خرید سویا کهربا ، آریاتس ، کلار قیمت عمده

خرید سویا کهربا ، خرید سویا فله آریاتس قیمت عمده ، خرید سویا کلار قیمت عمده ، مرکز پخش سویا فله در تهران ، فروشنده عمده سویا فله در تهران

سویا سویا یک سبزی حبوبات از خانواده نخود است که در مناطق گرمسیری، نیمه گرمسیری و آب و هوای معتدل رشد می کند. سویا در قرن یازدهم قبل از میلاد در شمال شرقی چین اهلی شد. اعتقاد بر این است که ممکن است در قرن نوزدهم توسط بازرگانان چینی در امتداد هزینه شرقی آفریقا به آفریقا معرفی شده باشد.

خرید سویا کهربا ، آریاتس ، کلار قیمت عمده خرید سویا کهربا ، خرید سویا فله آریاتس قیمت عمده ، خرید سویا کلار قیمت عمده ، مرکز پخش سویا فله در تهران ، فروشنده عمده سویا فله در تهران

خرید سویا فله آریاتس قیمت عمده

سویا پروتئین بافت دار بسته سلفونی 180 g نام تجارتی کلار سویا یکی از بهترین مواد غذایی است که دارای منافع بی شماری می باشد و می تواند پایه رژیم غذایی را تشکیل دهد. و دارای فواید بیشماری می باشد از جمله:
* کمک به هضم غذا؛
* پایین آوردن کلسترول خون؛
* سلام روده و معده؛
* جلوگیری از بیماری پوکی استخوان؛
* کاهش عوارض یائسگی؛
* کاهش عوارض بیماری دیابت؛
* جلوگیری از بیماری های قلبی؛
* جلوگیری از بیماری پروستات؛
* جلوگیری از سرطان بخصوص سرطان های راست روده، سینه، تخمدان و روده بزرگ.
شما اگر سویا را با دیگر پروتئین ها از قبیل شیر و گوشت مصرف کنید، در کاهش کلسترول خون تان اثر زیادی دارد.
شما می توانید به سالاد، سوپ و خورش خود سویا بیفزایید و با این کار موجب بالا بردن ارزش غذایی تان و خوش طعم کردن آنها شوید.

از مزرعه تا سر سفره با کیفیت

خرید سویا کهربا ، آریاتس ، کلار قیمت عمده خرید سویا کهربا ، خرید سویا فله آریاتس قیمت عمده ، خرید سویا کلار قیمت عمده ، مرکز پخش سویا فله در تهران ، فروشنده عمده سویا فله در تهران

خرید خرید سویا کهربا قیمت عمده

مشخصات غذایی دانه سویا

سویا یک پروتئین با کیفیت است. این یکی از معدود غذاهای گیاهی شناخته شده است (دیگری دانه آمارانت و تا حدی کینوا) که حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری است، مانند آنهایی که در گوشت یافت می شود.

سویا عبارت است از:

دارای فیبر بالا
پروتئین بالا
چربی اشباع کم
بدون کلسترول
بدون لاکتوز
منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است
منبع آنتی اکسیدان
سرشار از فیتواستروژن

محصولات سویا

سویا را می توان به روش های مختلفی مصرف کرد.

غذاهای تهیه شده از سویا را می توان به غذاهای تخمیر نشده و تخمیری تقسیم کرد. غذاهای تخمیر نشده عبارتند از – توفو، شیر سویا، ادامام، آجیل و جوانه سویا، در حالی که محصولات تخمیر شده سویا شامل میسو، تمپه، ناتو و سس سویا هستند.

برخی از محصولات سویا منابع کلسیم و آهن هستند – مانند توفو یا تمپه (ساخته شده با منعقد کننده کلسیم) و نوشیدنی های سویا غنی شده با کلسیم.
محصولات سویا “نسل دوم”.

دسته دیگری از مواد غذایی مبتنی بر سویا وجود دارد به نام غذای سویا “نسل دوم”. این شامل سوسیس و برگر توفو، نان سویا، پاستا سویا و ماست و پنیر شیر سویا است. همچنین شامل محصولاتی است که حاوی سویا یا ترکیبات مبتنی بر سویا مانند – لسیتین (افزودنی 322) است که در برخی از شکلات ها و محصولات پخته شده یافت می شود.
سویا و فیتواستروژن ها

دانه های سویا حاوی موادی شبیه هورمون به نام فیتواستروژن («فیتو» به معنای گیاه) هستند که به طور طبیعی در گیاهان یافت می شوند. با توجه به شرایط مناسب، این ترکیبات عملکرد هورمون زنانه استروژن را کپی می کنند، اما قدرت بسیار کمتری دارند – حدود 1000 برابر کمتر.

