خرید پروتئین سویا پاک ثمین و هرتا قیمت عمده

خرید پروتئین سویا پاک ثمین قیمت عمده ، قیمت سویا خوراکی ، خرید سویا خوراکی ، قیمت سویا =فله ، مرکز فروش سویا فله در تهران ، پخش کننده اصلی سویا فله ایران ، بهترین مارک سویا ایرانی

خرید پروتئین سویا پاک ثمین و هرتا قیمت عمده خرید پروتئین سویا پاک ثمین قیمت عمده ، قیمت سویا خوراکی ، خرید سویا خوراکی ، قیمت سویا =فله ، مرکز فروش سویا فله در تهران ، پخش کننده اصلی سویا فله ایران ، بهترین مارک سویا ایرانی

خرید پروتئین سویا 200 گرمی پاک ثمین

خرید سویا دانه درشت انواع غذا با سویا را می‌تونید در رژیم غذایی هفتگی خود جای دهید
چقدر درباره طریقه آشپزی با سویا و درست کردن غذا با سویا می دانید؟

برداشت سویا

دانه سویا با رطوبت 15 تا 13 درصد به صورت خشک در کوره توسط خریداران پذیرفته می شود اما تنها در صورتی که دانه پس از فشرده شدن از فنجان آزمایش خارج شود. سطح رطوبت مطلوب برای برداشت 13 درصد است زیرا سطوح پایین تر می تواند منجر به شکستن غلاف و ترک خوردن و شکافتن بذر شود.

برداشت اغلب از ساعت 12 بعد از ظهر که شبنم خشک شده است شروع می شود، تا ساعت 5 بعد از ظهر که دوباره شروع می شود و گیاهان و دانه ها رطوبت را می گیرند. اگر رطوبت در طول روز خیلی کم باشد، ممکن است نیاز به برداشت در اوایل صبح یا عصر باشد.

استفاده از علف کش خشک کننده برای بلوغ یکنواخت محصول، خشک کردن علف های هرز و کاهش رطوبت بذر در برخی فصول توصیه می شود و احتمالاً در بیشتر فصول بیمه خوبی است. زمانی که گیاه به بلوغ فیزیولوژیکی رسید، محصول آماده خشک شدن است، این زمانی است که غلاف ها زرد و برگ ها زرد شده و می ریزند. خشک شدن خیلی زود می تواند برای محصول مضر باشد. برداشت را با هدر جلوی باز کم نگه دارید تا غلاف های پایینی به دست آید. مقعر باید باز، سرعت درام کم و باد زیاد باشد تا آسیب بذر به حداقل برسد و خلوص نمونه به حداکثر برسد.

پس از برداشت و بسته به فصل، برخی از پرورش دهندگان از کلش سویا که به صنعت دامداری یا برای مالچ باغ فروخته می شود، درآمد خوبی کسب می کنند.

اگر روش‌های مختلف طعم‌دار کردن سویا به عنوان یک پروتئین گیاهی را بلد باشید می‌توانید انواع مختلف غذا با سویا را درست کنید.

1- کباب کوبیده
کباب کوبیده یکی از لذیذترین غذاهای سنتی ایرانی است که به وسیله گوشت قرمز چرخ شده و پیاز رنده شده آماده می‌شود. اما اگر به هر دلیلی دوست داشته باشید گوشت قرمز کمتری مصرف کنید، می‌توانید این کباب خوشمزه را به وسیله ترکیبی از سویا و گوشت چرخ کرده نیز آماده کنید. درست کردن این کباب کوبیده ارزان و به صرفه بسیار راحت است و طعم آن نیز بسیار لذیذ و دلچسب است.

2- خوراک سویا و قارچ
اگر به دنبال درست کردن یک غذا با سویا و قارچ هستید، پیشنهاد می شود خوراک سویا و قارچ را امتحان کنید. همان‌طور که می دانید برای آشپزی با سویا ابتدا باید سویا را خوب بشویید. سپس برای ۱۵ دقیقه سویا را در آب و نمک خیس کنید و بعد در صورت تمایل با چرخ‌گوشت آن را چرخ کنید.

برای تهیه این غذا با سویا ابتدا پیاز و قارچ را به همراه سیر خوب سرخ کنید. بعد از سرخ شدن پیاز سویا و قارچ را اضافه کنید و کمی ادویه به آن بزنید تا خوش عطر و مزه شود. مواد را با هم مخلوط کنید و روی شعله کم گاز صبر کنید تا جا بیفتد و کم آب شو

3- کتلت بادمجان
کتلت یکی از محبوب‌ترین غذاهای نونی است که اگر تنها کمی خلاقیت در تهیه آن به خرج دهید، می‌توانید با مواد اولیه متفاوت و به روش‌ها مختلفی آن را تهیه کنید. یکی از انواع کتلت، کتلت بادمجان است.

