خرید سویا به پارس و رومانتا ، آذوقه قیمت عمده

خرید سویا به پارس قیمت عمده ، بهترین مارک سویا فله ، پخش کننده اصلی سویا تهران ، مرکز فروش عمده سویا در تهران

سویا کم چرب و کم کالری است و منبع غنی از پروتئین، فیبر و بسیاری دیگر از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری می باشد. سویا در بسیاری از شرایط پزشکی و علائم نیز مفید است.

خرید سویا به پارس و رومانتا ، آذوقه قیمت عمده خرید سویا به پارس قیمت عمده ، بهترین مارک سویا فله ، پخش کننده اصلی سویا تهران ، مرکز فروش عمده سویا در تهران

خرید سویا پروتئین بافت دار بسته OPP مقدار 150 g نام تجارتی به پارس

بسته به در دسترس بودن آب خاک، رشد اولیه ریشه در خاک های عمیق نسبتاً سریع و شدید است. رشد سریع ریشه اغلب پس از شروع گلدهی مشاهده می شود. ریشه لوله ممکن است تا بیش از 1.5 متر گسترش یابد. این محصول می تواند به طور موثر تمام آب موجود خاک را تا 1.8 متر جذب کند.

اگر عمق خاک محدود باشد، ریشه ریشه کمتر مشخص می شود و ریشه های جانبی بیشتر توسعه می یابند. در حالی که محصول می تواند در خاک های سنگین رشد کند، ریشه ها تمایل دارند حتی به لایه های نسبتا فشرده نفوذ نکنند.

اگرچه ریشه ها معمولاً در 0.6 متر اول یا حتی گاهی اوقات 0.3 متر اول متمرکز می شوند، آب قابل توجهی از خاک، به ویژه در دوره های رشد بعدی، می تواند از قسمت های پایینی منطقه ریشه استخراج شود. با این حال، در شرایط عادی، 100 درصد جذب آب از 0.6 تا 1.3 متر عمق خاک (D = 0.6-1.3 متر) رخ می دهد.

در زمان جوانه زنی، محتوای آب خاک نباید از 85 درصد تجاوز کند یا کمتر از 50 درصد آب موجود خاک باشد. پس از استقرار (0)، محصول می تواند دوره های کوتاهی از خشکی را تحمل کند. برای برنامه ریزی آبیاری در شرایط تبخیر متوسط ​​(ETm 5 تا 6 میلی متر در روز)، سطح تخلیه مجاز 55 درصد ممکن است در نظر گرفته شود (p = 0.55).

خواص و مزایای شگفت انگیز سویا برای پوست، مو و سلامتی:

سویا از دانه های خوراکی و بخشی از خانواده نخود است که امروزه از محصولات اصلی جهان محسوب میشود. سویا همچنین به شکل روغن، شیر، توفو و پروتئین تبدیل میشود و دو نوع عمده از سویا کشت میشود که زرد و سیاه هستند ؛ آنها همچنین در چین و ژاپن به عنوان ادامام نیز شناخته میشوند.

در سال 1929، مورس دو سال را صرف جمع آوری دانه های سویا در چین کرد. او بیش از 10000 گونه سویا را برای مطالعه دانشمندان کشاورزی به ارمغان آورد. مورس فهمید که واریته های جدید و بهبود یافته به معنای تولید بهتر برای کشاورزان است.

1953

هنری فورد یک روز با یک کیسه دانه سویا به آزمایشگاه تحقیقاتی خود رفت. او آنها را روی زمین انداخت و به دانشمندان گفت: “شما بچه ها قرار است باهوش باشید. شما باید بتوانید کاری با آنها انجام دهید.” با گذشت زمان، دانشمندان در آزمایشگاه فورد یک پلاستیک مبتنی بر سویا ساختند که به اندازه کافی قوی برای دستگیره‌های تعویض دنده، دکمه‌های بوق، قاب پنجره‌ها، پدال‌های گاز، مجموعه‌های سوئیچ نور و محفظه‌های سیم پیچ احتراق است. آنها همچنین نمای بیرونی یک خودرو را از “پلاستیک سویا” ساختند. در سال 1935، فورد برای هر خودرویی که تولید می کرد، از یک بوشل سویا استفاده می کرد.