انواع مختلفی از فیتواستروژن ها وجود دارد که یکی از آنها ایزوفلاون ها است. ایزوفلاون ها آنتی اکسیدان های بسیار قوی هستند و می توانند اثرات استروژن را تقلید کنند، اما اثرات فیزیولوژیکی کامل آنها هنوز در حال بررسی است.

دانه های سویا رایج ترین منبع ایزوفلاون ها در غذا هستند. اما میزان ایزوفلاون ها با توجه به نوع غذای سویا، روش تهیه و برند متفاوت است.

برخی از غنی ترین منابع ایزوفلاون ها آرد سویا و آجیل سویا هستند.
فواید غذاهای سویا برای سلامتی

تحقیقات نشان می دهد که سویا و غذاهای سویا دارای طیف وسیعی از فواید سلامتی هستند.
بیماری عروق کرونر قلب و سویا

داشتن یک رژیم غذایی غنی از غذاهای سویا با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، از جمله سکته مغزی و بیماری عروق کرونر قلب مرتبط است.

استروژن ممکن است از زنان در برابر بیماری های قلبی در طول سال های باروری محافظت کند، اما میزان بیماری های قلبی پس از یائسگی افزایش می یابد.

نشان داده شده است که سویا سطح کلسترول تام و کلسترول LDL را که هر دو از عوامل خطر شناخته شده بیماری قلبی هستند، کاهش می دهد.

تجزیه و تحلیل آزمایشات بالینی نشان می دهد که 14 گرم تا 50 گرم پروتئین سویا می تواند به طور قابل توجهی سطح کلسترول خون، سطح کلسترول بد (LDL) و تری گلیسیرید را کاهش دهد، در حالی که سطح کلسترول خوب (HDL) را به طور متوسط ​​​​افزایش می دهد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده همچنین دریافت که بزرگسالانی که روزانه حداقل 25 گرم پروتئین سویا (حدود 4 وعده سویا) را در رژیم غذایی کم چربی اشباع و کلسترول مصرف می کنند، می توانند کلسترول LDL را حدود 3 تا 4 درصد کاهش دهند.

محصولات کامل سویا (مانند شیر سویا، دانه سویا و آجیل سویا) نسبت به محصولات فرآوری شده سویا تأثیر بیشتری در بهبود سطح کلسترول دارند.

مشخص نیست که چگونه این اتفاق می افتد – ممکن است فیتواستروژن ها یا پروتئین های سویا به تنهایی یا با هم کار کنند. عوامل دیگری مانند فیبر بالا یا محتوای چربی اشباع کم سویا ممکن است نقش داشته باشند.

دلیل دیگر می تواند این باشد که میزان پروتئین حیوانی در رژیم غذایی (شامل چربی اشباع شده و کلسترول موجود در پروتئین حیوانی) ممکن است کاهش یابد و به طور غیرمستقیم سطح کلسترول خون ما را بهبود بخشد.

با این حال، مطالعات همچنین نشان می دهد که خوردن پروتئین سویا بدون ایزوفلاون تنها منجر به کاهش اندک کلسترول می شود و مکمل های ایزوفلاون به تنهایی دارای حداقل اثرات کاهش کلسترول هستند.

یکی از محصولات پرطرفدار و با کیفیت کهربا سویا آشپزی است.
پروتئین سویا باعث کاهش سطح کلسترول بد بدن می شه. این امر باعث می شه تا بیماری های قلبی در بدن کاهش پیدا کنه.
اگر می خواین قلب سالم داشته باشین بهتره از پروتئین سویا در رژیم غذایی تون استفاده کنین.

