خرید پروتئین بافت دار سویا زرین سوی قیمت عمده

خرید پروتئین بافت دار سویا زرین سوی قیمت عمده ، بهترین مارک سویا فله ، پخش کننده سویا عمده تهران ، فروشنده عمده سویا در تهران

خرید پروتئین بافت دار سویا زرین سوی قیمت عمده خرید پروتئین بافت دار سویا زرین سوی قیمت عمده ، بهترین مارک سویا فله ، پخش کننده سویا عمده تهران ، فروشنده عمده سویا در تهران

خرید پروتئین بافت دار سویای ماسو قیمت عمده

سویا (Glycine max) (آمریکای شمالی) یا دانه سویا به اصطلاح حبوبات و بومی شرق آسیا است. به خاطر لوبیاهای خوراکی آن به طور گسترده کشت می شود.

میوه این گیاه یک غلاف کرک دار است که به صورت خوشه ای در دسته های کوچک سه تا پنج غلاف رشد می کند. طول هر غلاف بین 3 تا 8 سانتی‌متر (1 تا 3 اینچ) است و دارای دو یا چهار دانه است که قطر آنها 5 تا 11 میلی‌متر است. دانه های سویا از نظر اندازه بسیار متفاوت هستند و پوسته آن می تواند سیاه یا قهوه ای و همچنین آبی، زرد یا سبز باشد.

هنگام کاشت گیاهان سویا، پروتئین به میزان قابل توجهی در هر هکتار نسبت به کاشت سایر محصولات تولید می شود. تولیدکنندگان عمده سویا آرژانتین، برزیل و ایالات متحده هستند. سویا در حال حاضر یک محصول مهم جهانی است که می تواند به عنوان محصول غذایی مورد استفاده قرار گیرد، اما همچنین روغن را تامین می کند و منبع اصلی پروتئین است.

پروتئین بافت دار سویای ماسو
خطر ابتلا به سرطان را کاهش میدهد
خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش میدهد
واکنش آلرژیک را کاهش میدهد.منجر به بقای سلامت استخوان ها، مغز و عملکرد سیستم ایمنی
در زنان موجب سلامتی منوپوز میشود

خرید پروتئین بافت دار سویا زرین سوی قیمت عمده خرید پروتئین بافت دار سویا زرین سوی قیمت عمده ، بهترین مارک سویا فله ، پخش کننده سویا عمده تهران ، فروشنده عمده سویا در تهران

خرید پروتئین بافت دار سویای مویا قیمت عمده

کشت سویا در ویکتوریا

سویا (Glycine max) یک محصول آبیاری تابستانه در حال رشد دانه های روغنی است که دانه آن در استرالیا به طور سنتی برای استخراج روغن و کنجاله مورد استفاده در صنایع خوراک دام استفاده می شود. اخیراً سویا به یک غله محبوب آشپزی تبدیل شده است که در ساخت مواد غذایی آسیایی مانند شیر و توفو استفاده می شود.

استرالیا و ویکتوریا واردکنندگان خالص سویا برای جیره حیوانات هستند که در آن با کنجاله کانولای داخلی رقابت می کند. سویا برای اولین بار در اوایل دهه 1980 در ویکتوریا کشت شد.

اهداف برنامه اصلاح نژاد فعلی توسعه واریته هایی است که عبارتند از:

برای مصارف آشپزی مناسب تر است
برای رشد در مناطق جنوبی سازگار است
مقاوم به بیماری پوسیدگی ریشه فیتوفتورا

بالاترین قیمت‌ها برای سویای صادراتی برای ژاپن به‌دست می‌آید که می‌تواند عرضه خارج از فصل را از نیمکره شمالی پر کند.
بهترین زمان برای کاشت سویا

دانه های سویا برای مناطق آبیاری شمالی ویکتوریا که در آن دمای تابستان گرم و طول روز طولانی تر است، مناسب است.

برگ های سبز کوچک سویا که از زمین بیرون می آیند

در مناطق گرمسیری استرالیا می توان آنها را با بارندگی ذخیره شده و تابستانی کشت کرد، اما جنوب استرالیا برای این امر خشک است.

