خرید ادویه کاری خارجی قوطی قیمت عمده

خرید ادویه کاری خارجی قوطی قیمت عمده ، بهترین مارک ادویه کاری خارجی ، پخش کننده اصلی ادویه کاری خارجی تهران ، مرکز فروش ادویه کاری خارجی ، خرید ادویه کاری خورشتی

برگ کاری چیست؟
برگ‌های کاری برگ‌های سبز براقی هستند که معمولاً در غذاهای کاری استفاده می‌شوند، به همان روشی که یک سرآشپز ممکن است از برگ بو استفاده کند تا عطر و طعم بیشتری به غذا اضافه کند. آنها از درختان کاری می آیند که بخشی از خانواده مرکبات هستند و دارای رایحه گرم کننده قوی هستند. برگ های کاری را به طور سنتی در روغن سرخ می کنند تا طعم آن آزاد شود و به سس کاری اضافه می شود تا با غذا بجوشد.

کاری تایلندی در مقابل کاری هندی
تفاوت اصلی بین کاری تایلندی و کاری هندی در این است که در حالی که کاری هندی معمولاً از ترکیب ادویه ای استفاده می کند که با آب و گاهی اوقات ماست رقیق می شود، کاری تایلندی از خمیر کاری استفاده می کند که با شیر نارگیل رقیق شده است.

کاری هندی به شدت به زردچوبه و گشنیز وابسته است، در حالی که کاری تایلندی به شدت به فلفل چیلی وابسته است. کاری‌های تایلندی معمولاً دارای حرارت بیشتر و قوام خامه‌ای هستند، در حالی که کاری‌های هندی بسیار خوش طعم و بیشتر شبیه سوپ هستند و به قوام سس تند نزدیک‌تر هستند.

خرید ادویه کاری خارجی قوطی قیمت عمده خرید ادویه کاری خارجی قوطی قیمت عمده ، بهترین مارک ادویه کاری خارجی ، پخش کننده اصلی ادویه کاری خارجی تهران ، مرکز فروش ادویه کاری خارجی ، خرید ادویه کاری خورشتی

خرید ادویه کاری خارجی قوطی قیمت عمده

جمل هندی (ربع و نیم کیلویی) ادویه کاری قوطی سبز
سبزان (۲۰۰گرمی و نیم کیلویی)
الهلال کویتی (ربع و نیم کیلویی)

انواع کاری تایلندی
غذای کاری قرمز با مرغ و برنج
هنگامی که رنگ کاری را در فهرست فهرست شده مشاهده می کنید، به احتمال زیاد با نسخه ای از کاری تایلندی روبرو می شوید. در زیر لیستی از محبوب ترین انواع کاری تایلندی آمده است:

کاری سبز
کاری قرمز
کاری زرد
پانانگ
مسام
کاری ترش
در زیر، تفاوت بین سه رنگ کاری را شناسایی می کنیم:

کاری سبز چیست؟

کاری سبز نوعی غذای خورش تند است که از ترکیب خمیر کاری سبز با پروتئین یا سبزیجات درست می‌شود و محبوب‌ترین نوع کاری تایلندی محسوب می‌شود. کاری سبز نیز داغ ترین رنگ کاری است. خمیر کاری سبز (kreung gaeng keo wahn) رنگ سبز پر جنب و جوش خود را از فلفل سبز چیلی تازه، گشنیز تازه، برگ و پوست آهک مکروت و ریحان می گیرد. معمولاً شامل علف لیمو، خمیر میگو، سیر و دانه فلفل نیز در میان مواد تشکیل دهنده آن است. معمولاً با گوشت گاو یا مرغ سرو می شود.

کاری قرمز چیست؟

کاری قرمز یک غذای مبتنی بر سس متوسط ​​است که از ترکیب خمیر کاری قرمز با پروتئین یا سبزیجات تهیه می شود و یکی از متنوع ترین کاری های تایلندی به حساب می آید. کاری قرمز دارای سطح حرارت متوسطی است که می توان آن را با فلفل دلمه ای تقویت کرد یا با رب گوجه فرنگی ملایم کرد.

خمیر کاری قرمز (kreung gaeng phet daeng) رنگ قرمز پررنگ خود را از فلفل قرمز تند خشک، خمیر میگو و زردچوبه تازه می گیرد. در میان لیست مواد تشکیل دهنده آن، ریشه گشنیز، گشنیز، زیره، علف لیمو و گالنگال را نیز خواهید یافت. معمولا با مرغ، اردک یا میگو سرو می شود.

