریه بزرگترین تولید کننده سویا در جنوب صحرای آفریقا (SSA) و پس از آن آفریقای جنوبی است. عملکرد کم (کمتر از 1 تن در هکتار در مناطق گرمسیری آفریقا) و کمبود کود، توانایی برخی کشورها را برای افزایش تولید محدود می کند.

در نیجریه، حبوبات و پالپ پس از فرآوری شده (کنجاله سویا) به عنوان منابع مهم خوراک دام هستند. رشد سالانه 30 درصدی در صنعت طیور از سال 2003 تا 2008 باعث ایجاد چنین شرایطی برای کنجاله سویا شد که نیاز به افزایش واردات داشت.

تولید تجاری سویا در مزارع بزرگ در زامبیا، زیمباوه و آفریقای جنوبی انجام می شود. با این حال، بیشتر توسط کشاورزان کوچک در سایر مناطق آفریقا کشت می شود، جایی که به عنوان یک محصول غذایی جزئی در میان سورگوم، ذرت یا کاساوا کاشته می شود.

در سال 2007 نزدیک به 95 میلیون هکتار دانه سویا در سراسر جهان برداشت شد که 19 میلیون آن در آسیا، 3.5 میلیون هکتار در ایالات متحده آمریکا و 1.2 میلیون هکتار در آفریقا بود.

بسته به نوع، دانه های سویا را می توان بین 100 تا 150 روز پس از کاشت برداشت کرد. نیازهای نیروی کار در آفریقا زیاد است زیرا بیشتر کشت و برداشت به صورت دستی انجام می شود.

خرید سویا بالاوی و به چین دانه قیمت عمده خرید سویا بالاوی و به چین دانه قیمت عمده ، قیمت سویا درشت خورشتی ، قیمت سویا خوراکی فله

خرید سویا اعلاء به چین دانه

مصرف جهانی سویا نزدیک به 11 میلیون تن است. آفریقا سالانه حدود 618000 تن مصرف می کند و 4800 تن دیگر را برای خوراک دام مصرف می کند. نیجریه بزرگترین مصرف کننده سویا در SSA و پس از اوگاندا است.

در آفریقا از سویای خشک برای تولید جایگزین های شیر و آرد استفاده می شود. کشک لوبیا سرخ شده و به عنوان میان وعده یا صبحانه مصرف می شود. لوبیاهای رسیده به راحتی هضم نمی شوند و حاوی ترکیبات سمی هستند که نیاز به خیساندن و پخت طولانی مدت دارند.

بیماری ها در آفریقا عبارتند از زنگ زدگی، لکه قرمز برگ، لکه برگی چشم قورباغه، پوسچول باکتریایی، سوختگی باکتریایی و ویروس موزاییک سویا. آفات شامل غلاف (حشرات بدبو) و تغذیه کننده شاخ و برگ، مگس لوبیا و نماتد می باشد.

زنگ سویا که توسط قارچ Phakopsora pachyrhizi ایجاد می‌شود، به برگ‌های گیاه حمله می‌کند و آن‌ها را از بین می‌برد و می‌تواند تا 60 درصد باعث کاهش عملکرد شود. در بسیاری از نقاط جهان شیوع دارد و مخرب ترین بیماری برگی سویا محسوب می شود.

مشکلات دیگر شامل خرد شدن غلاف است که باعث کاهش طول عمر بذر و مشکلات تولید و توزیع می شود. گونه های بهبود یافته دو منظوره سویا برای افزایش تولید به دست بسیاری از تولیدکنندگان سویا نرسیده است. در بسیاری از کشورها فقط یک بازار کوچک برای سویا وجود دارد، بنابراین بسیاری از کشاورزان مایل به کشت آن نیستند و افراد زیادی نمی دانند که چگونه آن را فرآوری کنند یا با آن غذا درست کنند.

سویا یکی از مقرون به صرفه ترین و با ارزش ترین کالاهای کشاورزی به دلیل ترکیب شیمیایی منحصر به فرد آن است. در میان غلات و سایر گونه‌های حبوبات، بیشترین میزان پروتئین (حدود 40%) را دارد. سایر حبوبات بین 20 تا 30 درصد پروتئین دارند در حالی که غلات بین 8 تا 15 درصد پروتئین دارند. سویا همچنین حاوی حدود 20 درصد روغن است که دومین مقدار در بین تمام حبوبات غذایی است.

