خرید ادویه گرام ماسالا قیمت عمده

خرید ادویه گرام ماسالا قیمت عمده ، بهترین مارک ادویه گرام ماسالا ، پخش کننده عمده ادویه گرام ماسالا ، واردکننده ادویه گرام ماسالا تهران ، خرید گرمصاله مرغ و ماهی

خرید ادویه گرام ماسالا قیمت عمده خرید ادویه گرام ماسالا قیمت عمده ، بهترین مارک ادویه گرام ماسالا ، پخش کننده عمده ادویه گرام ماسالا ، واردکننده ادویه گرام ماسالا تهران ، خرید گرمصاله مرغ و ماهی

خرید ادویه گرام ماسالا 1کیلویی قیمت عمده

دستور العمل گرام ماسالا – راهنمای گام به گام برای تهیه گرام ماسالا فوق العاده طعم دار و معتبر که به راحتی مطابق با سلیقه شما قابل تنظیم است. گرام ماسالا یک ترکیب ادویه معطر سنتی است که در آشپزی هندی استفاده می شود. این نه تنها طعم و مزه را به غذاهای هندی شما اضافه می کند، بلکه فواید سلامتی بی شماری را نیز برای شما به ارمغان می آورد. هنگامی که شروع به ساختن خود کردید، متوجه خواهید شد که گرام ماسالای خانگی چقدر معطر است. من تضمین می‌کنم که دیگر هرگز از خرید بطری‌های بطری خوشتان نمی‌آید.

قفسه‌های سوپرمارکت‌ها مملو از انواع گرام ماسالا هستند و متأسفانه اکثر آنها فاقد عطر واقعی هستند – عطر آن همین است! من هرگز به چیزی شبیه به ادویه خانگی برخورد نکرده ام به این دلیل ساده که ادویه های آسیاب شده اکسید می شوند و طعم خود را به مرور زمان از دست می دهند. همچنین هرگز تعادلی بین طعم ها و طعم های ادویه، تند، شیرین و تلخ وجود ندارد.

با استفاده از گرام ماسالای خانگی، ما این گزینه را داریم که ادویه ها را در دسته های کوچک ترکیب کنیم و آنها را به خوبی ذخیره کنیم تا مدت زمان بیشتری معطر بمانند. همچنین به راحتی قابل تنظیم است تا تمام طعم ها و مزه ها را متعادل کند.
گرام ماسالا چیست؟

اصطلاح “گارام” در هندی به معنای “گرم” یا گرم و “مسالا” به معنای “مخلوط ادویه” است. گرام ماسالا به معنای ترکیبی از ادویه های گرم کننده است. این یک ترکیب جادویی است که گرما را برای بدن فراهم می کند و در نتیجه کل سیستم بدن را سم زدایی و متعادل می کند.

حکمت آیورودا به اجداد ما آموخت که ترکیب صحیح ادویه ها در رژیم غذایی ما می تواند با متعادل کردن بدن، ذهن و روح، سلامت کلی را حفظ کند. بنابراین ادویه ها برای قرن ها بخشی جدایی ناپذیر از آشپزی سنتی هند بوده اند.

اما استفاده مناسب از ادویه جات مهم است. در این پست به همراه دستور پخت گراما ماسالا، نحوه استفاده صحیح از ادویه ها را متناسب با ذائقه و شرایط بدنی با شما به اشتراک می گذارم.

در هند، هر خانه ای بسته به مناطق، عادات غذایی و ذائقه شخصی دستور العمل متفاوتی برای تهیه گرام ماسالا دارد. این گرام ماسالا پنجابی فوق‌العاده طعم‌دار است و برای تهیه هر نوع غذای گیاهی و غیر گیاهی هندی از غذاهای جنوب هند و شمال هند بسیار خوب است.
مطالب [پنهان
1 گرام ماسالا چیست؟
2 نکته حرفه ای برای تهیه گرام ماسالا
3 ادویه های خود را بشناسید
4 نحوه تمیز کردن ادویه جات ترشی جات
5 طرز تهیه گرام ماسالا (عکس های مرحله به مرحله)
6 سؤالات متداول
7 کارت دستور غذا

افزودن حتی کمی از این گاراما ماسالا به غذاهای روزمره شما تفاوت زیادی ایجاد می کند. طعم و مزه را کاملاً افزایش می دهد و به غذاهای شما جان می بخشد.