کتلت بادمجان به روش‌های متفاوتی تهیه می‌شود. برخی افراد برای درست کردن این کتلت از گوشت چرخ کرده استفاده می‌کنند و برخی با اضافه کردن سیب زمینی رنده شده و سویا به آن، این کتلت بادمجان ساده و کاملاً گیاهی را بدون گوشت تهیه می‌کنند. در این صورت سویای خیس خورده را باید دو بار چرخ کنید تا مایه کتلت لطیف و یکدست شود.

قیمت سویا خوراکی کیلویی ،خرید سویا بسته بندی هرتا قیمت عمده ، مرکز فروش سویا بسته بندی تهران ، پخش کننده اصلی سویا بسته بندی تهران  ، قیمت عمده سویا بسته بندی ، قیمت سویا کیلویی

خرید پروتئین سویا پاک ثمین و هرتا قیمت عمده خرید پروتئین سویا پاک ثمین قیمت عمده ، قیمت سویا خوراکی ، خرید سویا خوراکی ، قیمت سویا =فله ، مرکز فروش سویا فله در تهران ، پخش کننده اصلی سویا فله ایران ، بهترین مارک سویا ایرانی

خرید سویا پروتئین درجه یک سلفونی 250 g نام تجارتی هرتا

کنترل علف های هرز

سویا یک محصول بسیار قوی است که می تواند با علف های هرز زیادی رقابت کند، اگر بتواند در مراحل اولیه تاج پوشش کامل زمین را به دست آورد. ردیف های کاشت باریک و کاشت زودرس می تواند به دستیابی به این سریعتر کمک کند. کنترل زودهنگام علف های هرز برای بالاترین عملکرد بهترین است، زیرا نهال لوبیا بین 4 تا 7 هفته پس از کاشت در آسیب پذیرترین حالت خود قرار دارد.

انتخاب یک پادوک پس زمینه کم علف های هرز که در تناوب با سایر محصولات زمستانی و تابستانی بوده است کمک می کند.

استفاده از علف‌کش‌های پیش رویشی علیه علف‌های هرز و سایر علف‌ها توصیه می‌شود که در ابتدا با کنترل پس از رویش علف‌های هرز در مراحل اولیه رشد در صورت نیاز پیگیری شود. علف های هرز پهن برگ مانند Bathurst Burr و Black Berry Nightshade رقیب و آلاینده های کیفیت بذر هستند، در حالی که علف های هرز چمن مانند Barnyard Grass در شرایط مرطوب رشد می کنند و بسیار رقابتی هستند. علف های هرز در بلوغ محصول می توانند برداشت را به تاخیر بیندازند و ماشین آلات را مسدود کنند و بهتر است 1 تا 2 هفته قبل از برداشت خشک شوند.
بیماری ها

بیماری های قارچی کمی وجود دارد که روی دانه های سویا در شمال ویکتوریا تأثیر می گذارد. پوسیدگی ریشه Phytophthora از زمان کشف مجدد آن در سال 2002، عمده ترین نوع آن است. این قارچ به عنوان نژاد 15 شناخته شد، یک نژاد رایج در NSW. در حالی که اکثر واریته ها نسبت به نژاد 15 و سایر نژادها مقاومت یا تحمل مزرعه دارند، نیاز به هوشیاری و نظارت بر پیشرفت این بیماری وجود دارد. این بیماری در شرایط مرطوب و غرقابی مورد علاقه است و بهتر است در پایین خلیج ها شناسایی شود.

این بیماری منجر به ضایعه بافت قهوه‌ای یا مرده می‌شود که از زمین و ساقه بالا می‌آید. این قارچ به طور موثری از جذب آب توسط گیاه جلوگیری می کند و یکی از علائم اصلی آن پژمرده شدن است و گیاهان مرده در حضور زنده ها، گاهی اوقات ممکن است لکه های مرده ایجاد شود.

گاهی اوقات قارچ Sclerotinia به دانه های سویا حمله می کند و منجر به جداسازی گیاهان مرده می شود که گاهی به صورت تکه تکه در می آیند. هوای گرم و مرطوب به نفع بیماری است و گیاهان را می توان با رشد قارچ سفید در قسمت بیرونی ساقه ها و اسکلروت های سیاه رنگ (شبیه مدفوع موش) در داخل ساقه ها شناسایی کرد. اسکلروتینیا یک بیماری موذی است که کنترل آن دشوار است و برای مدت طولانی در خاک باقی می ماند.

