خرید ماست چکیده موسیر تک نفره گرینه

خرید ماست چکیده موسیر تک نفره گرینه ، ماست موسیر تک نفره ، ماست کوچک تک نفره قیمت ماست کوچک مجلسی

خرید ماست چکیده موسیر تک نفره گرینه خرید ماست چکیده موسیر تک نفره گرینه ، ماست موسیر تک نفره ، ماست کوچک تک نفره قیمت ماست کوچک مجلسی

خرید ماست چکیده موسیر تک نفره گرینه

پروبیوتیک ها
میکروارگانیسم Lactobacillus bulgaricus برای تخمیر ماست استفاده می شود.

برخی از ماست ها دارای پروبیوتیک هستند.

پروبیوتیک ها نوعی باکتری سالم هستند که برای روده مفید هستند. آنها به تنظیم سیستم گوارش و کاهش گاز، اسهال، یبوست و نفخ کمک می کنند.

برخی تحقیقات نشان داده اند که پروبیوتیک ها می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند، به مدیریت وزن کمک کنند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند.

مصرف ماست و سایر غذاهای پروبیوتیک ممکن است جذب ویتامین ها و مواد معدنی را افزایش دهد.

دو باکتری رایجی که برای تخمیر شیر به ماست استفاده می شوند، لاکتوباسیلوس بولگاریکوس (L. bulgaricus) و استرپتوکوک ترموفیل (S. thermophiles) هستند، اما بسیاری از ماست ها حاوی سویه های باکتریایی اضافی هستند.

برای کمک به مصرف‌کنندگان در شناسایی ماست‌ها با فرهنگ‌های زنده و فعال، انجمن ملی ماست مهر Life & Active Cultures (LAC) را که روی ظرف محصول یافت می‌شود، اجرا کرده است.

در بیشتر موارد، هر چه محصول تازه تر باشد، باکتری های زنده بیشتری در آن وجود دارد.

مطالعه اخیر در دانشگاه تورنتو نشان می دهد که پروبیوتیک های مختلف اثرات متفاوتی خواهند داشت و برخی از ماست های حاوی پروبیوتیک ممکن است سالم تر از بقیه باشند.
کلسیم

محصولات لبنی یکی از بهترین منابع غذایی کلسیم از نظر فراهمی زیستی هستند.

کلسیم برای رشد و حفظ استخوان ها و دندان های سالم ضروری است. همچنین برای لخته شدن خون، بهبود زخم و حفظ فشار خون طبیعی مهم است.

غذاهای غنی از کلسیم زمانی بهترین هستند که با منبع ویتامین D همراه شوند، زیرا ویتامین D به روده کوچک کمک می کند تا کلسیم را جذب کند.

بیشتر ماست ها حاوی مقادیر مختلفی از ویتامین های B6 و B12، ریبوفلاوین، پتاسیم و منیزیم هستند.
عدم تحمل لاکتوز

ماست دارای محتوای لاکتوز پایینی است، بنابراین فردی که دچار عدم تحمل لاکتوز است احتمالاً آن را نسبت به شیر قابل تحمل‌تر خواهد یافت. همچنین حاوی باکتری هایی است که به هضم غذا کمک می کنند.

در نتیجه، افرادی که پس از مصرف شیر مایع یا بستنی دچار ناراحتی، نفخ یا گاز معده می شوند، اغلب می توانند ماست را بدون علامت تحمل کنند.

فرد باید مقدار کمی ماست، مثلاً یک چهارم فنجان، امتحان کند تا ببیند بدنش چه واکنشی نشان می دهد. این فقط در مورد عدم تحمل لاکتوز صدق می کند، نه برای کسانی که به شیر حساسیت دارند.

افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز اغلب فاقد کلسیم هستند، بنابراین ماست می تواند جزء مهمی از رژیم غذایی آنها باشد. تولیدی ماست یک نفره در گیلان

فردی که به شیر حساسیت دارد از مصرف ماست سودی نخواهد برد.

