خرید سویا فله خوراکی برند سوژا قیمت عمده

خرید سویا فله خوراکی برند سوژا ، بهترین مارک سویا فله خوراکی ، پخش کننده اصلی سویا فله خوراکی ، فروشنده عمده سویا فله خوراکی تهران ، بازار سویا فله خوراکی تهران

فروش سویا پرک سولار (سوژا) بصورت بسته بندی 200گرمی ، شرکت تعاونی راد تجارت سویا سولار (سوژا) بهترین برند سس سویا در ایران

مراحل رشد سویا
مقاله دایره المعارف
توضیحات زیر در مورد مراحل رشد سویا از انتشارات دانشگاه ایالتی آیووا “رشد و توسعه سویا” (PM 1945) گرفته شده است.

استفاده از مراحل رشد سویا برای به حداکثر رساندن عملکرد
استراتژی‌های مدیریتی برای بهبود عملکرد دانه سویا زمانی مؤثر هستند که بتوانید مرحله رشدی را که در آن عملکرد بالقوه تحت تأثیر قرار می‌گیرد، شناسایی کنید. به عنوان مثال، اثرات کوددهی، یخبندان یا تگرگ، تنش رطوبتی، بیماری های گیاهی و کاربرد آفت کش بر عملکرد بر اساس مرحله رشدی که این رویدادها در آن رخ می دهد، تعیین می شود.

نحوه تشخیص مراحل رشد
سیستم مراحل رشد سویا نمو گیاه را به مراحل رویشی (V) و زایشی (R) تقسیم می کند. مراحل رویشی بر اساس تعداد برگهای سه شاخه ای کاملاً توسعه یافته شماره گذاری می شوند. مراحل زایشی (R) از زمان گلدهی شروع می شود و شامل رشد غلاف، رشد بذر و بلوغ گیاه است.

مراحل می توانند همپوشانی داشته باشند. هنگام تعیین مرحله رشد محصول خود، در نظر بگیرید که مرحله رشد زمانی شروع می شود که 50٪ یا بیشتر از گیاهان در آن مرحله یا فراتر از آن باشند.

خرید سویا فله خوراکی برند سوژا قیمت عمده خرید سویا فله خوراکی برند سوژا ، بهترین مارک سویا فله خوراکی ، پخش کننده اصلی سویا فله خوراکی ، فروشنده عمده سویا فله خوراکی تهران ، بازار سویا فله خوراکی تهران

خرید سویا کیسه ۱۲ کیلویی کیفیت عالی

اکثر مواد مغذی حداکثر در محدوده pH بهینه برای دانه های سویا در دسترس هستند. در خاک های بسیار اسیدی، N، P، K، S، Ca و Mg ممکن است محدود شوند، حتی اگر آزمایش های خاک وجود سطوح کافی را گزارش کنند. از طرف دیگر، آهن، منگنز، ب، مس، روی و مو ممکن است در خاک های قلیایی با pH بالاتر از 7.5 محدود کننده باشند.

کود مورد نیاز
در مقایسه با ذرت، گندم و سورگوم، سویا مقادیر قابل توجهی از مواد مغذی را در هر بوشل دانه برداشت شده حذف می کند. جذب مواد مغذی در سویا در اوایل فصل نسبتاً کم است. با این حال، با رشد و توسعه آنها، جذب مواد مغذی افزایش می یابد. سویا در هر مرحله رشد برای رشد بهینه نیاز به مواد مغذی کافی دارد.

سویای پرمحصول مواد مغذی قابل توجهی را از خاک حذف می کند. این باید در یک برنامه مدیریت کلی مواد مغذی در نظر گرفته شود. به عنوان مثال یک محصول سویا 50 بوشل در هکتار تقریباً 38 پوند P2O5 و 62 پوند K2O را با دانه حذف می کند. علاوه بر این، تقریباً 12 پوند P2O5 و 50 پوند K P2O5 را می توان با بخاری حذف کرد.

نیتروژن عمدتاً از طریق تثبیت نیتروژن به سویا می رسد. تثبیت نیتروژن نتیجه یک رابطه همزیستی بین باکتری خاکزاد Bradyrhizobium japonicum و ریشه سویا است. در این رابطه همزیستی، کربوهیدرات ها و مواد معدنی توسط گیاه در اختیار باکتری ها قرار می گیرد و باکتری ها گاز N2 را از اتمسفر به آمونیوم-N برای استفاده توسط گیاه تبدیل می کنند.

