خرید سویا تردک و گلستان قیمت عمده

قیمت سویا کیلویی ، خرید پروتئین سویا تردک قیمت عمده ، بهترین مارک سویا فله ، پخش کننده اصلی سویا در تهرا ، مرکز فروش سویا تهران ، قیمت عمده سویا تردک ، خرید سویا گلستان قیمت عمده

خرید سویا تردک و گلستان قیمت عمده قیمت سویا کیلویی ، خرید پروتئین سویا تردک قیمت عمده ، بهترین مارک سویا فله ، پخش کننده اصلی سویا در تهرا ، مرکز فروش سویا تهران ، قیمت عمده سویا تردک ، خرید سویا گلستان قیمت عمده

خرید پروتئین سویا تردک قیمت عمده

کنترل علف های هرز
گلدهی سویا
گلدهی سویا. اعتبار عکس:
آلبرتا پالس گرورز، جن واکر.

علف های هرز زود ظهور رقبای بسیار قوی برای سویا هستند. کنترل علف های هرز در اوایل فصل برای کاهش افت عملکرد از رقابت علف های هرز ضروری است. بعد از اینکه دانه های سویا تاج پوشش دادند، بهتر می توانند با علف های هرز رقابت کنند. یک سیستم مدیریت یکپارچه علف های هرز به عنوان یک سیستم کنترل موثر علف های هرز توصیه می شود.

مدیریت علف های هرز با استفاده از علف کش ثبت شده، هم قبل از کاشت و هم در محصول انجام می شود. طیف گسترده ای از علف کش های تجاری برای استفاده در سویا ثبت شده است. به طور خاص، گلایفوسیت در انواع Roundup Ready استفاده می شود.
حشرات

موارد زیر تغذیه کننده های گیاهی روی زمین هستند که از برگ ها و غلاف ها تغذیه می کنند:

ملخ ها
کرم گوش ذرت
کرم ارتشی پاییز

برگ‌زدایی در اوایل فصل معمولاً تأثیر قابل‌توجهی بر کاهش عملکرد ندارد. ممکن است قبل از گلدهی، برگ‌زدایی قابل‌توجهی رخ دهد و تلفات آن حداقل باشد. ابتکارات غذایی و روستایی مانیتوبا (MAFRI) گزارش می‌دهد که 50 درصد حذف برگ‌ها قبل از گلدهی منجر به کاهش متوسط ​​عملکرد تنها سه درصد می‌شود. از آنجایی که گیاه سویا به مرحله گلدهی و پر شدن غلاف می رسد، برگ زدایی تهدیدی بزرگ برای عملکرد است و ممکن است نیاز به کنترل باشد.
بذر ذرت انگل، کرم سیمی، کرم بریده و شته

در برخی مناطق، ماگت های ذرت دانه ای ممکن است از دانه ها تغذیه کنند، که ممکن است بر جوانه زنی بذر تأثیر بگذارد و همچنین نهال های ضعیفی تولید کند که زنده نمی مانند. به ندرت مشکلی ایجاد می شود مگر در شرایط بد آب و هوایی یا اگر کیفیت بذر ظهور نهال را به تاخیر بیندازد.

کرم‌های سیمی نیز ممکن است به نهال‌ها در نواحی محلی آسیب وارد کنند، مانند دانه‌های سفید.

طبق گزارش‌ها، کرم‌های بریده مشکلی در ساسکاچوان بوده‌اند و آسیبی که ایجاد می‌کنند می‌تواند به میزان قابل توجهی توده‌های گیاهی را کاهش دهد.

همچنین گزارش شده است که شته ها در صورت یافتن به تعداد کافی باعث آسیب به سویا می شوند. شته هایی که در مراحل رشد R1-R4 بیش از 250 عدد در هر بوته دارند و در مراحل رشد R5-R6 با گیاهان تحت تنش رطوبتی و تعداد کمی شکارچی افزایش یافته اند باید کنترل شوند.
بیماری های موثر بر سویا

در خاک های مرطوب، پوسیدگی ریشه ممکن است مشکلی باشد که روی سویا تأثیر می گذارد.

عوامل بیماری زا که باعث پوسیدگی ریشه در سویا و کاهش قابل توجه عملکرد می شوند عبارتند از:

گونه پیتیوم
Rhizoctonia solani
فوزاریوم اکسی اسپوروم
سویا یک غیر میزبان برای Aphanomyces است

تیمارهای بذر ثبت شده توصیه می شود. برای کاهش خطر، از گونه های بذر مقاوم به بیماری استفاده کنید.