دهه 1940

تا دهه 1940 بود که کشاورزی سویا واقعاً در آمریکا آغاز شد. تولید سویا در چین، تامین کننده اصلی آن زمان، به دلیل جنگ جهانی دوم و انقلاب داخلی متوقف شد. هنگامی که ایالات متحده وارد جنگ شد، افزایش شدید تقاضا برای روغن ها، روان کننده ها، پلاستیک ها و سایر محصولات به شدت تقاضا برای سویا را افزایش داد.

دهه 1950

پس از جنگ جهانی دوم، ایالات متحده دوران شکوفایی فزاینده ای را تجربه کرد. با بهبود رژیم غذایی مردم، تقاضا برای مصرف گوشت افزایش یافت. تولیدکنندگان دام دریافتند که کنجاله سویا منبع ترجیحی پروتئین با هزینه مقرون به صرفه است. جوجه‌ها، بوقلمون‌ها، گاوها و گرازها سالانه با رژیم‌های غذایی حاوی ده‌ها میلیون تن کنجاله سویا تغذیه می‌شدند.

دهه 1990

یکی از پیشرفت های علمی بزرگ در کشاورزی، بهبود دانه سویا در دهه 1990 برای مقاومت در برابر علف کش ها بود. این بدان معناست که کشاورزان می توانند علف های هرز را بدون کشتن گیاه سویا کنترل کنند. آنها مجبور نبودند مزارع را با وسایل فولادی کشت کنند، که به معنای فرسایش خاک کمتر، مصرف سوخت کمتر و عملکرد بیشتر در هر بوته بود. این فناوری به کشاورزان آمریکایی این امکان را داده است تا در زمانی که تقاضای جهانی برای غذا به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است، به تامین‌کنندگان جهان تبدیل شوند.

امروز

سی و یک ایالت ایالات متحده دارای صنعت تولید سویا هستند. تولیدکنندگان برتر ایالت های آیووا، ایلینوی، ایندیانا و مینه سوتا هستند. در مقایسه، کارولینای شمالی حدود یک دهم حجم دانه سویا تولید شده در آیووا را تولید می کند، اما کارولینای شمالی محصولات بسیاری را به غیر از سویا تولید می کند. یک کشاورز معمولی سویا کارولینای شمالی ممکن است ذرت، گندم، پنبه، تنباکو، سیب زمینی شیرین یا بادام زمینی را نیز بکارد. کارولینای شمالی یکی از بزرگترین صنایع گوشت و طیور در جهان را دارد. کارولینای شمالی به عنوان واردکننده خالص سویا و کنجاله سویا، به اندازه بسیاری از کشورها در رتبه بالایی قرار دارد!

خرید سویا به پارس و رومانتا ، آذوقه قیمت عمده خرید سویا به پارس قیمت عمده ، بهترین مارک سویا فله ، پخش کننده اصلی سویا تهران ، مرکز فروش عمده سویا در تهران

‎سویای اعلا رمانتا در بسته های ۱۵۰ و ۲۰۰ گرمی محصول جدید گروه صنعتی رمانتا

سویا معمولاً تحت آبیاری کامل کشت نمی شود. با این حال، در بسیاری از شرایط آب و هوایی، یک یا چند آبیاری تکمیلی در طول دوره های رشد بحرانی به طور قابل ملاحظه ای باعث افزایش عملکرد می شود. اگر بتوان یک برنامه کاربردی داد، محتمل ترین زمان در اواخر دوره گلدهی (2) خواهد بود، زمانی که غلاف های کوچک شروع به ظاهر شدن می کنند.

اگر می توان دو برنامه کاربردی داد، معمولاً عاقلانه است که اولین برنامه را در قبل از سبز شدن انجام دهیم تا از استقرار سریع گیاه اطمینان حاصل شود. کاربرد سوم، در صورت امکان، بهترین نتایج را اگر در ابتدای پر کردن غلاف داده شود (3b) خواهد داشت.