مزارعی که هرگز سویا در آنها نبوده یا چندین سال سویا در آنها وجود نداشته است (مثلاً زمین CRP) به طور طبیعی B. japonicum وجود ندارد، یا سطوح آن برای عفونت و ندولاسیون کافی بسیار پایین خواهد بود. در این موارد، یک تیمار بذر تلقیحی که مستقیماً روی بذر یا داخل شیار اعمال می شود، ضروری است. هر دو فرمول مایع و خشک در دسترس هستند، اما از آنجایی که باکتری ها موجودات زنده هستند، باید مراقبت از آنها در برابر حرارت زیاد که ممکن است آنها را از بین ببرد محافظت شود.

اگر گیاهان به خوبی ندوله شده باشند، مصرف اضافی N به طور کلی توصیه نمی شود. در واقع، ارائه N اضافی می‌تواند باکتری‌ها را «تنبل» کند و کارایی تثبیت را کاهش دهد. دانه های سویا مصرف کننده سنگین نیتروژن هستند و در مجموع 160 پوند در هکتار و حدود 55 پوند با مخزن برای یک محصول 50 بوشل در هکتار سویا حذف می کنند. دانه های سویا از تمام N که می توانند ثابت کنند به اضافه N از مخزن N موجود در خاک استفاده می کنند. کاربردهای N اواسط فصل در زمینه‌های بالقوه بازده بالا مورد تحقیق قرار گرفته‌اند، اما نتایج اغلب متناقض بوده‌اند. اگر تعداد ندول‌ها روی ریشه‌ها زیاد باشد، N اضافی لازم نیست.

کاربرد فسفر همیشه باید بر اساس آزمایش خاک باشد. پاسخ به کوددهی مستقیم فسفر عموماً در خاکهایی که آزمایش خاک بسیار کم یا کم را انجام می دهند سازگار است. مهمترین عامل سطح آزمایش خاک است. به طور کلی، خاک‌های گرم‌تر در کاشت سویا، در مقایسه با ذرت، ممکن است به واکنش کمتر به کودهای اولیه در دانه‌های سویا کمک کند.

با این حال، کود اولیه در سویا می‌تواند راه خوبی برای تکمیل مواد مغذی باشد که ممکن است توسط محصولات پرمحصول در تناوب مانند ذرت حذف شده باشند. بندکشی کود در زمان کاشت یک روش کاربرد کارآمد است. دانه های سویا به راحتی توسط کود آسیب می بینند، بنابراین تماس مستقیم بذر با کود فسفر توصیه نمی شود.

پتاسیم – دانه‌های سویا پتاسیم نسبتاً بالایی دارند و حذف پتاسیم توسط دانه‌های سویا بیشتر از سایر محصولات زراعی در هر بوشل زمانی است که فقط دانه‌ها حذف شوند. همانند P، آزمایش خاک بهترین شاخص نیاز K است. خاک های کم آزمایش را با پتاسیم کود دهی کنید، چه به عنوان شروع کننده نواری در هنگام کاشت یا پخش و ترکیب. به دلیل آسیب احتمالی نمک، پتاسیم نباید در تماس با دانه قرار گیرد. افزایش عملکرد از پتاسیم می تواند با مقادیر فسفر در سطوح بسیار کم و پایین آزمایش خاک قابل مقایسه باشد.

گوگرد در خاک متحرک است (آبشویی رایج است) اما در گیاه نسبتاً بی حرکت است. تنوع بالای آزمایش خاک همراه با جذب قابل توجه توسط محصولات، نیاز به مدیریت مناسب S را ایجاد می کند – به ویژه در خاک های شنی تر و مزارع با چندین نوع خاک مختلف. علائم کمبود در دانه های سویا رنگ برگ سبز کم رنگ تا زرد بدون رگبرگ های برجسته یا نکروز در جوان ترین برگ های سه شاخه ای است

مطالعات اخیر کانزاس احتمال کم پاسخ سویا به کاربرد S را نشان می دهد. با این حال، حذف S با دانه های سویا می تواند قابل توجه باشد، و محصولات حساس تر در تناوب مانند گندم ممکن است نیاز به لقاح S پس از یک محصول سویا داشته باشند.

