خرید سویا دلزا و تادباک قیمت عمده

خرید سویا دلزا و تادباک قیمت عمده ، مرکز فروش عمده سویا در تهران ، پخش کننده اصلی سویا در تهران ، سویا فله ای قیمت مناسب

سویا احتمالاً حاصل اهلی‌سازی گیاهی وحشی در شرق آسیا است. روغن استخراج شده از دانه‌های سویا یکی از مهم‌ترین انواع روغنها است. این روغن حاوی اسید لینولئیک بسیار بالایی است و به همین دلیل از آن نمی‌توان برای تهیه روغن سرخ کردنی استفاده کرد.

خرید سویا دلزا و تادباک قیمت عمده خرید سویا دلزا و تادباک قیمت عمده ، مرکز فروش عمده سویا در تهران ، پخش کننده اصلی سویا در تهران ، سویا فله ای قیمت مناسب

خرید سویا ۳۵۰ گرم استندآپ تادباک قیمت عمده

سایر ترکیبات گیاهی

دانه های سویا سرشار از ترکیبات مختلف گیاهی فعال زیستی هستند، از جمله (23 منبع معتبر، 24 منبع معتبر، 25 منبع معتبر، 26 منبع معتبر):

ایزوفلاون ها خانواده ای از پلی فنل های آنتی اکسیدانی، ایزوفلاون ها دارای اثرات سلامتی مختلفی هستند.
اسید فیتیک. اسید فیتیک (فیتات) که در تمام دانه‌های گیاهان یافت می‌شود، جذب مواد معدنی مانند روی و آهن را مختل می‌کند. سطح این اسید را می توان با جوشاندن، جوانه زدن یا تخمیر لوبیا کاهش داد.
ساپونین ها یکی از کلاس های اصلی ترکیبات گیاهی در سویا، ساپونین ها برای کاهش کلسترول در حیوانات یافت شده است.

ایزوفلاون ها

دانه های سویا حاوی مقادیر بالاتر ایزوفلاون نسبت به سایر غذاهای رایج هستند (منبع معتبر 27).

ایزوفلاون ها فیتونوترینت های منحصر به فردی هستند که شبیه هورمون جنسی زنانه استروژن هستند. در واقع آنها به خانواده ای از مواد به نام فیتواستروژن (استروژن گیاهی) تعلق دارند.

انواع اصلی ایزوفلاون‌های موجود در سویا عبارتند از جنیستئین (50%)، دایدزین (40%) و گلیسیتین (10%) (23 منبع معتبر).

برخی از افراد دارای نوع خاصی از باکتری های روده هستند که می توانند دایدزین را به اکوول تبدیل کنند، ماده ای که مسئول بسیاری از اثرات مفید دانه سویا برای سلامتی است.

انتظار می رود افرادی که بدنشان قادر به تولید برابری است، از مصرف سویا بسیار بیشتر از افرادی که بدنشان قادر به تولید آن نیست، بهره مند شوند (منبع معتبر 28).

درصد تولیدکنندگان equol در جمعیت های آسیایی و در میان گیاهخواران بیشتر از جمعیت عمومی غربی است (29 منبع معتبر، 30 منبع معتبر).

دانه های سویا و غذاهای سویا ممکن است خطر ابتلا به طیف وسیعی از مشکلات سلامتی از جمله بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، بیماری عروق کرونر قلب (CHD) و برخی سرطان ها را کاهش دهند و همچنین سلامت استخوان ها را بهبود بخشند.
سویا یک پروتئین با کیفیت بالا است – یک یا ۲ وعده در روز از محصولات سویا می تواند برای سلامتی ما مفید باشد.
دانه سویا حاوی موادی شبیه هورمون (به نام فیتواستروژن) است که عملکرد هورمون زنانه استروژن را کپی می کند. تصور می شود سویا می تواند علائم یائسگی (مانند گرگرفتگی) را کاهش دهد.
حدود 4 وعده غذای سویا در روز همراه با رژیم غذایی کم چربی اشباع شده و کلسترول می تواند کلسترول LDL (بد) ما را حدود 3 تا 4 درصد کاهش دهد.
آلرژی به سویا در نوزادان و کودکان شایع است.

در این صفحه

در مورد سویا
مشخصات غذایی دانه سویا
محصولات سویا
سویا و فیتواستروژن ها
فواید غذاهای سویا برای سلامتی
مقدار سویا برای فواید سلامتی
نکاتی برای افزایش مصرف سویا
سایر غذاهای حاوی فیتواستروژن
خطرات سویا و نوزادان برای سلامتی
محصولات سویا اصلاح شده ژنتیکی
آلرژی به سویا

از کجا کمک بگیریم

در مورد سویا

سویا از خانواده سبزیجات نخود (حبوبات) است و هزاران سال است که جزء اصلی غذاهای آسیایی بوده است.

سویا و غذاهای سویا به ویژه برای افرادی که از رژیم های گیاهی و وگان پیروی می کنند محبوب هستند. این به دلیل محتوای پروتئین با کیفیت بالا (“کامل”) و توانایی آنها برای تبدیل به شیر و جایگزین های گوشت است.

