خرید پروتئین سویا 15 کیلویی گی یاز قیمت عمده

خرید پروتئین سویا 15 کیلویی گی یاز قیمت عمده ، بهترین مارک پروتئین سویا ، پخش کننده اصلی پروتئین سویا تهران ، مرکز فروش پروتئین سویا فله ای ، قیمت سویا خوراکی کیلویی

سویا یک گیاه منشعب است و می تواند به بیش از 2 متر (6.5 فوت) ارتفاع برسد. گلهای خود بارور به رنگ سفید یا بنفش هستند. دانه‌ها می‌توانند زرد، سبز، قهوه‌ای، سیاه یا دو رنگ باشند، اگرچه بیشتر گونه‌های تجاری دانه‌های قهوه‌ای یا خرمایی دارند، با یک تا چهار دانه در هر غلاف.

در ایالات متحده اکثر محصولات سویا برای مقاومت در برابر علف کش گلایفوسیت اصلاح ژنتیکی شده اند. سویا ممکن است در بیشتر انواع خاک کشت شود، اما در خاک های لومی گرم، حاصلخیز، با زهکشی خوب و شنی رشد می کند. این محصول پس از تمام شدن خطر یخبندان کاشته می شود.

دانه های سویا معمولاً پس از ریزش برگ ها از گیاه و کاهش رطوبت دانه به 13 درصد به صورت مکانیکی برداشت می شوند که امکان نگهداری ایمن را فراهم می کند. مانند سایر حبوبات، این گیاه با استفاده از باکتری های تثبیت کننده نیتروژن به خاک نیتروژن اضافه می کند و از نظر تاریخی یک محصول مهم غنی کننده خاک بوده است، اگرچه این عمل در اکثر سیستم های کشاورزی صنعتی رایج نیست.
استفاده می کند

سویا یکی از غنی‌ترین و ارزان‌ترین منابع پروتئین است و جزء اصلی رژیم غذایی مردم و حیوانات در بسیاری از نقاط جهان است. دانه حاوی 17 درصد روغن و 63 درصد کنجاله است که 50 درصد آن پروتئین است. از آنجایی که سویا حاوی نشاسته نیست، منبع خوبی از پروتئین برای بیماران دیابتی است.

در آسیای شرقی و جاهای دیگر، لوبیا به شکل گسترده ای به شکل شیر سویا، سوسپانسیون مایع سفیدرنگ و توفو، کشکی که تا حدودی شبیه پنیر دلمه است، مصرف می شود. سس سویا، یک مایع قهوه‌ای شور، از دانه‌های سویا و گندم خرد شده تولید می‌شود که به مدت شش ماه تا یک سال یا بیشتر تحت تخمیر مخمر در آب نمک قرار می‌گیرد. این ماده ای است که همه جا در آشپزی آسیایی وجود دارد. سایر غذاهای تخمیر شده سویا عبارتند از تمپه، میسو و خمیر لوبیا تخمیر شده.

خرید پروتئین سویا 15 کیلویی گی یاز قیمت عمده خرید پروتئین سویا 15 کیلویی گی یاز قیمت عمده ، بهترین مارک پروتئین سویا ، پخش کننده اصلی پروتئین سویا تهران ، مرکز فروش پروتئین سویا فله ای ، قیمت سویا خوراکی کیلویی

خرید سویا ریزدانه 20 کیلویی قیمت عمده

سویا از دانه های خوراکی و بخشی از خانواده نخود است که امروزه از محصولات اصلی جهان محسوب میشود. سویا همچنین به شکل روغن، شیر، توفو و پروتئین تبدیل میشود و دو نوع عمده از سویا کشت میشود که زرد و سیاه هستند ؛ آنها همچنین در چین و ژاپن به عنوان ادامام نیز شناخته میشوند.

سویا یا دانه سویا (Glycine max) نوعی حبوبات بومی آسیای شرقی است.

آنها جزء مهمی از رژیم های غذایی آسیایی هستند و هزاران سال است که مصرف می شوند. امروزه آنها عمدتاً در آسیا و آمریکای جنوبی و شمالی رشد می کنند.

در آسیا، دانه های سویا اغلب به صورت کامل خورده می شود، اما محصولات سویا فرآوری شده بسیار بیشتر در کشورهای غربی رایج است.

محصولات مختلف سویا از جمله آرد سویا، پروتئین سویا، توفو، شیر سویا، سس سویا و روغن سویا موجود است.

