خرید آب معدنی دی دی واتر قیمت عمده

خرید آب معدنی دی دی واتر قیمت عمده ، پخش کننده اصلی آب معدنی ، فروشنده عمده آب معدنی ، بهترین قیمت آب معدنی ، انبار مرکزی آب معدنی تهران ، قیمت خرید آب معدنی تک نفره

شرکت مهر آب بهشت (برند دی دی واتر) یکی از شرکت های زیرمجموعه گروه سرمایه گذاری و توسعه راهبردی راز (RISECO) درسال 1393 در شهرک تخصصی آب سبلان واقع در شهر نیر در استان اردبیل در زمینی با وسعت 42000 هزار متر مربع تاسیس گردید

جهت سفارش آب معدنی و اطلاع از قیمت با شماره تلفن 09127231586 تماس بگیرید.

خرید 5.000 عدد تهیه آب معدنی 500 سی سی ، خرید 500000 عدد آب معدنی یک نیم لیتری و 1590000 عدد آب معدنی نیم لیتری ، نمایندگی آب معدنی دی دی

این شرکت آب معدنی طبیعی مورد نیاز خود را از چشمه گرگر سبلان تامین می کند. کل درآمد شرکت مهر آب بهشت در راستای تعهد به اجرای مسئولیت های اجتماعی به پیشگیری از بانوان، حفاظت از محیط زیست و کمک به توسعه و آموزش کن بی سرپرست و بدسرپرست تعلق می گیرد. درب محصولات آب معدنی دی دی واتر با سه رنگ سبز و صورتی و آبی پیام های زیر را دارد .

آب معدنی DIDI با درب آبی (DIDI Tomorrow) : سرمایه گذاری به منظور رشد و توسعه و کار آفرینی کن بی سرپرست و بدسرپرست برای ساختن آینده ای بهتر
آب معدنی DIDI با درب سبز (DID Green) : سرمایه گذاری به منظور حفاظت از محیط زیست و داشتن دنیای سبز و پاک برای همه
آب معدنی DIDI صورتی (Hope DIDI) : سرمایه گذاری برای پیشگیری و درمان بیماری سینه بانوان

خرید آب معدنی دی دی واتر قیمت عمده خرید آب معدنی دی دی واتر قیمت عمده ، پخش کننده اصلی آب معدنی ، فروشنده عمده آب معدنی ، بهترین قیمت آب معدنی ، انبار مرکزی آب معدنی تهران ، قیمت خرید آب معدنی تک نفره

آب معدنی دی دی واتر – ۰.۵ لیتر عمده

محصولات کارخانه شامل آب معدنی 0.5 و 1.5 لیتری است ، که پریفورم ها و درب های انتخابی آن از نوع short neck 29 که بر پایه حمایت از محیط زیست می باشد. این آب ها در بسته های 12تایی 0.5 لیتری و 6 تایی 1.5لیتری شرینک پد بسته بندی و پس از استرچ در پالت های 1440 و 780 تایی به بازار عرضه می گردد.

آب لوله کشی – آیا آب لوله کشی برای نوشیدن بی خطر است؟

آب لوله کشی بریتانیا نه تنها برای نوشیدن بی خطر است، بلکه یکی از منظم ترین نوشیدنی های موجود است که آن را در میان بهترین آب های لوله کشی در جهان قرار می دهد. همچنین ارزان‌ترین است، زیرا UKCISA (شورای امور دانشجویان بین‌المللی بریتانیا) تخمین می‌زند که می‌توانید در تمام سال با کمتر از 1 پوند آب بدن خود را آبرسانی کنید.

برای اینکه آب از تصفیه خانه به شیر شما برسد، بین چند ساعت تا چند روز طول می کشد، بنابراین آب شیر آن نیز تازه است. با این حال، آب داغی که برای مصرف استفاده می‌شود ممکن است همیشه تازه نباشد، زیرا ممکن است از مخزن ذخیره‌سازی خانه شما تامین شود.