آیا سویا برای شما مفید است؟
-تیامین:
بله. سویا به روش های مختلف مصرف می شود( بو داده با نمک و آب پز شده)

سویا غنی از مولیبدنوم، یک عنصر اساسی است که در دانه ها و حبوبات یافت میشود.
سایر مواد مغذی موجود در سویا:

–ویتامین K۱ :
فولات همچنین به عنوان ویتامین B9 شناخته شده است و دارای عملکرد های مختلفی در بدن می باشد و نقش آن در طول بارداری بسیار مهم است.
سویا منبع فسفر:

سویا منبع خوبی از فسفر، یک ماده معدنی ضروری است.
مزایای سلامتی زیادی دارد و منبع ایده آل به عنوان مکمل برای گیاه خواران محسوب میشود.

دانه سویا در آسیای جنوب شرقی منشا گرفت و اولین بار توسط کشاورزان چینی در حدود 1100 قبل از میلاد اهلی شد. در قرن اول پس از میلاد، سویا در ژاپن و بسیاری از کشورهای دیگر کشت می شد.

1700

دانه سویا از چین توسط یک مستعمره در مستعمره بریتانیا در جورجیا در سال 1765 کاشته شد. سس سویا در اروپا و مستعمرات بریتانیا در آمریکا قبل از رسیدن دانه های سویا رایج بود.

1851

تا سال 1851 بود که دانه های سویا بین کشاورزان ایلینوی و ایالت های کمربند ذرت توزیع شد. این دانه هدیه یکی از خدمه بود که از یک قایق ماهیگیری ژاپنی در اقیانوس آرام نجات یافت.

دهه 1870

در دهه 1870، سویا در بین کشاورزانی که شروع به کاشت آن به عنوان علوفه برای دام های خود کردند، محبوبیت بیشتری پیدا کرد. این گیاهان در هوای گرم و مرطوب تابستانی که مشخصه کارولینای شمالی است، شکوفا شدند. در آغاز قرن حاضر، وزارت کشاورزی ایالات متحده آزمایشاتی را روی دانه های سویا انجام می داد و کشاورزان را تشویق می کرد که آنها را به عنوان خوراک دام بکارند.

1904

شیمیدان آمریکایی، جورج واشنگتن کارور کشف کرد که سویا منبع ارزشمندی از پروتئین و روغن است. او همچنین به فواید سویا برای حفظ کیفیت خوب خاک پی برد. آقای کارور کشاورزان پنبه را تشویق کرد تا محصولات خود را در یک برنامه سه ساله «تغییر» کنند تا بادام زمینی، سویا، سیب زمینی شیرین یا گیاهان دیگر خاک را با نیتروژن و مواد معدنی برای دو فصل پر کنند و سپس کشاورزان سال سوم پنبه کاشتند. در کمال تعجب بسیاری از کشاورزان، این محصول پنبه بسیار بهتری نسبت به سال‌های متمادی تولید کرد!

1919

ویلیام مورس انجمن سویای آمریکا را تأسیس کرد و اولین رئیس آن شد. در آن زمان کشاورزان تنها از 20 نوع اثبات شده سویا استفاده می کردند. مورس دریافت که پتانسیل زیادی برای کشف در گیاه سویا وجود دارد.

خرید سویا به پارس و رومانتا ، آذوقه قیمت عمده خرید سویا به پارس قیمت عمده ، بهترین مارک سویا فله ، پخش کننده اصلی سویا تهران ، مرکز فروش عمده سویا در تهران

خرید سویا 800 گرمی آذوقه قیمت عمده

مصرف غذای که حاوی مس است اغلب در جمعیت های کمی اختلاف می افتد، اما کمبود آن ممکن است بر سلامت قلب تاثیر بگذارد.
تیامین که به عنوان ویتامین B1 نیز شناخته میشود، نقش بسیار مهمی در عملکرد های بدن دارد.

منگنز عنصری است که در اکثر غذا ها و آب آشامیدنی یافت میشود و به علت محتوای بالای اسید فیتیک که در سویا وجود دارد به راحتی جذب بدن میشود.
شکل ویتامین K موجود در حبوبات به نام فیلوکوینون شناخته شده است و نقش مهمی در جلوگیری از لخته شدن خون ایفا میکند.

۳. سویا سرشار از ویتامین E:

سویا حاوی ویتامین E است که میتواند به بهبود و ترمیم سلول های مرده پوست کمک کند و همچنین سلول های جدیدی را در پوست تشکیل دهد. این میتواند به شما کمک کند تا جوان و پر انرژی به نظر برسید.