ماست چکیده موسیر از فرآورده های لبنی تغلیظ شده محسوب می گردد و خاستگاه این محصول به ایران باز می گردد که از دیرباز با هدف دست یافتن به محصولات لبنی غنی شده تولید می شده است.

با مصرف ۱۰۰ گرم از آن میتوان به خواص معادل ۳۰۰ گرم شیر دست یافت از طرفی این محصول دارای طعم و بافت ویژه می باشد که موجب تمایل بیشتر مصرف کنندگان به مصرف آن و در نتیجه افزایش جذب مواد مغذی می شود.

موسیر حاوی مقادیر بالایی آنتی اکسیدان، فلاونوئید هایی مانند کورستین، ویتامین A، ویتامین C و مواد معدنی مهم از جمله گوگرد، پتاسیم و منگنز می باشد.

مشخصات

نوع: چکیده, طعم دار,موسیر

وزن: 90 گرم

فرآیند حرارتی: پاستوریزه و هموژنیزه

چربی: 5%

نوع بسته بندی: لیوانی

سایز: تک نفره

قیمت ماست تک نفره مجلسی

ماست، به خصوص نوع یونانی آن، سرشار از پروتئین است. پروتئین برای کنترل اشتها و وزن مفید است.

3. برخی از انواع ممکن است برای سلامت گوارش مفید باشند

برخی از انواع ماست حاوی باکتری‌های زنده یا پروبیوتیک‌هایی هستند که یا بخشی از کشت اولیه بوده و یا پس از پاستوریزه شدن به آن اضافه شده‌اند. اینها ممکن است هنگام مصرف برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشند (منبع مورد اعتماد 17).

بسیاری از ماست ها پاستوریزه شده اند، که یک عملیات حرارتی است که باکتری های مفید موجود در آنها را از بین می برد. حتی برخی از انواع ماست که دارای برچسب “فرهنگ های زنده و فعال” هستند، اغلب به دلیل دماهای مختلف نگهداری و سایر عوامل، مقداری پروبیوتیک از دست می دهند. با وجود این، بهترین گزینه برای موثرترین پروبیوتیک ها این است که برچسب آن را بررسی کنید و به دنبال محصولی باشید که حاوی کشت های زنده و فعال باشد.

برخی از انواع پروبیوتیک‌های موجود در ماست‌ها، مانند بیفیدوباکتریا و لاکتوباسیلوس، علائم ناراحت‌کننده سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) را کاهش می‌دهند، یک اختلال رایج که روده بزرگ را تحت تأثیر قرار می‌دهد (1 منبع معتبر8 منبع معتبر، 19 منبع معتبر، 20 منبع معتبر، 21). منبع مورد اعتماد

یک مرور سیستماتیک به چندین مطالعه پرداخت که در آن افراد مبتلا به IBS به طور منظم شیر یا ماست تخمیر شده حاوی بیفیدوباکتری را مصرف می کردند. پس از 2 تا 8 هفته، آنها دریافتند که 50 درصد از مطالعات روی این موضوع بهبود قابل توجهی را در درد علامت دار شکم مرتبط با IBS نشان دادند (2Trusted Source1Trusted Source).

مطالعه دیگری نشان داد که ماست حاوی بیفیدوباکتریا علائم گوارشی و کیفیت زندگی مرتبط با سلامت را در میان زنانی که علائم گوارشی جزئی را تجربه کرده‌اند، بهبود می‌بخشد. (22 منبع معتبر).

علاوه بر این، چندین مطالعه نشان داده‌اند که پروبیوتیک‌ها ممکن است از اسهال و یبوست مرتبط با آنتی‌بیوتیک محافظت کنند (23 منبع معتبر، 24 منبع معتبر، 25 منبع معتبر، 2 منبع معتبر6 منبع معتبر، 27 منبع معتبر).

خلاصه

برخی از انواع ماست حاوی پروبیوتیک هستند که ممکن است با کاهش علائم اختلالات رایج گوارشی مانند نفخ، اسهال و یبوست، سلامت دستگاه گوارش را تقویت کنند. ماست موسیر تک نفره

4. ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند

مصرف منظم ماست – به خصوص اگر حاوی پروبیوتیک باشد – ممکن است سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کرده و احتمال ابتلا به عوامل بیماری زا را کاهش دهد.