Sclerotinia sclerotiorum یا کپک سفید ممکن است سویا را به خصوص در سالهای مرطوب آلوده کند.

در ابتدا، گلبرگ‌های گل آلوده می‌شوند و بیماری همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و روی ساقه و غلاف‌ها تأثیر می‌گذارد و در نهایت باعث مرگ بالای گیاه می‌شود. تناوب با محصولات غیر میزبان ممکن است به کاهش بروز این بیماری کمک کند. به خاطر داشته باشید که بسیاری از گیاهان زراعی و علف های هرز میزبان این بیماری هستند.

گیاهان نزدیک به هم که به سرعت و در اوایل فصل سایبان تشکیل می دهند در معرض خطر بیشتری هستند.

کپک پودری نیز در سال های سرد یک مشکل بالقوه است. به طور کلی فقط در صورتی که در ماه جولای اتفاق بیفتد باعث کاهش عملکرد می شود.

پروتئین سویا پس از فراوری در انواع و اشکال مختلفی در دستورهای متفاوت غذایی استفاده می‌شود. یکی از این اشکال که جامعه‌ی ایرانی بیشتر با آن آشنایی دارند شکل ریزبافت و دانه‌دار آن است که در طبخ غذاهای ایرانی به‌عنوان جایگزین گوشت چرخ‌کرده استفاده می‌شود. نمونه‌ی این غذاها را می‌توان ماکارونی، انواع کتلت و همبرگر دانست. از طرفی آماده‌سازی سریع سویا یکی دیگر از مزایای آن در برابر گوشت به شمار می‌رود.

ترکیبات:

خرید سویا تردک و گلستان قیمت عمده قیمت سویا کیلویی ، خرید پروتئین سویا تردک قیمت عمده ، بهترین مارک سویا فله ، پخش کننده اصلی سویا در تهرا ، مرکز فروش سویا تهران ، قیمت عمده سویا تردک ، خرید سویا گلستان قیمت عمده

خرید سویا گلستان قیمت عمده

برداشت/ذخیره سویا

تقریباً دو هفته پس از برگ‌زدایی، برداشت آغاز می‌شود.
مواردی که باید در نظر بگیرید:

برگها و ساقه برگها خشک می شوند و از ساقه اصلی می ریزند.
غلاف‌ها قهوه‌ای می‌شوند و دانه‌ها وقتی تکان می‌خورند در داخل آنها به صدا در می‌آیند که نشان می‌دهد دانه‌های سویا کاملاً بالغ هستند.
ترکیب می تواند با رطوبت 20 درصد شروع شود.
یخبندان های اولیه می توانند گیاه را بکشند و کیفیت را با دانه های مرطوب سبز در نمونه کاهش دهند. و
سویا باید در رطوبت کمتر از 14 درصد نگهداری شود.

گلدهی سویا
گلدهی سویا. اعتبار عکس:
آلبرتا پالس گرورز، جن واکر.

ترکیب مستقیم روش ارجح برای برداشت سویا است. همچنین با تجهیزاتی که قادر به برش بسیار پایین تا سطح زمین هستند، کوبیدن قابل قبول است. ترکیب باید فوراً انجام شود تا از آسیب بارش به نوار جلوگیری شود.

زمانی که سویا با رطوبت کمتر از 12 درصد برداشت می‌شود، خسارت بذر می‌تواند زیاد باشد، و تلفات برداشت نیز در شرایط خشک می‌تواند زیاد باشد.

تلفات تنها چهار لوبیا در هر فوت مربع معادل یک بوشل در هر هکتار است.

میل برش شناور برای به حداقل رساندن تلفات برداشت ایده آل است. تنظیم دقیق سرعت سیلندر و فاصله مقعر برای به حداقل رساندن ترک خوردگی و شکافتن دانه مورد نیاز است.
تاریخ

سویای کشت شده، Glycine max L.، یک سویای اهلی است که در بسیاری از نقاط جهان رشد می کند. عضوی از زیرجنس سوجا است. تصور می شود که سویا در چین اهلی شده است، سپس در قرن هفدهم به اروپا و در دهه 1800 در آمریکای شمالی گسترش یافت.

سویا به یک محصول غالب در تجارت جهانی دانه های روغنی تبدیل شده است.