دانه های سویا حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی گیاهی هستند که با فواید مختلف سلامتی مرتبط هستند. با این حال، نگرانی هایی در مورد اثرات نامطلوب بالقوه مطرح شده است.

این مقاله هر آنچه را که باید در مورد سویا بدانید به شما می گوید.
دایان لابومبارب/گتی ایماژ
ارزش غذایی

دانه های سویا عمدتاً از پروتئین تشکیل شده اند، اما حاوی مقادیر خوبی کربوهیدرات و چربی نیز هستند.

حقایق تغذیه ای برای 3.5 اونس (100 گرم) سویای پخته شده عبارتند از (1):

کالری: 172
آب: 63%
پروتئین: 18.2 گرم
کربوهیدرات: 8.4 گرم
شکر: 3 گرم
فیبر: 6 گرم
چربی: 9 گرم
اشباع: 1.3 گرم
تک غیراشباع: 1.98 گرم
اشباع نشده: 5.06 گرم

پروتئین

سویا یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی است.

محتوای پروتئین سویا 36 تا 56 درصد وزن خشک است (2، 3، 4).

یک فنجان (172 گرم) سویای پخته شده حاوی حدود 31 گرم پروتئین (1) است.

ارزش غذایی پروتئین سویا بسیار خوب است، اگرچه کیفیت آن به اندازه برخی پروتئین های حیوانی بالا نیست (5، 6).

انواع اصلی پروتئین موجود در سویا گلیسینین و کنگلیسینین هستند که تقریباً 80 درصد از کل پروتئین را تشکیل می دهند. این پروتئین ها ممکن است باعث واکنش های آلرژیک در برخی افراد شوند (4، 7).

مصرف پروتئین سویا با کاهش متوسطی در سطح کلسترول مرتبط است (8، 9، 10).

آیا سویا برای شما مفید است؟

بله. سویا به روش های مختلف مصرف می شود ( بو داده با نمک و آب پز شده). سویا اغلب به عنوان جایگزین گوشت استفاده میشود. مزایای سلامتی زیادی دارد و منبع ایده آل به عنوان مکمل برای گیاه خواران محسوب میشود.

سویا کم چرب و کم کالری است و منبع غنی از پروتئین، فیبر و بسیاری دیگر از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری می باشد. سویا در بسیاری از شرایط پزشکی و علائم نیز مفید است.

خرید پروتئین سویا 15 کیلویی گی یاز قیمت عمده خرید پروتئین سویا 15 کیلویی گی یاز قیمت عمده ، بهترین مارک پروتئین سویا ، پخش کننده اصلی پروتئین سویا تهران ، مرکز فروش پروتئین سویا فله ای ، قیمت سویا خوراکی کیلویی

خرید پروتئین سویا 15 کیلویی قیمت عمده

پروتئین‌ها
فیبر
سویا شامل ترکیباتی به نام فیتواسترول‌ها است که از نظر ساختاری شبیه به کلسترول و هورمون‌های استروئیدی هستند. این ترکیبات گیاهی گفته می‌شود که می‌توانند به وسیله مسدود کردن محل‌های جذب، مانع از جذب کلسترول شوند بنابراین به کاهش کلسترول بدن کمک می‌کنند.

خرید سویا پروتئین بافت دار گونی مقدار 12 kg نام تجارتی یاز

میزان پروتئین سویا آجیلی مشابه با پروتئین حیوانی در نظر گرفته می‌شود که شامل ۹ نوع اسیدآمینه ضروری برای استخوان‌ها و ماهیچه‌های سالم است. به علاوه فواید سویا نسبت به آن، بیشتر است، همچون کاهش کلسترول که این موضوع برخلاف منابع حیوانی پروتئین است که طبق مطالعات سبب افزایش کلسترول می‌شوند.

چربی‌های غیراشباع
سویا همچنین شامل مواد معدنی مهم دیگری همچون ویتامین K (یک میکرومغزی مهم در لخته‌سازی خون)، فولاد، مس، منگنز، فسفر و تیامین است.
استرول‌های مفید

مواد شیمیایی گیاهی ضروری
به جز ۱۰ تا ۱۵ درصد از چربی کلی اغلب محتوای چربی سویا، غیر اشباع است که شامل چربی‌های مهم امگا ۶ و امگا ۳ بوده و فاقد کلسترول هستند که می‌تواند برای قلب بسیار مفید باشد.