Hera برخی از دستور العمل های محبوب هندی با استفاده از گرام ماسالا هستند،
چانا ماسالا
آلو گوبی
مرغ کره
کاری مرغ

پست کامل نحوه تمیز کردن ادویه ها و تهیه پودر گرام ماسالا را بخوانید.
نکات حرفه ای برای تهیه گرام ماسالا

تمیز کردن کامل ادویه ها به دلایل بهداشتی بسیار مهم است حتی اگر از ادویه های ارگانیک استفاده می کنید. در واقع ادویه های ارگانیک بیشتر مستعد هجوم هستند و برای رعایت استانداردهای مواد غذایی ارگانیک تحت درمان شیمیایی قرار نمی گیرند و یا حداقل به حداقل می رسد. تمیز کردن همچنین ماندگاری گرام ماسالای شما را افزایش می دهد.

برشته کردن ادویه ها یا خشک کردن آنها در آفتاب، عطر اسانس موجود در ادویه ها را به ارمغان می آورد. همیشه آنها را روی حرارت بسیار کم تفت دهید تا طعم آنها حفظ شود.
انتخاب ترکیب و مقدار مناسب ادویه ها متناسب با بدن و ذائقه شما بسیار مهم است. ترکیب نامناسب یا استفاده از ادویه های تند زیاد در ترکیب ادویه ها می تواند در دراز مدت برای هضم مضر باشد و همچنین می تواند باعث کم آبی بدن شود.

دستور پختی که در اینجا به اشتراک گذاشته شده است به شما یک گرام ماسالای متعادل و خوش طعم می دهد. خیلی تند و اسیدی نیست. با این حال، زمانی که می‌خواهید ادویه خاصی در ظرف بیشتر بدرخشد، می‌توانید دست به تغییراتی بزنید. مثال: بسته به دستور غذا، زیره، هل آسیاب شده یا رازیانه آسیاب شده بیشتری اضافه کنید.

2 سری ادویه در دستور غذا استفاده می شود. مورد اول پایه پودر ادویه را تشکیل می دهد و حتی بدون ست دوم نیز خوب است.
ست دوم دارای مواد اختیاری است و من در کارت دستور پخت دلیل استفاده از آنها را ذکر کرده ام. من از هر دو مجموعه استفاده می کنم. اما شما می توانید بسته به در دسترس بودن یا ترجیح یا نوع بدن یکی یا همه را انتخاب کنید.

ادویه های خود را بشناسید

تصویر زیر به شما کمک می کند تا ادویه هایی را که من در این دستور تهیه پودر گرام ماسالا استفاده می کنم شناسایی کنید. همچنین در زیر توضیح داده ام که چرا هر یک از این ادویه استفاده می شود، چه نوع طعمی به غذا می دهد و تأثیر آن ادویه بر بدن ما.

دانه های گشنیز پایه هر گرام ماسالا را تشکیل می دهند. آنها حجم/بدن به ظروف شما اضافه می کنند. آنها رایحه شیرین ملایم و طعم مرکبات دارند بنابراین به کاهش و متعادل کردن تندی سایر ادویه ها کمک می کند. این دانه ها با تقویت آتش گوارش به هضم غذا کمک می کند، از نفخ شکم، نفخ جلوگیری می کند و اسیدیته را آرام می کند. دانه گشنیز همچنین به تعادل پیتا دوشا در بدن کمک می کند.

دانه زیره و دانه گشنیز

دانه های زیره یک کمک عالی برای گوارش و سم زدایی هستند. آنها به دفع سموم از بدن کمک می کنند. زیره همچنین عطر خاکی و تند خوبی به گرام ماسالا می دهد.