کاری قرمز در مقابل کاری سبز

کاری قرمز از فلفل قرمز بلند خشک شده تهیه می شود و در مقایسه با کاری سبز که از فلفل سبز تهیه می شود و گرم ترین آن در بین کاری های تایلندی است، از نظر حرارت ملایم تر است. کاری سبز در تایلند محبوب ترین است، در حالی که خمیر کاری قرمز در غذاهای متنوع تری استفاده می شود.

زرد کاری چیست؟

کاری زرد یک غذای خورش تایلندی است که از خمیر کاری زرد درست می‌شود که بیشتر شبیه کاری به سبک هندی است. کاری زرد به دلیل شباهت آن به غذای هندی و درجه حرارت ملایم آن، غذایی است که بیشتر در منوی رستوران های بین المللی یافت می شود.

خمیر کاری زرد (nam prik gaeng karee) دارای طعمی شیرین و رنگ زرد کم رنگ تسکین دهنده است که از زردچوبه و فلفل چیلی زرد می آید. مواد دیگر شامل دانه گشنیز، علف لیمو، گلنگال، زنجبیل، زیره و موسیر است. معمولا با مرغ یا ماهی سرو می شود.

خرید ادویه کاری خارجی قوطی قیمت عمده خرید ادویه کاری خارجی قوطی قیمت عمده ، بهترین مارک ادویه کاری خارجی ، پخش کننده اصلی ادویه کاری خارجی تهران ، مرکز فروش ادویه کاری خارجی ، خرید ادویه کاری خورشتی

خرید ادویه کاری جمل هندی قیمت عمده

پودر کاری چیست؟
سه نوع پودر کاری در کاسه

پودر کاری ترکیبی از ادویه ها با استفاده از موادی است که معمولاً در آشپزی هندی یافت می شود. ترکیب ادویه کاری توسط بریتانیایی ها ایجاد شد که به دنبال بازگرداندن طعم غذاهای هندی به انگلستان بودند. پودر کاری بیشتر برای تهیه Tikka Masala، کاری انگلیسی استفاده می شود، اما معمولاً در هند استفاده نمی شود. همچنین می توانید پودر کاری را به شکل مکعب کاری روکس پیدا کنید که معمولاً در کاری ژاپنی مانند کاره رایسو استفاده می شود.

پودر کاری از چه ساخته شده است؟
اینها ادویه های رایج مورد استفاده در مخلوط پودر کاری هستند:

زردچوبه
گشنیز
زیره
زنجبیل
میخک ها
فلفل سیاه
سیر
دارچین
زعفران
دانه خردل
رازیانه
بسته به جایی که پودر کاری از کجا تهیه می شود، تغییرات و تفاوت های ظریف ممکن است رخ دهد.

ماندگاری پودر کاری
ماندگاری پودر کاری زمانی که در مکانی خنک و تاریک نگهداری شود 3 تا 4 سال است. با گذشت زمان، این ترکیب عطر و قدرت خود را از دست می دهد. پودر کاری موجود در سوپرمارکت ها ممکن است برای مدتی در قفسه نشسته باشد و ممکن است در زمان خرید تازه ترین نباشد. شما می توانید پودر کاری خود را با آسیاب کردن گیاهان و ادویه های تازه برای غنی ترین طعم ها درست کنید.

نحوه استفاده از پودر کاری
هنگام پخت و پز با پودر کاری، ابتدا ادویه ها را گرم کنید تا قبل از افزودن پروتئین خود، عطر و طعم غنی را نشان دهید.

روغن را روی حرارت متوسط ​​در تابه داغ کنید.
پیاز خرد شده و نمک را به روغن داغ شده اضافه کنید تا پیازها طلایی شوند.
زنجبیل، سیر و گوجه فرنگی خرد شده را اضافه کنید تا مواد شروع به کاراملی شدن کنند.
پودر کاری را داخل تابه بریزید و بگذارید 2 تا 3 دقیقه بپزد و مدام هم بزنید.
پروتئین خود را اضافه کنید و آن را در کاری بپوشانید.
1-2 دقیقه روی حرارت ملایم با درب تفت دهید.
برای ایجاد سس، درب را باز کنید و آب اضافه کنید.
روی ظرف را بپوشانید و بگذارید 10 دقیقه بجوشد.
خامه یا ماست را اضافه کنید و با حرارت ملایم مخلوط کنید (اختیاری).
روی برنج سرو کنید.
می توانید از پودر کاری برای تهیه غذاهای سنتی پر از سس استفاده کنید، اما می توانید آن را در دستور العمل های دیگر نیز بگنجانید. پودر کاری را روی سبزیجات، ذرت بو داده یا تخم‌مرغ‌های شیطانی بپاشید تا طعمی خوش طعم داشته باشید. از پودر کاری برای چاشنی سوپ های گرم استفاده کنید، یا یک ماریناد غنی برای گوشت درست کنید که مهمانان شما برای چند ثانیه به آنجا برگردند.