پروبیوتیک ها به طور بالقوه التهاب را کاهش می دهند، که با چندین بیماری از عفونت های ویروسی گرفته تا اختلالات روده مرتبط است (28، 29 منبع معتبر).

تحقیقات نشان می دهد که در برخی موارد، پروبیوتیک ها ممکن است به کاهش بروز، مدت و شدت سرماخوردگی کمک کنند (30Trusted Source, 31).

علاوه بر این، خواص تقویت کننده سیستم ایمنی ماست تا حدودی به دلیل منیزیم، سلنیوم و روی آن است که مواد معدنی کمیاب هستند که به دلیل نقشی که در سلامت سیستم ایمنی ایفا می کنند شناخته شده اند (32 منبع معتبر، 33 منبع معتبر، منبع مورد اعتماد 34).

ماست های غنی شده با ویتامین D ممکن است سلامت سیستم ایمنی را حتی بیشتر تقویت کنند. ویتامین D به دلیل پتانسیل آن برای پیشگیری از بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا مورد مطالعه قرار گرفته است (35 منبع معتبر، 36، 37، 38).

خرید ماست چکیده موسیر تک نفره گرینه خرید ماست چکیده موسیر تک نفره گرینه ، ماست موسیر تک نفره ، ماست کوچک تک نفره قیمت ماست کوچک مجلسی

خرید ماست چکیده موسیر 250 گرمی گرینه

صدها سال است که انسان ها ماست مصرف کرده اند.

بسیار مغذی است و خوردن منظم آن ممکن است چندین جنبه از سلامتی شما را تقویت کند. به عنوان مثال، ماست خطر ابتلا به بیماری های قلبی و پوکی استخوان را کاهش می دهد و همچنین به مدیریت وزن کمک می کند.
ماست چیست و چگونه درست می شود؟

ماست یک محصول لبنی محبوب است که از تخمیر باکتریایی شیر تهیه می شود.

باکتری‌هایی که برای تهیه ماست استفاده می‌شوند، «فرهنگ‌های ماست» نامیده می‌شوند که لاکتوز، قند طبیعی موجود در شیر را تخمیر می‌کنند. این فرآیند اسید لاکتیک تولید می‌کند، ماده‌ای که باعث می‌شود پروتئین‌های شیر منجمد شوند و طعم و بافت منحصربه‌فردی را به ماست می‌دهند.

ماست را می توان از انواع شیر تهیه کرد. انواع تهیه شده از شیر بدون چربی بدون چربی در نظر گرفته می شوند، در حالی که گزینه های شیر کامل به عنوان پرچرب در نظر گرفته می شوند.

ماست ساده بدون رنگ های افزوده، مایعی سفید و غلیظ با طعمی تند است. با این حال، اکثر مارک های تجاری حاوی مواد افزودنی مانند شکر و طعم دهنده های مصنوعی هستند.

در اینجا شش مزیت سلامتی مبتنی بر علم ماست طبیعی آورده شده است.
1. سرشار از مواد مغذی مهم است

ماست حاوی تقریباً تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن شما است. قیمت ماست تک نفره

به دلیل داشتن مقدار زیادی کلسیم، یک ماده معدنی ضروری برای دندان ها و استخوان های سالم، شناخته شده است. فقط یک فنجان 49 درصد نیاز روزانه شما به کلسیم را تامین می کند (1، 2).

همچنین سرشار از ویتامین های B، به ویژه ویتامین B12 و ریبوفلاوین است، که هر دو ممکن است در برابر بیماری قلبی و برخی نقص های مادرزادی لوله عصبی محافظت کنند (2، 3، 4).

همچنین یک فنجان 28 درصد فسفر روزانه، 10 درصد منیزیم و 12 درصد پتاسیم را تامین می کند. این مواد معدنی برای چندین فرآیند بیولوژیکی مانند تنظیم فشار خون، متابولیسم و ​​سلامت استخوان ضروری هستند (2، 5، 6، 7).