هل سبز علاوه بر اینکه عطر گلی شیرینی به غذاها می بخشد، به سوء هاضمه نیز کمک می کند، اشتها را بهبود می بخشد و انواع دوشاها (اختلال در بدن) را در صورت اعتدال متعادل می کند. برای این دستور می توانید از غلاف کامل استفاده کنید زیرا پوسته ها نیز مقداری طعم دارند. در صورت تمایل می توانید پوست را جدا کرده و فقط از سیاه دانه ها استفاده کنید.

هل سبز

دارچین در 2 نوع وجود دارد – دارچین واقعی یا سیلان و کاسیا. در هند از کاسیا به طور گسترده استفاده می شود. بهتر است از Cassia به صورت کامل برای طعم دادن به کاری یا خورش استفاده شود. اما کاسیا آسیاب شده ممکن است برای سلامتی مضر باشد، اگر به دلیل کومارین، یک ترکیب سمی، در مقادیر بیشتر مصرف شود.

پس برای این دستور از دارچین سیلان استفاده کنید. لطفاً از جستجوی گوگل برای اطلاعات بیشتر در مورد Cassia vs Ceylon Cinnamon استفاده کنید.

اگر از کاسیا استفاده می کنید ممکن است در این دستور غذا به مقدار کمتری نیاز داشته باشید. من این را به زودی به روز خواهم کرد. در زیر تصویری از ظاهر کاسیس دارم. پوست آن واقعا ضخیم تر از دارچین سیلان است.

دارچین کاسیا

میخک به متابولیسم کمک می کند و یک ادویه گرم کننده است. می تواند سموم را از بدن دفع کند و در صورت مصرف بیش از حد خطرناک است. اگر اسیدیته، زخم معده یا کم آبی دارید، از آنها دوری کنید. لطفا یادداشت های دستور غذا را بررسی کنید.
میخک ها

فلفل سیاه برای ایجاد طعم دودی و طعم تند استفاده می شود. به غیر از میخک، فلفل سیاه نیز گرمای گرام ماسالای شما را تامین می کند.

دانه فلفل سیاه

ادویه های اختیاری

دانه‌های رازیانه که به نام ساونف نیز شناخته می‌شوند، یک ماده اختیاری است. این دانه های ریز جدا از معطر بودن، گرما و طعم تند سایر ادویه ها را متعادل می کنند. اینها طعم ملایمی دارند و به هضم کمک می کنند و یک ادویه خنک کننده هستند.

دانه رازیانه

بادیان ستاره ای که با نام گل بریانی نیز شناخته می شود، ادویه ای است که طعم گرام ماسالای شما را کاملاً افزایش می دهد. بدون اینکه غذای شما را شیرین کند، تن های شیرین را اضافه می کند. همچنین از سوء هاضمه جلوگیری می کند و استفاده از آن به خصوص در غذاهای سنگین عالی است.
بادیان ستاره ای

گرز به جاویتری معروف است. استفاده از 3 رشته ماس در این دستور، عطر پودر ادویه را کمی قوی تر می کند. موضوع انتخاب است گراز گلی است با چندین رشته/پره یا گلبرگ. شما باید فقط از 3 رشته استفاده کنید.

جوز هندی ادویه جادویی دانه است که رایحه شیرین و لطیف فوق العاده ای به آن اضافه می کند. اعتقاد بر این است که این ادویه می تواند سیستم عصبی را آرام کند و گردش خون را بهبود بخشد.
جوز هندی

هل سیاه که با نام های بادی الایچی یا ماسالا الیچی نیز شناخته می شود، ادویه ای است که افراد زیادی از آن در مخلوط ادویه های آسیاب شده استفاده نمی کنند. بسیاری از مردم دوست دارند از آن به طور کامل در طبع استفاده کنند. بسیار تند، قوی و دارای رایحه دودی بی نظیری است. اگر طعم های قوی را دوست ندارید، ممکن است از آن اجتناب کنید.
هل سیاه

خرید ادویه گرام ماسالا قیمت عمده خرید ادویه گرام ماسالا قیمت عمده ، بهترین مارک ادویه گرام ماسالا ، پخش کننده عمده ادویه گرام ماسالا ، واردکننده ادویه گرام ماسالا تهران ، خرید گرمصاله مرغ و ماهی