سویا حاوی موادی شبیه هورمون به نام فیتواستروژن است که عملکرد هورمون استروژن را تقلید می کند و با اثرات مفیدی برای سلامتی مرتبط است. خوردن غذاهای حاوی سویا ممکن است خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مختلف از جمله بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، بیماری عروق کرونر قلب (CHD)، برخی سرطان ها را کاهش دهد و سلامت استخوان ها را بهبود بخشد.

شواهد همچنین حاکی از آن است که مصرف سویا و غذاهای سویا برای زنان یائسه و یائسه مفید است و با کاهش و شدت گرگرفتگی مرتبط است.

تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما شواهد تا کنون نشان می دهد که عاقلانه است که غذاهای کامل سویا (یا سویا) را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. برای راهنمایی بیشتر به پزشک یا متخصص تغذیه خود مراجعه کنید.

خلاصه

دانه های سویا منبع غنی از ترکیبات مختلف گیاهی فعال زیستی از جمله ایزوفلاون ها، ساپونین ها و اسید فیتیک هستند. ایزوفلاون ها به ویژه استروژن را تقلید می کنند و مسئول بسیاری از اثرات سلامتی سویا هستند.

فواید سویا برای سلامتی

مانند بسیاری از غذاهای کامل، سویا دارای تعدادی اثرات مفید برای سلامتی است.
ممکن است خطر سرطان را کاهش دهد

سرطان یکی از علل اصلی مرگ و میر در جامعه مدرن است.

خوردن محصولات سویا با افزایش بافت سینه در زنان مرتبط است و به طور فرضی خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد (31 منبع معتبر، 32 منبع معتبر، 33 منبع معتبر).

با این حال، بیشتر مطالعات مشاهده ای نشان می دهد که مصرف محصولات سویا ممکن است خطر سرطان سینه را کاهش دهد (منبع مورد اعتماد 34، منبع مورد اعتماد 35).

مطالعات همچنین یک اثر محافظتی را در برابر سرطان پروستات در مردان نشان می‌دهند (36 منبع معتبر، 37 منبع معتبر، 38 منبع معتبر).

تعدادی از ترکیبات سویا – از جمله ایزوفلاون ها و لوناسین – ممکن است مسئول اثرات بالقوه پیشگیری از سرطان باشند (39 منبع معتبر، 40 منبع معتبر). بهترین برند سس سویا در ایران

قرار گرفتن در معرض ایزوفلاون ها در اوایل زندگی ممکن است به ویژه در برابر سرطان سینه در مراحل بعدی زندگی محافظت کند (منبع مورد اعتماد 41، منبع معتبر 42).

به خاطر داشته باشید که این شواهد محدود به مطالعات مشاهده‌ای است، که نشان‌دهنده ارتباط بین مصرف سویا و پیشگیری از سرطان است – اما علت آن را ثابت نمی‌کند.

2 -ایزوفالون سویا سبب کاهش ریسک دیابت می شود
9 -به تناسب اندام کمک میکند. باال بودن میزان پروتئین سویا آجیلی کمک میکند احساس سیری داشته باشید که ساعتهایی که نیازمند غذا خوردن هستید را کاهش میدهد

8 -در طی یائسگی سطح استروژن کاهش پیدا میکند که سبب ایجاد عالئم ناخوشایندی همچون عرق کردن، احساس گرما و تغییرات روحیه میشود. تحقیقات نشان میدهد ایزوفالونهای سویا توانستند با باال بردن سطح استروژن به کاهش عالئم یائسگی کمک کنند.

4 -سویا مملو از پروتئین گیاهی بوده جایگزین خوبی برای پروتئین حیوانی است . مصرف سویا در افرادی که منع مصرف گوشت قرمز و یا محصوالت حیوانی را دارند، از قبیل افراد با بیماری گرفتگی شریانی، انواع سکته، مشکالت قلبی و افراد با چربی خون باال میتواند تا حدود زیادی در تامین مواد پروتئینی جایگزین مناسبی باشد.

7 -به بانوان باردار توصیه میشود محصوالت ارگانیک بر پایه سویا مصرف کنند، زیرا غنی از فولیک اسید و ویتامین B کمپلکس هستند و این مواد مغذی برای پیشگیری از نقص لوله عصبی در جنینها مهم هستند
5 -دانه های سویا از آنجایی که غنی از منگنز هستند، به خواب بهتر کمک میکنند. منگنز به بهبود کیفیت خواب عمیق و مدت خواب شما مرتبط است.

6 -مواد شیمیایی گیاهی موجود در سویا، خواص ضدالتهابی، تحریک کالژنسازی، آنتیاکسیدانی، روشنکنندگی پوست و محافظت در برابر UV دارند که سبب بهبود سالمت پوست میشود.
1 -سطح باالی آنتیاکسیدان در سویا ، برای پیشگیری رشد سلولهای سرطانی کمک میکند.