خرید سویا کهربا ، آریاتس ، کلار قیمت عمده خرید سویا کهربا ، خرید سویا فله آریاتس قیمت عمده ، خرید سویا کلار قیمت عمده ، مرکز پخش سویا فله در تهران ، فروشنده عمده سویا فله در تهران

خرید سویا کلار قیمت عمده

سویا پروتئین بافت دار بسته سلفونی 180 g نام تجارتی کلار

سویا و یائسگی

به دلیل محتوای فیتواستروژن، تصور می شود سویا می تواند علائم یائسگی (مانند گرگرفتگی) را کاهش دهد. این بر اساس مشاهدات زنان در برخی از مناطق آسیا است که تمایل به رژیم غذایی غنی از سویا و معمولا گرگرفتگی کمتری در دوران یائسگی نسبت به زنانی دارد که رژیم غذایی غنی از گوشت دارند.

به نظر می رسد که فیتواستروژن های موجود در سویا مانند شکل خفیف هورمون درمانی یائسگی (MHT) عمل می کنند. با این حال، در مقایسه با MHT سنتی، مصرف منظم سویا تقریباً یک سال طول می‌کشد تا مزایای سلامتی مشابهی داشته باشد.

تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما دانه سویا ممکن است به برخی از زنان کمک کند تا گرگرفتگی یائسگی را مدیریت کنند، حتی اگر در حد متوسط ​​باشد.

اگر در معرض خطر بالای سرطان سینه هستید یا از سرطان سینه نجات یافته اید، از مکمل های سویای بسیار فرآوری شده استفاده نکنید. به نظر می رسد خوردن مقادیر متوسط ​​غذاهای سویا سالم است.
سایر فواید سویا برای سلامتی

سایر مزایای سلامتی احتمالی غذاهای سویا عبارتند از:

فشار خون را کاهش داد
بهبود عروق خونی (مانند کشش بیشتر دیواره شریان)
بهبود سلامت استخوان
محافظت در برابر برخی سرطان ها (از جمله سرطان سینه)
بهبود عملکرد شناختی و حافظه بصری.

با این حال، قبل از اینکه فواید سویا برای سلامتی به طور قطعی شناخته شود، تحقیقات بیشتری لازم است.
مقدار سویا برای فواید سلامتی

به طور کلی، حدود 30 تا 50 میلی گرم ایزوفلاون برای ارائه مزایای سلامتی کافی است.

نمونه هایی از میزان متوسط ​​ایزوفلاون برخی از غذاها عبارتند از:

نصف فنجان دانه سویا – 40 تا 75 میلی گرم ایزوفلاون
یک چهارم فنجان آرد سویا – 45 تا 69 میلی گرم ایزوفلاون
یک لیوان 250 میلی لیتری نوشیدنی سویا – 15 تا 60 میلی گرم ایزوفلاون
یک بلوک 115 گرمی توفو – 13 تا 43 میلی گرم ایزوفلاون
یک بلوک 110 گرمی تمپه – 41 میلی گرم ایزوفلاون
یک ظرف ماست سویا – 26 میلی گرم ایزوفلاون
2 تکه نان سویا – 7 تا 15 میلی گرم ایزوفلاون
قاشق چای خوری سس سویا – 0.4 تا 2.2 میلی گرم ایزوفلاون.

برخی از مطالعات نشان داده اند که غذاهای سنتی سویا در مقایسه با غذاهای سویا “نسل دوم” اثرات مفیدتری برای سلامتی دارند.

فراموش نکنید که برچسب مواد غذایی را بررسی کنید، بسیاری از محصولات تخمیر شده سویا مانند سس سویا سرشار از نمک هستند و برای سلامتی ما مفید نیستند.
نکاتی برای افزایش مصرف سویا

اگر می خواهید مصرف سویا را افزایش دهید:

غذاهای کامل سویا مانند شیر سویا، تمپه، نان سویا و توفو را انتخاب کنید.
لیست مواد تشکیل دهنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید غذاهای سویایی که خریداری می کنید از دانه های کامل سویا تهیه شده اند و نه از سویا ایزوله.
اطمینان حاصل کنید که محصولات (مانند غلات) حاوی پروتئین سویا هستند و نه فقط ایزوفلاون اضافه شده.

سایر غذاهای حاوی فیتواستروژن

غذاهایی غیر از سویا که حاوی فیتواستروژن هستند عبارتند از:

غلات سبوس دار – مانند جو، گندم، ذرت، جو، چاودار و گندم سیاه
آجیل و دانه ها – مانند بادام، بذر کتان، تخم کتان، آفتابگردان، کدو تنبل و کنجد
جوانه – یونجه
روغن ها – روغن زیتون فوق بکر
حبوبات دیگر – نخود، عدس و لوبیا چشم بلبلی