بسیاری از غذاها از سویا در آسیا تولید شده اند. آرد سویا و فراکسیون های پروتئینی در رژیم های غذایی اروپا و آمریکای شمالی نیز استفاده می شود.

سویا طبیعی بدون چربی

سویا را همه به‌عنوان یکی از جایگزین‌های گوشت برای تأمین نیازهای بدن به پروتئین می‌شناسند. یکی از مهم‌ترین مصرف‌کنندگان سویا را می‌توان افرادی دانست که در رژیم غذایی آن‌ها منع استفاده از کلسترول وجود دارد و سویا به دلیل صفر بودن کلسترولش بهترین گزینه برای این کار به شمار می‌رود.

به‌علاوه سویا منبعی غنی از کلسیم به شمار می‌رود که برای رشد و حفاظت از بافت‌های استخوانی و دندان‌ها ضروری است. از دیگر مواد معدنی و ویتامین‌هایی که در لوبیای سویا وجود دارد باید به ویتامین C، آهن به میزان زیاد، ویتامین B6 و منیزیم اشاره کرد. میزان آهن موجود در 100 گرم سویا 87 درصد نیاز بدن را به‌صورت روزانه برای یک رژیم 2000 کالری تأمین خواهد کرد.

کالاها 2023: عرضه مشتقات سویا تحت فشار در حالی که آرژانتین و برزیل با باد مخالف روبرو هستند
نکات برجسته

آب و هوای غیرمنتظره تولید مشتقات آرژانتین را تهدید می کند

دستور ترکیب بیودیزل برزیل در حال افزایش است

انتظار می رود تقاضای کوتاه مدت خریداران عمده ضعیف باشد

تغییرات آب و هوایی که به کشت محصول سویا در آرژانتین، بزرگترین صادرکننده کنجاله و روغن سویا در جهان، و تامین کننده شماره 2 برزیل که برای افزایش دستور ترکیب بیودیزل خود آماده می شود، می تواند عرضه جهانی مشتقات سویا، تاجران روغن سویا و کنجاله را در سال 2023 کاهش دهد. گفت.
ثبت نشده؟

دریافت هشدارهای ایمیل روزانه، یادداشت های مشترک و شخصی سازی تجربه خود.
اکنون ثبت نام کنید

آرژانتین و برزیل بیش از نیمی از عرضه روغن سویا و کنجاله جهان را تشکیل می دهند.

فعالان بازار نگران هستند که تخمین اولیه خرد کردن سویا توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده به 39.75 میلیون تن و پیش بینی تولید 49.50 میلیون تن برای آرژانتین در سال بازاریابی 2022-23 (اکتبر تا سپتامبر) بسیار زیاد باشد زیرا ممکن است خردایش در این کشور کاهش یابد. برای سومین سال متوالی با تاثیرات شدید آب و هوایی مرتبط با لانینا مواجه است.

کاشت فصل فعلی سویا در آرژانتین با سرعت کمتری نسبت به سال 2021-2022 پیش می رود. بر اساس داده های Rosario Grains Exchange یا BCR، کاشت سویا تا 21 دسامبر حدود 60.6 درصد کامل شد، یعنی 12.6 واحد درصد کمتر از سال. پروژه BCR منطقه کاشت 2022-23 MY در حدود 16.7 میلیون هکتار در مقابل 16.3 میلیون هکتار در سال گذشته است.

بورس غلات بوئنوس آیرس یا BAGE در گزارش اخیر خود گفت که کمبود رطوبت خاک و دمای بالا فعالیت های مزرعه را با مشکل مواجه کرده است.

کشاورزان در مورد سرعت فروش سویا در سال 2023 آرژانتین پس از دو دور موفقیت آمیز دولت در سال 2022 مبنی بر نرخ ویژه دلار برای فروش تحت برنامه موسوم به “دلار سویا” که برای تقویت صادرات و ذخایر بانک مرکزی آرژانتین طراحی شده است، نامشخص هستند.

یک تاجر مشتقات سویا در آرژانتین گفت: “کشاورزان در آرژانتین ترجیح می دهند منتظر مقداری دلار سویا یا بیشتر بمانند تا از دانه های خام خود پول بیشتری به دست آورند. بنابراین، آنها احتمالاً بیشتر حدس و گمان می زنند و کمی می فروشند.” عرضه کمتر برای سنگ شکن ها و تولید و صادرات روغن و کنجاله.