خرید ادویه گرام ماسالا رستور resto

برگ بو به تج پاتا به معنی برگ تند معروف است. برگ هایی که در آشپزی هندی استفاده می شود، نوع هندی است و با برگ بو اروپایی که از درخت لورل است متفاوت است. در اینجا تصویر است
برگ بو هندی

برای پودر ادویه بیشتر، می توانید بررسی کنید
بریانی ماسالا
پودر سامبار ماسالا
کورما ماسالا
چای ماسالا
پودر راسام
پاو باجی ماسالا
چگونه ادویه ها را تمیز کنیم

1. ابتدا باید سنگ ها و زباله ها را از میان همه ادویه ها برداشت.
2. ما معمولاً چند دانه گشنیز را خرد می کنیم تا بررسی کنیم که آیا داخل آن کرم وجود دارد یا خیر. بله، بارها می توانیم آنها را پیدا کنیم، حتی اگر از بهترین فروشگاه ها تهیه شوند.
3. جوز هندی را بشکنید و کرم را بررسی کنید. گاهی اوقات، جوز هندی پس از خورده شدن توسط کرم‌ها، داخل آن خالی می‌شود

4. برای اهداف بهداشتی، دارچین باید تمیز شود. می تواند نوعی لارو، قارچ یا هجوم در قسمت های داخلی داشته باشد. در حین رشد آنها به صورت حلقه هایی با چندین لایه شکل می گیرند. لکه ها را بشکنید و با یک پارچه خشک یا مرطوب پاک کنید.

5. برگ بو نیز می تواند رسوبات گل یا لارو در پشت برگ ها داشته باشد. با پارچه خشک یا مرطوب یا دستمال آشپزخانه پاک کنید.

طرز تهیه گرام ماسالا

1.همه ادویه ها را همانطور که در بالا ذکر شد پاک کنید.

2. ادویه ها را روی حرارت بسیار خشک یکی پس از دیگری در یک تابه کف سنگین تفت دهید تا معطر شوند اما قهوه ای نشوند. به یک بشقاب پهن منتقل کنید و آنها را خنک کنید. همچنین می‌توانید ادویه‌ها را روی سینی بمالید و با یک پارچه خراطین تمیز به مدت یک روز بپوشانید، ترجیحاً در آفتاب داغ.

در فر: ادویه ها را روی یک سینی فر تمیز بریزید و در فر قرار دهید. سینی را در طبقه وسط قرار دهید و فر را با دمای کمترین تنظیم شده روشن کنید. تفت دهید تا ادویه ها معطر شوند. در فر من 40 درجه سانتیگراد (100 تا 105 فارنهایت) است.

3. آنها را کاملا خنک کنید.

4. تمام ادویه ها را به ظرف ادویه اضافه کنید و پودر ریز درست کنید. ذرات درشت را الک کرده و دوباره پودر کنید. الک را تکرار کنید و سپس ذرات درشت خود را کنار بگذارید تا با پودر چای مخلوط شوند.
5. گرام ماسالا را در یک ظرف شیشه ای بدون هوا نگهداری کنید.

نحوه ترکیب سریع ادویه جات ترشی جات

نکته: شاید این روش درستی برای مخلوط کردن ادویه ها نباشد، اما من عاشق این روش برای تسریع روند هستم. ادویه ها را خشک کنید و خنک کنید.

آنها را به مدت 1 تا 2 ساعت در فریزر قرار دهید. آنها را به شیشه آسیاب منتقل کرده و پودر کنید. از اینکه پودر با چه سرعتی درست می شود شگفت زده خواهید شد.

رنگ پودر گرام ماسالا بسته به نوع و کیفیت ادویه های مورد استفاده می تواند کمی متفاوت باشد. این پودر الک شده از 2 دسته است.

[تصویر: دستور تهیه گرام ماسالا با ادویه های معطر مانند زیره، میخک و بسیاری دیگر]
نحوه استفاده از گرام ماسالا

همانطور که اشاره کردم، حتی یک مقدار از آن هر غذایی را خوش طعم می کند. اما اگر برای تهیه هر کاری تند، بریانیس، کاری سبزیجات، دستور پخت پنیر یا کاری گوشت استفاده می کنید، ½ تا ¾ قاشق چایخوری از این مقدار با مقدار مساوی پودر گشنیز برای یک ظرف 3 تا 4 سروی مناسب است.