برخی از مردم این تصور اشتباه دارند که آب لوله کشی برای نوشیدن خوب نیست زیرا ممکن است طعم، بو یا ظاهر متفاوتی داشته باشد. این ممکن است به دلیل عواملی مانند سطح کلر در آب، نحوه تصفیه آب، اثرات فصلی و لوله کشی باشد، اما ارزش غذایی آب به طور کلی نباید تحت تاثیر قرار گیرد.

آب تصفیه شده – آیا آب لوله کشی را قبل از نوشیدن فیلتر کنم؟
فیلتر کردن آب لوله کشی سختی، ناخالصی ها و سطح کلر آن را کاهش می دهد و در نتیجه طعم آن را جذاب تر می کند. با این حال، آب فیلتر شده ارزش غذایی بیشتری نسبت به آب لوله کشی ندارد.

آب معدنی طبیعی – بهتر از آب لوله کشی؟

برخلاف آب لوله کشی که می تواند هم از منابع آب زیرزمینی و هم از منابع آب سطحی (رودخانه ها و مخازن) تامین شود، آب معدنی طبیعی فقط از منابع حفاظت شده، طبیعی و زیرزمینی جمع آوری و در منبع بطری می شود. این بدان معنی است که آب خلوص اولیه و محتوای معدنی خود را بدون تصفیه نگه می دارد (فقط درمان های محدود مجاز هستند).

هر آب معدنی طبیعی، بسته به سنگ هایی که آب از آن عبور می کند، ترکیب معدنی منحصر به فرد خود را دارد، که توضیح می دهد که چرا می توانید انواع مختلفی از آب معدنی را در مغازه ها پیدا کنید. آب معدنی دی دی اردبیل

برخی از مردم ممکن است ترجیح دهند آن را برای مصرف مواد معدنی خاص یا فقط برای طعم آن بنوشند، اما هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که آب معدنی طبیعی سالم تر از سایر انواع آب باشد. با این حال، اگر تضمینی برای تامین آب شما وجود ندارد، به جای آن آب بطری شده توصیه می شود.

اما باید به خاطر داشته باشیم که از آنجایی که بیشتر آب معدنی در بطری‌های پلاستیکی عرضه می‌شود، ممکن است حاوی میکروپلاستیک‌هایی باشد که می‌توانند مضر باشند، به خصوص اگر در اندام‌های مختلف بدن در طول زمان تجمع کنند.

در این مسیر مجموعه علاوه بر علامت وزارت بهداشت و دارو و علامت استاندارد ، تاییدیه های ایزو 22000 و ایزو 9001 را نیز دریافت نموده است. ترکیبات: سدیم : 4.72 mg/l کلسیم : 10 mg/l منیزیم: 1.81 mg/l فلوراید: 0.1 mg/l

خرید آب معدنی دی دی واتر قیمت عمده خرید آب معدنی دی دی واتر قیمت عمده ، پخش کننده اصلی آب معدنی ، فروشنده عمده آب معدنی ، بهترین قیمت آب معدنی ، انبار مرکزی آب معدنی تهران ، قیمت خرید آب معدنی تک نفره

خرید آب معدنی دی دی واتر آبی – ۱.۵ لیتر عمده

آبمعدنی طبیعی بطری پت 1/5 Lit نام تجارتی دی دی واتر

علاوه بر كنترل و فعاليت هاي پيشگيرانه سازمان از ورود هر گونه ميكروب به داخل آب ، اين شركت نيز خود را متعهد مي داند دقيقترين سيستم کنترل کیفی را در مورد عدم ورود و وجود باكتري در آب معدني بكار گرفته است و محصولي پاك ، سالم و متنوع را به مشتريان خود عرضه نموده است.