(بیشترین مقدار روغن در بادام زمینی یافت می شود که بر اساس ماده خشک حدود 48 درصد است. سومین مقدار روغن نخود است که حدود 5 درصد است. بقیه گونه های حبوبات غذایی دارای محتوای روغن در محدوده 1-3.6 درصد هستند. ) (سالونخه و همکاران 1983).

سایر اجزای ارزشمند موجود در سویا شامل فسفولیپیدها، ویتامین ها و مواد معدنی است. علاوه بر این، سویا حاوی بسیاری از مواد جزئی است که برخی از آنها مانند مهارکننده های تریپسین، فیتات ها و الیگوساکاریدها از نظر بیولوژیکی فعال هستند.

برخی دیگر، مانند ایزوفلاون ها، به دلیل توانایی قدرتمندشان در پیشگیری از سرطان های انسانی و سایر بیماری ها شناخته می شوند (مسینا و همکاران 1994، فصل 10 این کتاب). در این فصل اجزای شیمیایی سویا با توجه به ظهور، خواص، ارزش غذایی، نقش های فیزیولوژیکی و روش سنجش مورد بحث قرار می گیرد.

هنگام انتخاب رشته سویا لیدیا، تضمین کشت بذرهای تایید شده است. استفاده از بذرهای گواهی شده برای کشاورزانی که می خواهند سود ببرند ضروری است. در واقع، مصرف کنندگان بیشتر و بیشتر مایل به خوردن پروتئین های گیاهی هستند. تقاضا در حال افزایش است، بنابراین افزایش زیادی در سطوح سویا ایجاد می کند.

اما این تنها دلیل نیست، امروزه مصرف کنندگان از حیوانات درخواست می کنند که با کنجاله سویای غیر GMO تغذیه شوند. دانه سویا باید با منشا کنترل شده و کاملاً از مزرعه تا بشقاب قابل ردیابی باشد.
به همین دلیل است که دانه های گواهی شده مزایای زیادی برای تولید بهترین دانه سویا دارند:
ضمانت بذر با کیفیت بالا

خلوص رقم (> 99٪)، جوانه زنی (> 80٪)، اجازه می دهد تا حداکثر ظهور و رشد سویا برای به دست آوردن عملکرد بهینه. قیمت سویا خوراکی فله

کنترل دقیق علف های هرز

(از جمله علف های هرز مهاجم مانند Cuscuta، Avena و غیره)، جلوگیری از آلودگی مزارع زیر کشت و مدیریت آسان و ارزان تر علف های هرز.

کنترل دقیق حضور سایر محصولات زراعی به

از حضور دانه‌های گلوتن گیاهی اجتناب کنید تا شرکت‌های غذایی سویا بتوانند محصولات غیر گلوتنی را حذف کنند.
از حضور دانه‌های آفتاب‌گردان و به‌ویژه دانه‌های مقاوم به کلیرفیلد که با پالسار قابل درمان نیستند، خودداری کنید.

کنترل دقیق بیماری ها

در تولید بذر (مانند دیاپورته، ویروس موزاییک، فیتوفتورا ​​و غیره).

قابلیت ردیابی

ارائه ضمانت برای شرکت های غذایی یا خوراک سویا در رابطه با ویژگی های خاص محصول (به عنوان مثال، محتوای پروتئین بالا، رنگ دانه و غیره).

گارانتی بدون GMO

برای کل مزرعه و صنعت کشاورز

خرید بذرهای تایید شده

به سرمایه گذاری تحقیق و توسعه و پیشرفت ژنتیکی برای افزایش عملکرد، محتوای پروتئین و کیفیت، تحمل بیماری، و غیره کمک می کند. این تضمین می کند که سویا یک محصول پایدار و رقابتی برای کشاورزان و صنایع در طولانی مدت باقی بماند.

مزایای محصول سویا
ورودی های کم

به دلیل ریزوبیوم تلقیح شده به نیتروژن نیاز ندارد.
نیاز کم به قارچ کش ها و حشره کش ها.

مولفه های استراتژیک

پروتئین: سویا محصولی است که دارای بالاترین میزان پروتئین در هکتار در جهان است. این ماده حاوی پروتئین متوسط ​​40 تا 45 درصد ماده خشک و تمام اسیدهای آمینه ضروری مورد نیاز برای برآوردن نیازهای تغذیه ای انسان و حیوان است.