خمیر کاری چیست؟

خرید ادویه کاری خارجی قوطی قیمت عمده خرید ادویه کاری خارجی قوطی قیمت عمده ، بهترین مارک ادویه کاری خارجی ، پخش کننده اصلی ادویه کاری خارجی تهران ، مرکز فروش ادویه کاری خارجی ، خرید ادویه کاری خورشتی

خرید ادویه کاری سبزان قیمت عمده

کاری چیست؟

کلمه کاری به طور خاص به یک غذا اشاره نمی کند، بلکه یک اصطلاح کلی است که برای گوشت خورشتی، توفو یا غذای سبزیجاتی است که در یک سس ادویه دار یا سس معطر پخته می شود و سپس روی بستر برنج با نان صاف سرو می شود. مشخصات طعم کاری بسته به سرآشپز و منطقه می تواند بسیار متفاوت باشد و می تواند از ملایم تا بسیار تند متغیر باشد.

انواع کاری

ظرف سوپ کاری زرد با پیازچه
وقتی کاری را در منو می بینید، اغلب نام خاصی برای غذایی که سفارش می دهید پیدا می کنید. در اینجا برخی از غذاهای محبوب کاری وجود دارد که ممکن است با آنها روبرو شوید:

مرغ تیکا ماسالا – مرغ ترشی شده با زردچوبه، گوجه فرنگی و سس کاری ماست روی برنج (انواع کاری انگلیسی)
مرغ کره – مرغ با سس خامه ای گوجه فرنگی کره ای روی برنج (نوعی هندی کاری)

کورما – مرغ با ادویه ملایم در یک سس خامه ای شیرین با آجیل روی برنج (نوع کاری پاکستانی)

دانسک – گوشت گوسفند یا بز که در سس عدس و سبزیجات با درجه حرارت متوسط ​​پخته شده و روی برنج قهوه ای سرو می شود (نوعی ایرانی کاری)
Vindaloo – گوشت تند ترشی شده در و سس سیر، سرو شده با برنج (نوعی کاری پرتغالی)

پانانگ – گوشت پخته شده در فلفل قرمز قرمز و سس بادام زمینی، کم شده در شیر نارگیل، و روی برنج قهوه ای سرو می شود (نوعی کاری تایلندی)
با تمام این تغییرات موجود، ممکن است بپرسید “خوب، کاری از کجا می آید؟” برای کشف منشا کاری به خواندن ادامه دهید.

منشا کاری

غذاهای کاری از غذاهای هندی سرچشمه می گیرند، اما اصطلاح کاری توسط بریتانیایی ها در زمان حکومتشان بر هند در قرن هجدهم رایج شد. انگلیسی ها احتمالاً با اصطلاح کاری آشنا شده اند که در تامیل به معنای سس است (زبانی که در هند صحبت می شود).

اگرچه این اصطلاح در قرن هجدهم ایجاد شد، اما تصور می‌شود که غذاهای مبتنی بر سس در 2500 سال قبل از میلاد در هند وجود داشته است. محبوبیت غذاهای کاری در سراسر جهان گسترش یافت، زیرا انگلیسی ها ترکیبی از ادویه ها را برای تقلید از غذاهایی که در هند یافتند و از طریق مسیرهای تجاری و مسیر ابریشم با سایر کشورها به اشتراک گذاشتند، ایجاد کردند.

تغذیه کاری

از آنجا که دستور العمل های کاری متفاوت است، ارزش غذایی آنها با یکدیگر متفاوت خواهد بود. با این حال، بیشتر کاری ها ادویه ها و مخلوط های عجیب و غریب مشابهی دارند و بسیاری از آنها به شدت به زردچوبه، گشنیز و زیره وابسته هستند. این ادویه ها دارای خواص ضد التهابی و سم زدایی بالایی هستند. کاری همچنین منبع عالی ویتامین B6، آهن، منیزیم و فیبر است.