بدون قیمت مصرف

پروتئین بافت دار سویا بصورت فله سویا پرک ویژه سوژا سویا ریز دانه سویا میان دانه ۱۵ کیلویی و ۱۳ کیلویی دفتر پخش ایران

خرید سویا فله خوراکی برند سوژا قیمت عمده خرید سویا فله خوراکی برند سوژا ، بهترین مارک سویا فله خوراکی ، پخش کننده اصلی سویا فله خوراکی ، فروشنده عمده سویا فله خوراکی تهران ، بازار سویا فله خوراکی تهران

سویا سوژا سولار سویا پرک ویژه فله سویا

ریز دانه فله سویا میان دانه فله

علائم کمبود آهن در نقاطی با شکل نامنظم ظاهر می شود که به طور تصادفی در یک مزرعه توزیع شده اند، عمدتاً در مزارع با سابقه قبلی کمبود آهن. الگوهای مختلف آب و هوای سالانه می تواند کلروز آهن را کم و بیش شایع کند. کلروز آهن نیز در شرایط مختلف خاک متفاوت است.

به طور کلی، pH بالای خاک و کربنات های بالا (آهک آزاد) می تواند بروز کمبود آهن را افزایش دهد. کلروز آهن می تواند یک محدودیت بزرگ در برخی از مناطق غرب دشت بزرگ باشد. کود آهن با استفاده از منابع کلات و در تماس مستقیم با بذر (در شیار) در خاک هایی با سابقه کلروز آهن واکنش عملکرد قابل توجهی نشان داده است.

اگر کلروز آهن در گذشته یک مشکل رایج بوده است، تولیدکنندگان باید گونه‌ای از سویا را انتخاب کنند که نسبت به کلروز آهن مقاوم باشد. ممکن است استفاده از یک کاربرد آهن در شیارهای کلات شده مفید باشد. تیمارهای آهن برگی به ندرت منجر به افزایش عملکرد می شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد کلروز کمبود آهن اینجا را کلیک کنید.

سایرین – روی، منگنز و ب مواد مغذی دیگری هستند که می توانند در سویا محدود شوند. نیاز به روی باید با آزمایش خاک تعیین شود. کود روی را می توان در قبل از کاشت باند یا پخش کرد با تفاوت کمی در پاسخ زمانی که با سرعت کافی استفاده شود. هر دو منبع روی آلی و معدنی (کلات‌ها و غیرکلات‌ها) قابل استفاده هستند، اما کلات‌ها موثرتر از منابع معدنی در نظر گرفته می‌شوند. کاربرد کود دامی همچنین در از بین بردن مشکلات کمبود ریزمغذی ها از جمله آهن موثر است.

نظارت بر سطوح مواد مغذی با تجزیه و تحلیل بافت همراه با آزمایش خاک انجام شده در طول فصل زراعی باید برای تشخیص کمبودهای بالقوه مواد مغذی مورد استفاده قرار گیرد. تنش هایی مانند خشکی، گرما و فشار آفات می توانند بر نتایج آزمایش بافت تأثیر بگذارند.

علائم کمبود

گیاهان سویا دارای کمبود نیتروژن سبز مایل به زرد مایل به زرد با برگ‌هایی هستند که دارای رگبرگ‌های سبز تیره هستند (کلروز بین رگه‌ای)
پتاسیم در گیاه بسیار متحرک است. در نتیجه علائم کمبود پتاسیم ابتدا در برگهای پایینی ظاهر می شود و با افزایش شدت کمبود به سمت بالا پیش می رود. یکی از شایع ترین علائم کمبود پتاسیم، زرد شدن لبه برگ ها و به دنبال آن سوزاندن و پژمرده شدن است.

دانه های سویا برای میسوری ساخته می شوند. تعداد کمی از چیزهایی که در میسوری رشد، استخراج یا تولید شده اند، به اندازه سویا زندگی شهروندان را تحت تأثیر قرار می دهند.

سویا محصول شماره 1 میسوری از نظر تعداد هکتار و ارزش است. هر سال بیش از 5 میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی مولد میسوری زیر کشت سویا می‌روند. این تعداد بیشتر از کل سطح زیر کشت سایر محصولات غلات، فیبر و سبزیجات است.