سویا گیاهی بسیار حساس به دوره عکس است، به این معنی که محرک شروع گلدهی با کاهش طول روز پس از انقلاب تابستانی در 22 دسامبر ایجاد می شود. در اقلیم های عرض جغرافیایی جنوبی مانند ویکتوریا، حداکثر کردن رشد رویشی قبل از این دوره برای به حداکثر رساندن عملکرد مهم است.

تجربه نشان داده است که کاشت خیلی زود ارزش کمی دارد و 15 نوامبر در اکثر سالها بهترین تاریخ است.

کاشت خیلی دیر منجر به عدم دسترسی به محصول می شود:

رشد رویشی بهینه
غلاف های کم
زمان بلوغ را تا اواخر آوریل یا می طولانی می کند

دسته ای از برگ های سویا سبز بزرگتر، آسیاب شده قابل مشاهده نیست

طولانی شدن زمان بلوغ می تواند خطر ابتلا به موارد زیر را افزایش دهد:

آسیب آب و هوا
برداشت دیرهنگام
دانه نارس کوچک
کاهش زمان در دسترس برای کاشت محصولات زمستانه

گونه هایی که در ویکتوریا رشد می کنند عادت رشد نامشخصی دارند. گلدهی 50 تا 60 روز پس از کاشت (ارتفاع 20 تا 35 سانتی متر) شروع می شود و تا 80 تا 120 سانتی متر ادامه می یابد. محصول 140 روز پس از کاشت به بلوغ فیزیولوژیکی می رسد.
نوع خاک

محصول کامل برگ های سویا تا کمر با دو کشاورز ایستاده در وسط

دانه های سویا با موفقیت در بسیاری از انواع خاک های آبی کشت شده اند، با استفاده از:

سیل را کنترل کنید
آبپاش بالای سر
چیدمان تخت

دانه های سویا تا مرحله 4 برگی تحمل کمی نسبت به غرقاب شدن دارند، بنابراین یک طرح لیزری درجه بندی شده با قابلیت آبیاری و زهکشی سریع ضروری است. سعی کنید ظرف 12 تا 18 ساعت آب را روشن و سپس خاموش کنید.

گیاهان بالغ تحمل غرقابی بیشتری دارند و دوره های گاه به گاه کمتر از 48 ساعت می تواند باعث کاهش عملکرد کمتر شود.

دانه های سویا به شوری خاک غیر قابل تحمل هستند و به خاکی با کمتر از 2 دسی زیمنس بر متر ECe نیاز دارند و آب آبیاری باید کمتر از 1.5 دسی زیمنس بر متر ECw باشد. پادوهایی با pH (CaCl2) کمتر از 4.8 ممکن است نیاز به آهک داشته باشند، دانه های سویا نسبت به اسیدیته تحمل ندارند.

خرید پروتئین بافت دار سویا زرین سوی قیمت عمده خرید پروتئین بافت دار سویا زرین سوی قیمت عمده ، بهترین مارک سویا فله ، پخش کننده سویا عمده تهران ، فروشنده عمده سویا در تهران

خرید پروتئین بافت دار سویای باما قیمت عمده

بذر دانه سویا

دانه سویا بسیار شکننده است و نمی تواند با آسیب پوسته بذر مقابله کند.

استفاده از مارپیچ های مارپیچ توصیه نمی شود. جاروبرقی یا جاروبرقی برای بذر بسیار ملایم تر است.

حتی اگر لوبیا باید با رطوبت 15 درصد برداشت شود تا آسیب بذر به حداقل برسد، دانه باید در رطوبت کمتر از 13 درصد و ترجیحاً 10 درصد ذخیره شود و برای حفظ زنده ماندن آن خنک نگه داشته شود. صرف نظر از این، بذر سویا به سرعت زنده ماندن خود را از دست می دهد و آزمایش جوانه زنی تا حد امکان نزدیک به کاشت ضروری است.

کاشت بذر دو ساله توصیه نمی شود و بذر تازه هر ساله بهترین گزینه است.
استقرار محصول

استقرار محصول بزرگترین متغیر است و از تجربه استفاده از تجهیزات کاشت و سیستم کشاورزی شما بیشتر شناخته شده است.