همچنین می توانید مقدار تخم گشنیز را در این دستور ¼ تا ½ فنجان دیگر افزایش دهید و از افزودن جداگانه آن صرف نظر کنید.
چه زمانی گرام ماسالا را اضافه کنیم؟

بستگی به غذایی دارد که در حال تهیه آن هستید. خوب است دستورالعمل های دستور غذای خاص را دنبال کنید. در آشپزی هندی معمولاً گرام ماسالا در یکی از 2 مرحله پخت اضافه می شود. گاهی دو بار اضافه می شود.

بسیاری از دستور العمل ها نیاز به اضافه کردن آن به همراه پودر فلفل قرمز را هنگام درست کردن پایه کاری دارند. به این ترتیب کل غذا همراه با گرام ماسالا دم می‌شود تا طعم‌های لذیذی بدهد.

راه دیگر این است که آن را درست قبل از اتمام پخت اضافه کنید. فقط آن را می پاشیم، مخلوط می کنیم و اجاق گاز را خاموش می کنیم. ما معمولاً این کار را برای غذاهای سرخ شده یا در دستورهایی که دو بار از گرام ماسالا استفاده می شود انجام می دهیم.
سوالات متداول
در گرام ماسالا چیست؟

گرام ماسالا از ادویه های آسیاب شده مانند میخک، دارچین، هل، زیره، گشنیز، جوز هندی، برگ بو، گرز و فلفل سیاه تشکیل شده است. برخی از نسخه ها حتی از دانه های رازیانه، فلفل قرمز و هل سیاه تشکیل شده اند.
آیا گرام ماسالا تند است؟

تند است اما داغ نیست.
آیا گرام ماسالا همان پودر کاری است؟

نه گرام ماسالا همان پودر کاری نیست. گرام ماسالا از غذاهای هندی و پودر کاری یک اختراع بریتانیایی است. ادویه جات و مقدار استفاده شده در پودر کاری با گرام ماسالا متفاوت است. پودر کاری طعم ملایمی دارد و گرام ماسالا تند و دارای رایحه قوی ادویه جات است.
جایگزین گرام ماسالا چیست؟

نزدیکترین جایگزین برای گرام ماسالا، کینگ ماسالا آشپزخانه، ماسالا گوشت و ماسالا بریانی است. اگرچه طعم ها متفاوت است، هر دوی این ها در بیشتر دستور العمل ها به خوبی کار می کنند. با این حال، می توانید از مخلوط های ادویه دیگر مانند پاو باجی ماسالا، میسال ماسالا و سامبار ماسالا در برخی از دستور العمل ها استفاده کنید.
چرا گرام ماسالا بد است و آیا عوارض جانبی دارد؟

نسبت اشتباه ادویه ها در گرام ماسالا می تواند واقعا برای معده و بدن مضر باشد. مانند فلفل سیاه بیش از حد، میخک یا گرز در مخلوط ادویه می تواند عوارض جانبی مانند گرفتگی معده، اسیدیته و کم آبی بدن ایجاد کند. گرام ماسالا برای جلوگیری از عوارض جانبی باید در حد اعتدال مصرف شود.
آیا می توانیم روزانه گرام ماسالا بخوریم؟

بله می توانید روزانه اما در حد اعتدال غذا بخورید.
بهترین راه برای نگهداری گرام ماسالا چیست؟

برای ماندگاری بهتر، بهتر است آن را در ظروف شیشه ای بدون هوا نگهداری کنید. در دمای اتاق به مدت 3 تا 4 ماه و به مدت 1 ماه در محیط مرطوب خوب می ماند. اگر رطوبت آشپزخانه شما خیلی زیاد است، آن را در یخچال قرار دهید. پودر ماسالا 6 ماه در یخچال و 1 سال در فریزر خوب نگهداری می شود.