نفت: حدود 20 درصد سویا منبع روغن نباتی با کیفیت بالا برای غذای انسان، خوراک دام و بیودیزل است.
اجزای جزئی: لسیتین، توکوفرول ها، ساپونین ها، گلیسرول و فیتواسترول ها. سویا به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی که دارد فواید زیادی برای سلامت انسان دارد.

محصولی عالی برای چرخش

باقی ماندن نیتروژن در خاک برای محصولات بعدی؛
برای شکستن چرخه های خاص علف های هرز؛
برای محدود کردن مایکوتوکسین ها در غلات؛
برای مدیریت برخی بیماری ها (مانند دیابروتیکا روی ریشه ذرت).

محصولی عالی برای همه موارد:

خوراک دام، غذای انسان، بیودیزل، کاربردهای صنعتی و غیره. در نتیجه این ویژگی‌ها، سویا به یک محصول استراتژیک برای پاسخگویی به تقاضای روزافزون جهانی برای پروتئین تبدیل شده و استقلال پروتئین اروپا را ممکن می‌سازد.

سویا (Glycine max) یکی از مهم ترین محصولات زراعی جهان است که برای تولید روغن و پروتئین کشت می شود. در حال حاضر تولید جهانی حدود 176.6 میلیون تن لوبیا بیش از 75.5 میلیون هکتار است. این محصول عمدتاً تحت شرایط دیم کشت می شود، اما آبیاری، به ویژه آبیاری تکمیلی، به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار می گیرد. (FAOSTAT، 2001).

این محصول در شرایط گرم در مناطق گرمسیری، نیمه گرمسیری و آب و هوای معتدل کشت می شود. دانه سویا به دماهای پایین و بسیار بالا نسبتاً مقاوم است اما سرعت رشد آن در بالای 35 درجه سانتی گراد و زیر 18 درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

در برخی از واریته ها، گلدهی ممکن است در دمای کمتر از 24 درجه سانتیگراد کاهش یابد. حداقل دما برای رشد حدود 10 درجه سانتیگراد و برای تولید محصول حدود 15 درجه سانتیگراد است. فقط 25 تا 30 درصد از گلها غلافهای تشکیل شده را تولید می کنند که تعداد نهایی آنها به قدرت گیاه در طول دوره گلدهی بستگی دارد. تغییرات دمای سال به سال می تواند منجر به تفاوت در گلدهی شود.

سویا اساساً یک گیاه کوتاه روز است، اما پاسخ به طول روز با تنوع و دما متفاوت است و گونه های توسعه یافته فقط با تفاوت های عرض جغرافیایی نسبتاً باریک سازگار هستند. طول روز بر سرعت توسعه محصول تأثیر دارد. در انواع روز کوتاه، افزایش طول روز ممکن است منجر به تاخیر در گلدهی و گیاهان بلندتر با گره های بیشتر شود.

روزهای کوتاه گلدهی را تسریع می کند، به ویژه برای گونه های دیررس. رشد رویشی معمولاً در طول تشکیل محصول متوقف می شود. طول دوره رشد کل 100 تا 130 روز یا بیشتر است. سویا اغلب به عنوان یک محصول تناوب در ترکیب با پنبه، ذرت و سورگوم کشت می شود. فاصله ردیف ها از 0.4 تا 0.6 متر با 30 تا 40 دانه در هر متر ردیف متغیر است.

این محصول را می توان در طیف وسیعی از خاک ها به جز خاک هایی که بسیار شنی هستند کشت کرد. PH مطلوب خاک 6 تا 6.5 است. کود مورد نیاز 15 تا 30 کیلوگرم در هکتار فسفر و 25 تا 60 کیلوگرم پتاسیم در هکتار است. دانه سویا قادر به تثبیت نیتروژن اتمسفر است که نیازهای آن را برای عملکرد بالا برآورده می کند. با این حال، دوز آغازین 10 تا 20 کیلوگرم در هکتار نیتروژن برای رشد اولیه خوب مفید است.

سطح آب کم عمق، به ویژه در دوره رشد اولیه می تواند بر عملکرد تأثیر منفی بگذارد. این گیاه به غرقابی حساس است، اما نسبت به شوری خاک نسبتاً متحمل است. کاهش عملکرد ناشی از شوری خاک عبارت است از: 0% در ECe 5 mmhos/cm، 10% در 5.5، 25% در 6.2، 50% در 7.5 و 100% در ECe 10 mmhos / cm.

نمودار زیر مراحل کشت سویا را نشان می دهد و جدول ضرایب اصلی زراعی مورد استفاده برای مدیریت آب را به طور خلاصه نشان می دهد.