مشکلات تاسیس می تواند به موارد زیر باشد:

دانه با قدرت ضعیف
عمق کاشت
رطوبت بستر بذر زیاد یا کم
پوسته شدن

تعداد کم بوته منجر به تشکیل غلاف در پایین زمین می شود، در حالی که تعداد بوته های زیاد منجر به گیاهان بلندی می شود که مستعد اقامت هستند. پرورش دهندگان با سربرگ جلویی باز ادعا می کنند که این مانع بزرگی برای برداشت نیست زیرا آنها به هر حال کل محصول را کم برداشت می کنند. تعداد زیاد بوته همچنین می تواند شدت پوسیدگی ریشه اسکلروتینیا را در صورت حمله به محصول افزایش دهد.
تمرین های مدیریتی
تلقیح

دانه‌های سویا نیاز زیادی به نیتروژن دارند، اما می‌توانند بیشتر آن را از هوا از طریق باکتری‌های ریزوبیوم که گره‌هایی را در سیستم ریشه‌شان تشکیل می‌دهند، به دست آورند. دانه سویا باید با ریزوبیاهای گروه H تلقیح شود تا ندولاسیون موثر داشته باشد و از تغذیه کافی نیتروژن برای گیاه اطمینان حاصل شود. باکتری های ریزوبیوم برای اثربخشی بهینه به خاک های کم نیتروژن نیاز دارند و دانه های سویا که پس از کشت غلات به جای مرتع کشت می شوند این شرایط را فراهم می کنند.
کودها

سویا مصرف کنندگان زیادی از مواد مغذی خاک است. در یک محصول دارای گره مناسب تا 100 کیلوگرم ماده مغذی در هکتار به ازای هر تن غلات تولید می شود.

سویا نیاز زیادی به فسفر دارد. به ازای هر تن غله تولید شده، محصول 11 کیلوگرم فسفر در هکتار مصرف می کند و دانه 7 کیلوگرم فسفر در هکتار حذف می کند. دانه های سویا تا اواسط پر شدن غلاف دوره طولانی جذب فسفر دارند. پادوک‌های با باروری بالا ممکن است در ارائه دسترسی طولانی‌تر فسفر به جای دوزهای زیاد کود فسفر آغازین بهتر باشند. نرخ‌هایی در محدوده 24 تا 40 کیلوگرم در هکتار فسفر به طور منظم استفاده می‌شود.

گوگرد به احتمال زیاد در خاک هایی که کاربرد سوپر فسفات منفرد دارند یا در جایی که گچ استفاده شده است، مشکلی ایجاد نمی کند.

پتاسیم معمولاً در خاک‌های ویکتوریای شمالی فراوان است، اما اگر بسیاری از گیاهان یونجه و سیلو حذف شده باشند، ممکن است نیاز به نظارت دقیق داشته باشند.

مولیبدن ممکن است در خاک های سطحی اسیدی کمبود داشته باشد، اما افزودن آهک برای اصلاح pH بالای 4.8 CaCl2 مفیدتر است.

روی ممکن است در برخی از خاک‌های رسی خاکستری یا سیاه بسیار قلیایی کمبود داشته باشد.

سویا پروتئین خوراکی بسته سلفونی 200 g نام تجارتی باما مرجع عرضه کننده زرین دانه سویا

خرید پروتئین بافت دار سویا زرین سوی قیمت عمده خرید پروتئین بافت دار سویا زرین سوی قیمت عمده ، بهترین مارک سویا فله ، پخش کننده سویا عمده تهران ، فروشنده عمده سویا در تهران

خرید پروتئین بافت دار سویای سوی نا قیمت عمده

کاشت

دانه سویا را می توان در رطوبت ذخیره شده و پس از بارندگی کاشت، اما به ندرت امکان پذیر است. دانه های سویا باید از قبل آبیاری شوند تا از استقرار موفقیت آمیز و ندولاسیون خوب اطمینان حاصل شود. پس از آبیاری، بسته به شرایط فصلی و خاک، حدود 8 تا 15 روز پس از آن، محصول را در رطوبت خاک فروکش می‌کارند.