مقداری سویا را با آب ترکیب کنید و آن را روی صورت خود اعمال نمایید بعد از ۲۰ تا ۲۵ دقیقه صورت خود را با آب بشویید و از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید.

برای بدست آوردن بهترین نتیجه، این درمان را ۳ بار در هفته تکرار کنید.

ویتامین ها و مواد معدنی:
سویا منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلفی هستند که عبارتند از :
– فولات:

خرید سویا به پارس و رومانتا ، آذوقه قیمت عمده خرید سویا به پارس قیمت عمده ، بهترین مارک سویا فله ، پخش کننده اصلی سویا تهران ، مرکز فروش عمده سویا در تهران

خرید سویا 250 گرمی آذوقه قیمت عمده

در مناطقی که سویا آبیاری می شود، هزینه های آبیاری بارانی تنها در صورتی قابل تحمل است که به صورت تناوب و با محصولات با ارزش بالا کشت شود. آبیاری جویچه ای رایج ترین است.
بازده

عملکرد می تواند به طور گسترده ای با در دسترس بودن آب، کوددهی و فاصله ردیف ها متفاوت باشد. در شرایط دیم، عملکرد خوب سویا بین 1.5 تا 2.5 تن در هکتار دانه متغیر است. عملکرد بالای ارقام اصلاح شده بین 2.5 تا 3.5 تن در هکتار دانه تحت آبیاری است. راندمان مصرف آب برای عملکرد برداشت شده (Ey) برای بذر حاوی 6 تا 10 درصد رطوبت 0.4 تا 0.7 کیلوگرم بر متر مکعب است. تأثیر آبیاری بر میزان روغن و پروتئین دانه نسبتاً ناچیز است. با این حال، تحت آبیاری کافی تمایل به افزایش جزئی در محتوای پروتئین و کاهش جزئی در محتوای روغن وجود دارد.

مزایای سویا برای پوست:
سویا اغلب به عنوان جایگزین گوشت استفاده میشود.
-مس سویا:

سویا پر از مزایا برای کل بدن است که پوست هم شامل میشود.
مولیبدنوم سویا:
-منگنز سویا:

پس از برداشت، سویا یا در سطل غلات ذخیره می شود یا به یک کارخانه فرآوری فروخته می شود، مانند کارگیل در کارولینای شمالی. این پردازنده ها قادرند کنجاله سویا را از روغن جدا کنند. هنگامی که فرآوری شود، یک بوشل 60 پوندی حدود 11 پوند روغن سویا خام و 47 پوند کنجاله سویا به دست می آورد.

از آنجایی که سویا سرشار از پروتئین با کیفیت و انرژی قابل هضم است، بیشتر آرد سویا با پخت فیبر غنی از پروتئین که پس از برداشتن روغن باقی می‌ماند، به خوراک دام تبدیل می‌شود. باقی مانده آرد سویا برای تهیه برخی از غذاهای سویا مانند توفو و شیر سویا استفاده می شود. روغن سویا که پس از فرآوری غذا باقی می ماند، کاربردهای زیادی از جمله روغن پخت و پز، بیودیزل و گرمای زیستی و لوازم صنعتی غیرسمی مانند رنگ ها و پاک کننده ها دارد.
تولید خوراک دام

فیبر با پروتئین بالا که پس از برداشتن روغن سویا باقی می‌ماند، برشته شده و برای خوراک دام برای طیور، گوشت ، گاو، ماهی و حیوانات خانگی آماده می‌شود. بیش از نیمی از سویای فرآوری شده برای خوراک دام به طیور تغذیه می شود. با این حال، در N.C، مزارع نسبت به مرغداری‌ها فراوان‌تر است و ‌ها را به مشتری شماره یک سویا N.C تبدیل می‌کند.

پروتئین سویا به طور فزاینده ای در غذای ماهی یافت می شود، هم برای آکواریوم های خانگی و هم برای پروتئین های آبی که در مزرعه پرورش می یابند. بیشتر گونه‌های دریایی در یک زمان با پودر ماهی تغذیه می‌شدند، اما غذای ماهی‌های صید شده وحشی کمیاب‌تر شده و خوراک سویا را به گزینه‌ای پایدارتر و مقرون به صرفه‌تر تبدیل کرده است.