با این‌حال دانه سویا همچنین شامل برخی ضد‌مغذی‌ها است که هضم را با مشکل روبرو کرده و در جذب پروتئین و سایر میکرومغذی‌ها همچون لکتین قطعات ساپونین مهارکننده های تریپسین تداخل می‌کند. خوشبختانه این ترکیبات اغلب در متدهای فرآوری که بر روی محصولات سویا اعمال می‌شود، از بین می‌روند.

دانه‌های سویا شامل مولکول‌های فعالی همچون توکوفرول، فسفولیپید، کاروتنوئید، اوناسین و ایزوفلاون هستند که گفته می‌شود خواص بی‌شماری برای سلامتی دارند. ایزوفلاون‌ها که به آن‌ها دایدزین و جنیستین می‌گویند، ساختار شبیه به استروژن دارند که فواید بسیاری در سرطان پستان، یائسگی و سرطان آندومتر دارند.

سویا به‌ عنوان جایگزین گوشت بسیار معروف است؛ اما خواص دیگری نیز وجود دارد که اغلب به آن بی‌توجه بوده‌اند. سویا یکی از اعضای خانواده نخودها است و از آن در تولید محصولات زیادی شامل آرد سوی، پروتئین سویا، توفو، شیر سویا، سس سویا و روغن سویا استفاده می‌کنند. میزان پروتئین سویا آجیلی بسیار زیاد است و کالری آن چندان نیست؛ ۱۰۰ گرم سویا حاوی ۳۶ گرم پروتئین، ۲۰ گرم چربی، ۳۰ گرم کربوهیدرات، ۹ میلی‌گرم فیبر، ۱۵۵ میلی‌گرم ایزوفلاون و ۱۶۰ میلی‌گرم فیتواسترول است.

غذاهای سنتی سویا به دو دسته تخمیر شده و تخمیر نشده تقسیم می‌شوند. غذاهای تخمیر شده سویا شامل میزو، ناتو، تمپه و سویا سس هستند؛ در حالی‌که غذاهای تخمیر نشده سویا شامل شیر سویا، توفو، دانه‌های سبز سویا و سویا آجیلی و جوانه‌ها هستند.
میزان پروتئین سویا آجیلی

سایر مواد موجود در سویا
از فواید سویا غنی بودن آن از فیبر است که در هر فنجان از آن ۱۰ گرم فیبر وجود دارد که برای هضم و سلامتی دستگاه گوارش مفید است.
چرا سویا، سالم است؟

سویا غنی از مواد مغذی زیر است:
سویا منبع غنی از پتاسیم است که برای عملکرد درست بسیاری از فرآیندهای بدن حیاتی است؛ این فرآیندها شامل ایجاد ضربان قلب، کمک به کلیه برای فیلتر کردن مواد مازاد و کمک به اعصاب برای جهت‌دهی پالس‌های عصبی هستند.
پتاسیم

خرید پروتئین سویا 15 کیلویی گی یاز قیمت عمده خرید پروتئین سویا 15 کیلویی گی یاز قیمت عمده ، بهترین مارک پروتئین سویا ، پخش کننده اصلی پروتئین سویا تهران ، مرکز فروش پروتئین سویا فله ای ، قیمت سویا خوراکی کیلویی

خرید پروتئین سویا 200 گرمی قیمت عمده

چرا باید سویا بخوریم ؟

پروتئین بافت دار بسته سلفونی مقدار 250 g نام تجارتی گی یاز

سویا قهرمان خوراکی‌های گیاهی در داشتن پروتئین و موادی است که به شدت به آنها نیاز داریم. هر دانه سویا صندوقچه‌ای از لیزین، کلیسیم، سدیم، پتاسیم، روی و فسفر است که این یعنی یک تابلوی ورود ممنوع بزرگ برای انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی و پوکی استخوان.

مصرف سویا و فرآورده‌های آن از جمله شیر سویا و آجیل سویا برای کسانی که فشار خون بالایی دارند، نقش یک داروی طبیعی برای کاهش فشار خون را بازی می‌کند. مصرف دائمی سویا مثل ارسال ارتشی برای کبد است تا از این عضو حیاتی بدن در مبارزه‌ با سموم بدن کمک کنند.

چربی

دانه های سویا به عنوان دانه های روغنی طبقه بندی می شوند و برای تهیه روغن سویا استفاده می شوند.