پیش آبیاری در اوایل نوامبر منجر به کاشت در حدود زمان بهینه می شود. دمای خاک برای جوانه زنی موفق باید بالای 13 درجه باشد اما برای سبز شدن سریع بالای 25 درجه بهینه است.

عمق کاشت برای استقرار خوب مهم است، کم عمقی بیش از حد منجر به خشک شدن بذر می شود، اما خیلی عمیق می تواند به این معنی باشد که نهال ها ظاهر نمی شوند، معمولاً 5 سانتی متر بهینه است. کشت کامل و ترکیب علف‌کش‌های پیش رویشی قبل از کاشت انجام شده است، اما ماشین‌های حفاری مستقیم مدرن با چرخ‌های پرس یا هارو، کاشت و ترکیب یک پاس را با رویش موفق محصول امکان‌پذیر کرده‌اند.

در بسیاری از انواع خاک، بارندگی پس از کاشت می تواند منجر به مشکلات پوسته شدن و سبز شدن شود، استفاده از مقادیر بالای گچ می تواند به رفع این مشکل کمک کند. آبیاری لوبیاهای خشک در اکثر انواع خاک به دلیل پوسته پوسته شدن توصیه نمی شود. اخیراً پادوهای درجه بندی شده لیزری توصیه نمی شوند، زیرا سویا یک محصول پیشگام ضعیف است.

این محصول می تواند مدتی قبل از اولین آبیاری با رطوبت از قبل آبیاری شده زندگی کند و معمولاً ارتفاع آن حدود 20 سانتی متر است. پس از این مدت رشد سریعتر گیاه منجر به تقاضای آب بیشتر می شود و آبیاری هر 10 تا 14 روز نیاز خواهد بود.
آبیاری

هنگامی که محصول دارای پوشش کامل زمینی است و پر شدن غلاف تازه شروع به آبیاری کرده است، ممکن است نیاز به یک برنامه 7 روزه فشرده‌تری داشته باشید. شدت آبیاری معمولاً در انتهای رشد محصول کاهش می یابد.

بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل ترس از شکست زودرس فصل که برداشت را دشوار می کند، از آبیاری دیرهنگام اجتناب می کنند. با این حال، تنش آبی در مراحل پایانی پر شدن غلاف می تواند پرهزینه باشد. سعی کنید تا زمانی که 50 درصد غلاف ها به بلوغ فیزیولوژیکی نرسند (زرد شدن غلاف ها و ریزش برگ) رطوبت را حفظ کنید.

کشش سنج ها روش خوبی برای نظارت بر رطوبت خاک به ویژه در مراحل بعدی رشد هستند. آنها اطمینان بیشتری به آب موجود در محصول می دهند و در زمانی که محصول واقعاً به آن نیاز دارد، توانایی آبیاری را می دهد. سویا یک محصول نسبتا کم مصرف آب است. بسته به فصل و نوع خاک، مصرف آب آبیاری بین 4.5 تا 8.5 میلی لیتر در هکتار متغیر است که میانگین آن حدود 6.5 میلی لیتر در هکتار است.
نرخ کاشت

برای دستیابی به تراکم 3035 بوته در متر (متر مربع) میزان کاشت سویا باید برای اندازه بذر و درصد جوانه زنی هر سال تنظیم شود. اندازه بذر بین واریته ها و بین پادوک های هم نوع می تواند به طور قابل ملاحظه ای متفاوت باشد.

دانه های استفن می تواند 14 گرم در هر 100 دانه باشد، در حالی که دانه های درشت آشپزی می تواند 24 گرم در هر 100 دانه باشد، 70 درصد بزرگتر، که نیاز به افزایش متناظر در میزان بذر برای دستیابی به تراکم گیاه یکسان دارد.

برای محاسبه میزان کاشت مورد نیاز می توان از فرمول های زیر استفاده کرد:

میزان بذر (کیلوگرم در هکتار) = تراکم بوته مورد نیاز در متر مربع × وزن 100 دانه بر حسب گرم × 1000 درصد جوانه زنی × درصد استقرار

سویا پروتئین خوراکی بسته سلفونی 150 g نام تجارتی سوی نا مرجع عرضه کننده زرین دانه سویا مرجع سازنده زرین دانه سویا