به دلیل محتوای مغذی باالیی که سویا دارد فواید سویا برای سالمتی زیاد است و متخصصین پیشنهاد میکنند که آن را در رژیم روزانه خود داشته باشید تا به شما کمک کند، بدن سالمی داشته و احساس خوبی را تجربه کنید. برخی از فواید سویا شامل موارد زیر است:

3 -سویا غنی از زینک، سلنیوم، مس، منیزیم و کلسیم هستند که سبب افزایش رشد بافت استخوانی جدید، تقویت بافت موجود و افزایش سرعت فرآیند بازسازی استخوان میشوند.

خرید سویا دلزا و تادباک قیمت عمده خرید سویا دلزا و تادباک قیمت عمده ، مرکز فروش عمده سویا در تهران ، پخش کننده اصلی سویا در تهران ، سویا فله ای قیمت مناسب

خرید سویا دلزا قیمت عمده

کاهش علائم یائسگی

یائسگی دوره ای در زندگی زن است که قاعدگی متوقف می شود.

این اغلب با علائم ناخوشایند – مانند عرق کردن، گرگرفتگی، و نوسانات خلقی – همراه است که با کاهش سطح استروژن ایجاد می شود.

جالب اینجاست که زنان آسیایی – به ویژه زنان ژاپنی – کمتر از زنان غربی علائم یائسگی را تجربه می کنند.

عادات غذایی، مانند مصرف بیشتر غذاهای سویا در آسیا، ممکن است این تفاوت را توضیح دهد.

مطالعات نشان می‌دهد که ایزوفلاون‌ها، خانواده‌ای از استروژن‌های گیاهی موجود در دانه‌های سویا، ممکن است این علائم را کاهش دهند (43 منبع معتبر، 44 منبع معتبر).

محصولات سویا همه زنان را به این شکل تحت تاثیر قرار نمی دهد. به نظر می رسد سویا فقط در تولیدکنندگان به اصطلاح equol موثر است – کسانی که دارای نوعی باکتری روده هستند که قادر به تبدیل ایزوفلاون ها به equol هستند.

Equol ممکن است مسئول بسیاری از مزایای سلامتی سویا باشد.

مصرف روزانه 135 میلی گرم ایزوفلاون به مدت 1 هفته – معادل 2.4 اونس (68 گرم) دانه سویا در روز – علائم یائسگی را فقط در تولیدکنندگان equol کاهش داد (45 منبع معتبر).

در حالی که درمان های هورمونی به طور سنتی به عنوان درمانی برای علائم یائسگی استفاده می شود، مکمل های ایزوفلاون امروزه به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند (منبع مورد اعتماد 46).
سلامت استخوان

پوکی استخوان با کاهش تراکم استخوان و افزایش خطر شکستگی به ویژه در زنان مسن مشخص می شود.

مصرف محصولات سویا ممکن است خطر ابتلا به پوکی استخوان را در زنانی که یائسه کرده اند کاهش دهد (منبع مورد اعتماد 47، منبع معتبر 48).

به نظر می رسد که این اثرات مفید توسط ایزوفلاون ها ایجاد می شود (منبع مورد اعتماد 49، منبع مورد اعتماد 50، منبع مورد اعتماد 51، منبع معتبر 52).

با خرید سویا ارزان دلزا ، تجربه یک خرید خوشمزه را خواهید داشت. بهترین برند سس سویا در ایران
دلزا ، انتخاب کدبانوی ایرانی

سویا چیست؟
سویا دلزا بهترین انتخاب کدبانوی ایرانی، سویا مانند دیگر اعضای خانواده‌ حبوبات سرشار از شامل مولکول‌های فعالی همچون توکوفرول، فسفولیپید، کاروتنوئید، اوناسین و ایزوفلاون هستند که گفته می‌شود خواص بی‌شماری برای سلامتی دارند.محصولات دلزا کاملا پاک شده و تمیز میباشند.

دلزا با جدیدترین متود روز دنیا در کارخانه دلزا ، بدون دخالت انسانی بسته بندی میشود و به دست مشتری میرسد.اگر فروشنده هستید دلزا بهترین انتخاب برای شماست چون با قیمت رقابتی سویا دلزا شما بیشترین حاشیه سود را خواهید داشت.

شما میتوانید تجربه های خوشمزه ای با ما داشته باشید و غذاهایی مثل ماکاونی، کوفته تبریزی، کباب لقمه، لوبیا پلو، عدس پلو و… را درکنار خانواده و عزیزانتان تجربه کنید. دانه های سویا دلزا در یک بسته‌بندی سلفونی و در مقدار 250 گرم عرضه می‌شوند.

این مقدار سویا برای تهیه حداقل سه تا پنج وعده غذایی کافی به نظر می‌رسد. این دانه قهوه ای، مقوی و خوشمزه دلزا پخت بسیار راحتی دارد.

بعلت مرغوب بودن سویا دلزا، مشابه با پروتئین حیوانی در نظر گرفته می‌شود که شامل ۹ نوع اسیدآمینه ضروری برای استخوان‌ها و ماهیچه‌های سالم است. به علاوه فواید سویا نسبت به آن، بیشتر است، همچون کاهش کلسترول که این موضوع برخلاف منابع حیوانی پروتئین است که طبق مطالعات سبب افزایش کلسترول می‌شوند.

سویا دلزا
سویا دلزا

دلزا ، انتخاب کدبانوی ایرانی