یکی از مواد مغذی که ماست به طور طبیعی حاوی آن نیست، ویتامین D است، اما معمولاً با آن غنی می شود. ویتامین D سلامت استخوان و سیستم ایمنی را ارتقا می دهد و ممکن است خطر ابتلا به برخی بیماری ها از جمله بیماری قلبی و افسردگی را کاهش دهد (8، 9، 10).

خلاصه

ماست تقریباً تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را فراهم می کند. به خصوص سرشار از کلسیم، ویتامین B و مواد معدنی است.

۲- سرشار از پروتئین است

ماست مقدار قابل توجهی پروتئین با حدود 12 گرم در هر 8 اونس (227 گرم) فراهم می کند (2).

نشان داده شده است که پروتئین با افزایش مصرف انرژی یا تعداد کالری هایی که در طول روز می سوزانید از متابولیسم حمایت می کند (11).

دریافت پروتئین کافی برای تنظیم اشتها نیز مهم است، زیرا باعث افزایش تولید هورمون هایی می شود که سیگنال سیری را نشان می دهند. ممکن است به کاهش تعداد کالری مصرفی شما به طور کلی کمک کند، که برای مدیریت وزن مفید است (11، 12، 13).

در یک مطالعه در سال 2014، شرکت‌کنندگانی که میان‌وعده ماست می‌خوردند نسبت به افرادی که میان‌وعده‌های کم‌پروتئین با همان کالری مصرف می‌کردند، کمتر گرسنه بودند و 100 کالری کمتر در شام مصرف کردند (14).

اگر ماست یونانی بخورید، ماست بسیار غلیظی که صاف شده است، اثرات افزایش سیری ماست حتی بیشتر می شود. نسبت به ماست معمولی پروتئین بیشتری دارد و در هر 7 اونس (200 گرم) 20 گرم دارد (15).

ماست یونانی به طور بالقوه می تواند بر مدیریت اشتها تأثیر بگذارد و احساس گرسنگی را بیشتر از سایر محصولات لبنی مانند شیر کامل یا بدون چربی به تاخیر بیندازد (16).

تهیه شده از شیرصنعتی درجه ممتاز

در تاریخ فرهنگ هند و ایران باستان ، به ماست در پانصد سال قیل از میلاد مسیح اشاره شده است . دانشمندان خواستگاه تولید اولین ماست ها را منطقه قفقاز دانسته اند و همین موضوع را علت راز طول عمر طولانی و سلامت مردمان ساکن در آن منطقه معرفی نموده اند .

ماست قفقازی گرینه ، با وجود مقادیر زیادی از کلسیم ، پروتئین و ویتامین ها ترکیبی منحصر به فرد است که علاوه بر تضمین سلامت مصرف کنندگان عزیز ، طعمی بی نظیر را به همراه می آورد .

شرکت صنایع غذایی گرینه ، در راستای تعهد خود به سلامت مصرف کنندگان ، با استفاده از تکنولوژی روز و با کیفیت ترین مواد اولیه ، مبتکر و اواین تولید کننده فراوری های لبنی ۱۰۰ درصد فاقد مواد نگهدارنده و آنتی بیوتیک در ایران می باشد.

قیمت ماست موسیر تک نفره

از نظر تغذیه‌ای، ماست ماده غذایی مفیدی می‌باشد که سرشار از پروتئین و برخی انواع ویتامین ب است. ماست نیز مانند بقیه هم گروه‌های خود منبع بسیار خوب کلسیم، فسفر، اسید پانتوتنیک و روی است. کلسیم موجود در ماست، در حفظ سلامت سلول‌های روده‌ای نیز مفید است. تهیه شده از شیرصنعتی درجه ممتاز

ماست‌های کم چرب و یا بدون چربی دارای پتاسیم بسیاری است که منجر به کاهش خون می‌شود و از ابتلای افراد به سنگ کلیه جلوگیری می‌کند. مصرف ماست‌های کم چرب برای افراد مبتلا به فشار خون و بیماری‌های قلبی توصیه می‌شود.

قیمت ماست تک نفره رستورانی