محتوای چربی تقریباً 18٪ وزن خشک است – عمدتاً اسیدهای چرب چند غیراشباع و تک غیراشباع، با مقادیر کمی چربی اشباع شده (منبع معتبر 11).

نوع غالب چربی در سویا اسید لینولئیک است که تقریباً 50 درصد از کل محتوای چربی را تشکیل می دهد.
کربوهیدرات ها

دانه های سویا کامل به دلیل داشتن کربوهیدرات کم، دارای شاخص گلیسمی (GI) بسیار پایینی هستند، که معیاری است برای تاثیر غذاها بر افزایش قند خون بعد از غذا (12).

این GI پایین باعث می شود سویا برای افراد مبتلا به دیابت مناسب باشد.
فیبر

سویا حاوی مقدار مناسبی فیبر محلول و نامحلول است.

فیبرهای نامحلول عمدتاً آلفا گالاکتوزیدها هستند که ممکن است باعث نفخ و اسهال در افراد حساس شوند (13 منبع معتبر، 14 منبع معتبر).

آلفا گالاکتوزیدها متعلق به دسته ای از الیاف به نام FODMAPs هستند که ممکن است علائم سندرم روده تحریک پذیر (IBS) را تشدید کنند (منبع مورد اعتماد 15).

علیرغم ایجاد عوارض جانبی ناخوشایند در برخی افراد، فیبرهای محلول در سویا به طور کلی سالم در نظر گرفته می شوند.

آنها توسط باکتری ها در روده بزرگ تخمیر می شوند و منجر به تشکیل اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه (SCFAs) می شوند که ممکن است سلامت روده را بهبود بخشد و خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد (منبع 16، منبع معتبر 17).

خلاصه

سویا منبع بسیار غنی از پروتئین و چربی گیاهی است. علاوه بر این، محتوای فیبر بالای آنها برای سلامت روده شما مفید است.

ویتامین ها و مواد معدنی

سویا منبع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است، از جمله (منبع مورد اعتماد):

مولیبدن. دانه های سویا سرشار از مولیبدن هستند، یک عنصر کمیاب ضروری که عمدتاً در دانه ها، غلات و حبوبات یافت می شود (منبع مورد اعتماد 18).
ویتامین K1. شکل ویتامین K موجود در حبوبات به نام فیلوکینون شناخته می شود. نقش مهمی در لخته شدن خون دارد (منبع مورد اعتماد 19).

فولات. فولات که به عنوان ویتامین B9 نیز شناخته می شود، عملکردهای مختلفی در بدن شما دارد و به ویژه در دوران بارداری مهم است (منبع مورد اعتماد 20).
فلز مس. مصرف مس در رژیم غذایی اغلب در جمعیت های غربی کم است. کمبود ممکن است اثرات نامطلوبی بر سلامت قلب داشته باشد (منبع معتبر 21).

منگنز. یک عنصر کمیاب که در بیشتر غذاها و آب آشامیدنی یافت می شود. منگنز به دلیل محتوای بالای اسید فیتیک از سویا جذب ضعیفی می‌شود (منبع معتبر 22).
فسفر. سویا منبع خوبی از فسفر است که یک ماده معدنی ضروری در رژیم غذایی غربی است.

تیامین. تیامین که به عنوان ویتامین B1 نیز شناخته می شود، نقش مهمی در بسیاری از عملکردهای بدن ایفا می کند.

سویا قهرمان خوراکی‌های گیاهی در داشتن پروتئین و موادی است که به شدت به آنها نیاز داریم. هر دانه سویا صندوقچه‌ای از لیزین، کلیسیم، سدیم، پتاسیم، روی و فسفر است که این یعنی یک تابلوی ورود ممنوع بزرگ برای انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی و پوکی استخوان.

مصرف سویا و فرآورده‌های آن از جمله شیر سویا و آجیل سویا برای کسانی که فشار خون بالایی دارند، نقش یک داروی طبیعی برای کاهش فشار خون را بازی می‌کند.
مصرف دائمی سویا مثل ارسال ارتشی برای کبد است تا از این عضو حیاتی بدن در مبارزه‌ با سموم بدن کمک کنند.
سویا به غیر از ایجاد نفخ شکم منع مصرفی ندارد که آن را هم می‌توان با یک لیوان دم‌نوش نعناع برطرف کرد.