خرید ۴۰۰۰۰۰ (چهارصد هزار) شیرینگ ۶ عددی آب معدنی ۱/۵ لیتری و ۴۰۰۰(چهارهزار) شیرینگ ۱۲ عددی آب معدنی ۰/۵ لیتری

آب سخت یا نرم؟

سختی آب به سطح مواد معدنی محلول (عمدتاً منیزیم و کلسیم) در هر میلیون ذره آب اشاره دارد، بنابراین آب سخت از نظر مواد معدنی غنی تر از آب نرم است. به طور معمول، آب معدنی طبیعی، آب سخت است و بسیاری از مناطق بریتانیا دارای منبع آب لوله کشی سخت هستند. اگرچه ممکن است متوجه آهک باقی مانده از آب در کتری یا لیوان شوید، آب سفت از شیر آب همچنان برای نوشیدن مفید است.

آیا pH مهم است؟

آب همچنین می‌تواند سطوح اسیدی متفاوتی داشته باشد (با سطح pH اندازه‌گیری می‌شود) و معمولاً در آب اسیدی (pH<7) یا آب قلیایی (pH>7) طبقه‌بندی می‌شود. pH 7 خنثی در نظر گرفته می شود، که در حدود pH خون شما است (7.4).

اگرچه تفاوت‌های کوچک در pH آب تأثیر مستقیمی بر سلامت شما ندارد، کنترل pH در فرآیند تصفیه آب مهم است زیرا آب بیش از حد اسیدی یا قلیایی می‌تواند PH طبیعی شما را از بین ببرد و شما را بیمار کند.

آب معدنی دی دی اردبیل

آب معدنی طبیعی بطری گزینه خوبی برای نوشیدن است و ممکن است مواد معدنی بیشتری را در مقایسه با آب لوله کشی فراهم کند. همچنین ممکن است آب بطری را به دلیل طعم و بوی آن ترجیح دهید. با این حال، یک منبع ارزان‌تر و به همان اندازه سالم‌تر آب در بریتانیا، آب لوله‌کشی است که نوشیدنی آن کاملاً بی‌خطر است و محتوای مواد معدنی خوبی را فراهم می‌کند.

هر ترجیحی که دارید، مهم این است که به نوشیدن ادامه دهید. در حالی که ترکیب دقیق مواد معدنی بستگی به این دارد که آب از کجا می آید و اینکه آیا و چگونه تصفیه شده است، هر آبی که برای نوشیدن بی خطر باشد گزینه خوبی برای هیدراته نگه داشتن آن است.

خرید آب معدنی دی دی واتر قیمت عمده خرید آب معدنی دی دی واتر قیمت عمده ، پخش کننده اصلی آب معدنی ، فروشنده عمده آب معدنی ، بهترین قیمت آب معدنی ، انبار مرکزی آب معدنی تهران ، قیمت خرید آب معدنی تک نفره

خرید آب معدنی دی دی واتر سبز – ۰.۵ لیتر عمده

دستاورد مهر آب بهشت ، خرید آبمعدنی 200 سی سی 400000 عدد

آب معدنی، آب گازدار، آب مقوی، کلاب سودا، آب طعم دار. گزینه های آب زیادی برای انتخاب وجود دارد، اما چگونه آنها را در مقابل آب قدیمی قدیمی قرار می دهند؟ و مغذی ترین انتخاب کدام است؟ قیمت آب معدنی دی دی

کیت پاتون، متخصص تغذیه، MEd، RD، CSSD، LD، بسیاری از گزینه های آب موجود امروز را تجزیه و تحلیل می کند.

آب گازدار
آب گازدار (یا آب گازدار) آب لوله کشی شده با دی اکسید کربن برای کربناسیون است. بهتر از آب لوله کشی به شما آبرسانی نمی کند، اما ممکن است حباب های گزگز را به طعم آب صاف ترجیح دهید.

اما همه آب‌های گازدار یکسان ساخته نمی‌شوند، بنابراین قبل از خرید یا نوشیدن یکی از مواد تشکیل دهنده آن را بخوانید. اگر شکر، شیرین کننده های مصنوعی یا رنگ مصنوعی (معمولاً به عنوان طعم دهنده یا نگهدارنده استفاده می شود) روی برچسب مشاهده کردید، از آب حباب دار صرف نظر کنید و به جای آن آب لوله کشی را انتخاب کنید.