سلامت اقتصادی میسوری به محصول سویا آن بستگی دارد. ارزش سالانه محصول سویای میسوری در مزرعه بیش از 2.5 میلیارد دلار است.

سویا بزرگترین تولید کننده روغن نباتی و پروتئین گیاهی در جهان است. یک بوشل سویا 60 پوند وزن دارد. این بوشل دانه سویا 11.3 پوند روغن گیاهی و 45.0 پوند کنجاله با پروتئین بالا تولید می کند. نمونه هایی از محصولات ساخته شده از روغن سویا عبارتند از: روغن پخت و پز، مارگارین، بیودیزل، جوهر چاپ و لسیتین. استفاده اولیه از پروتئین سویا خوراک حیوانات از جمله حیوانات خانگی است. پروتئین سویا همچنین در توفو، شیر خشک نوزادان، گوشت های فرآوری شده و مواد ساختمانی استفاده می شود.

سویا
سویا حاوی 12 برابر پروتئین بیشتر از شیر، نه تنها مغذی ترین خوراک رشد است، بلکه کارآمدترین غذا برای تولید است.

با این حال، تقاضای رو به رشد، همراه با سهولت تولید، هم بر سیستم های طبیعی و هم بر جوامع فشار وارد کرده است. ما با تامین کنندگان و سایر ذینفعان به روش های مختلف کار می کنیم تا از تامین پایدار سویا اطمینان حاصل کنیم.

هدف قرار دادن «نقاط داغ» زنجیره ارزش
ما به طور کامل یک سیاست منبع یابی سویا پایدار را در برزیل اجرا کرده ایم. معیارهای روشنی را برای سویای از پیش تأمین مالی شده در برزیل تعیین می کند و نقشه برداری ماهواره ای به ما کمک می کند مزارع را بر اساس این معیارها بررسی کنیم. در سال 2018، بیش از یک میلیون هکتار از مزارع سویا نقشه برداری و ارزیابی شد تا از رعایت آن اطمینان حاصل شود.

ما در حال ترسیم «نقاط داغ» محیطی و اجتماعی در کل ردپای سویای خود هستیم تا بیشتر انتظارات تأمین‌کننده را ایجاد کنیم و نظارت بر پایه عرضه و تلاش‌های کاهش ریسک را در اولویت قرار دهیم.

بر این اساس، ما خط مشی تامین سویای پایدار خود را بررسی و به روز می کنیم تا انتظارات تامین کننده روشنی را برای کل ردپای سویا خود تعیین کنیم.

یکی از 11 نقشه رتبه بندی جغرافیایی برای برزیل سرادو: جنگل زدایی در سال 2016/2017 (PRODES)، روش Agrotools
یکی از 11 نقشه رتبه بندی جغرافیایی برای برزیل سرادو: جنگل زدایی در سال 2016/2017 (PRODES)، روش Agrotools
اقدام جمعی در برزیل
تولید پایدار سویا مستلزم همکاری در طول زنجیره ارزش است. به‌عنوان امضاکننده مهلت قانونی سویا برای آمازون، ما از اصول آن برای منع تامین مالی یا تامین منابع سویای تولید شده در زمین‌های جنگل‌زدایی پس از سال 2008 حمایت می‌کنیم. مرتبط با جنگل زدایی غیرقانونی یا کار اجباری در ایالت.

ما با همکاری گروه کاری سرادو، از یک ماموریت جمعی برای ریشه کن کردن جنگل زدایی در سرادو بیوم برزیل در کوتاه ترین زمان ممکن حمایت می کنیم. علاوه بر این، تحت انجمن کالاهای نرم WBCSD، ما بخشی از ائتلافی از بزرگترین بازرگانان کشاورزی جهان هستیم که گرد هم می آییم تا استانداردهای نظارتی مشترک زنجیره تامین سویا و اقدام در مناطق با خطر تبدیل بالا در بیوم سرادو را ایجاد کنیم. گزارش های ما را اینجا ببینید.

و در نهایت، در ایالت ماتو گروسو، با هدف حمایت و تشویق تولید پایدار کشاورزی، با ذینفعان دولتی و خصوصی تحت استراتژی تولید، حفظ و گنجاندن (PCI) ایالت کار می کنیم.

لطفاً برای اطلاعات مربوط به محصول دیگری از سایت های برنامه نشان داده شده در زیر دیدن کنید.

source : xtension.missouri.edu