نکات کلیدی برای موفقیت بهترین مارک سویا ایرانی

زهکشی – اطمینان حاصل کنید که چیدمان امکان آبیاری و زهکشی را در عرض هشت ساعت فراهم می کند.
ساختار خاک — ساختار خاک خوب.
رطوبت زیر خاک — برای دستیابی به رطوبت کافی خاک هنگام کاشت، از پیش آبیاری استفاده کنید.
به موقع کاشته می‌شود — انواع توصیه‌شده را در پنجره کاشت ترجیحی برای مکانتان بکارید.

استقرار محصول —  به جمعیت گیاهی 35 تا 40 بوته در هر متر مربع توجه کنید.

تغذیه کافی — P را با توجه به تاریخچه پادوک، نتایج آزمایش خاک و ارقام حذف عملکرد هدف اعمال کنید. برای یک محصول چهار تنی تقریباً 40 کیلوگرم فسفر در هکتار مورد نیاز است. بذر را با ریزوبیوم مناسب تلقیح کنید تا نیازهای نیتروژن سویا را برآورده کند.

علف‌های هرز، آفات و بیماری‌ها را کنترل کنید — از علف‌کش‌ها و آفت‌کش‌ها قبل و بعد از رویش استفاده کنید تا از حداقل کاهش عملکرد اطمینان حاصل کنید. از ظهور تا بلوغ دائماً حشرات را بررسی کنید.

رطوبت خاک — برای اطمینان از آبیاری به موقع بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که گیاهان آب کافی برای کل فصل رشد دارند.
برداشت — خشک‌کننده‌ها می‌توانند برای برداشت زودهنگام و دستیابی به محصولی با بازده با کیفیت مفید باشند.

بهترین مارک سویا ایرانی

گیاه سویا در تمام طول دوره رشد خود در برابر حمله حشرات آسیب پذیر است.

در مراحل اولیه رشد نهال، بذرهای پروانه آبی علف معمولی (GBB) و پروانه سویا می توانند باعث آسیب گسترده برگی شوند. در مراحل بعدی GBB می تواند جوانه ها، گل ها را از بین ببرد و دانه های در حال رشد را بخورد.

در طول تشکیل غلاف اولیه، میرد سبز می تواند باعث سقط غلاف ها و دانه های منفرد در غلاف شود.

در کل غلاف، حشرات سبزی سبز و سپر نوار قرمز، حشرات لوبیا و حشرات بدبو قهوه ای می توانند باعث از بین رفتن شدید غلاف ها و دانه ها و همچنین باعث تغییر رنگ، اعوجاج و کاهش عملکرد دانه شوند.

دانه های هلیکوورپا می توانند به غلاف ها و دانه های در حال رشد آسیب جدی وارد کنند و معمولاً به مرحله پر شدن غلاف میانی تا اواخر می رسند.

سویا هرتا از مرغوب ترین سویا کشور تهیه و فراوری میشود.این محصول در بسته بندی های 250 و 500 گرمی به بازار عرضه میشود.

مصرف غذای که حاوی مس است بیشتر در جمعیت های کمی اختلاف می افتد، اما کمبود آن ممکن است بر سلامت قلب تاثیر بگذارد.
منگنز عنصری است که در اکثر غذا ها و آب آشامیدنی یافت میشود و به علت محتوای بالای اسید فیتیک که در سویا وجود دارد به راحتی جذب بدن میشود.

فولات همچنین به عنوان ویتامین B9 شناخته شده است و دارای عملکرد های مختلفی در بدن می باشد و نقش آن در طول بارداری بسیار مهم است.
این دانه منبع خوبی از فسفر، یک ماده معدنی ضروری است.

شکل ویتامین K موجود در حبوبات به نام فیلوکوینون شناخته شده است و نقش مهمی در جلوگیری از لخته شدن خون ایفا میکند.
سویا از دانه های خوراکی و بخشی از خانواده نخود محسوب میشود که امروزه از مواد غذای اصلیمحسوب میشود. سویا همچنین به شکل روغن، شیر، توفو و پروتئین تبدیل میشود.

تیامین که با نام ویتامین B1 نیز شناخته میشود، نقش بسیار مهمی در عملکرد های بدن دارد.
سویا غنی از مولیبدنوم، یک عنصر اصلی است که در دانه ها و حبوبات یافت میشود.