آب معدنی
آب معدنی اغلب به طور طبیعی گازدار است. اما انواعی که در فروشگاه خریداری می شوند با آنچه که از جریان نوشابه خانگی دریافت می کنید متفاوت است. بسته به برند، حاوی مقادیر مختلفی کلسیم، سدیم و منیزیم هستند.

کلسیم برای سلامت استخوان و عملکرد کلی عضلات مهم است. منیزیم به بدن شما در تنظیم قند خون و فشار خون کمک می کند. اما اگر رژیم غذایی کم نمک داشته باشید سدیم ممکن است مشکل ساز باشد. اگر اینطور است و سعی می کنید مصرف سدیم خود را محدود کنید، آب لوله کشی انتخاب سالم تری است.

در راستای نیاز هر مجموعه احترام به مشتري و تعهد به توليد آب معدني و ساير نوشيدني هاي سالم و گوارا، آب معدنی دی دی واتر نظام های مديريت كيفيت ايزو ۹۰۰۱ و ايزو ۲۲۰۰۰ را به طور كامل پياده سازي و توانست این دو نشان را دریافت نماید تا در مسیر اعتلای هدف اجتماعی خود محکم تر گام بردارد.

خرید 13500 عدد آب معدنی نیم لیتری با مارک معتبر ، آب معدنی تک نفره

خرید آب معدنی دی دی واتر قیمت عمده خرید آب معدنی دی دی واتر قیمت عمده ، پخش کننده اصلی آب معدنی ، فروشنده عمده آب معدنی ، بهترین قیمت آب معدنی ، انبار مرکزی آب معدنی تهران ، قیمت خرید آب معدنی تک نفره

خرید آب معدنی دی دی واتر صورتی – ۱.۵ لیتر

اهداف مهر آب بهشت

چگونه مي توان تجارتی برپا كرد تا جهان را جايي بهتر كند؟ دی دی پاسخ اين سوال است. دی دی تنها يك محصول نيست، مسيری پايدار و روشن بين دنيای سود شخصی و سود عمومی است.هدف ما شريك كردن جامعه در اين مسير بدون تغييری در مسير زندگي روزانه آنهاست.

خرید آبمعدنی 1/5 لیتنری 14000عدد و آب معدنی 0/5 لیتری 1300عدد آب معدنی تک نفره

آب مقوی و نوشابه کلاب
بسیاری از ما آب های گازدار را انتخاب می کنیم، زیرا آنها بدون کالری هستند. اما مهم است که مراقب قندهای پنهان و شیرین کننده های مصنوعی باشید. عرضه مستقیم آب معدنی از کارخانه باقیمت مناسب

آب تونیک تلخ است، اما در واقع حاوی قند است. در واقع، یک قوطی آب مقوی ممکن است به اندازه یک نوشابه معمولی حاوی قند باشد! اگر نمی توانید آب مقوی خود را ترک کنید، هر چند وقت یکبار از آن استفاده کنید و مطمئن شوید که کالری های دیگر خود را در طول روز تنظیم می کنید تا این نوشیدنی را در نظر بگیرید.

از سوی دیگر، نوشابه کلاب یا آب سلتزر، شکر اضافه ای ندارد، بنابراین احتمالاً گزینه هوشمندتر است. آب معدنی بزرگ دی دی واتر صورتی

آب طعم دار
حتماً مواد تشکیل دهنده آب های گازدار با طعم میوه را بخوانید تا مطمئن شوید که طعم ها موادی مانند شکر یا شیرین کننده های مصنوعی را پوشش نمی دهند. آب های طعم دار بدون کالری اغلب حاوی شیرین کننده های مصنوعی هستند.

مشکل شیرین کننده های مصنوعی

مصرف منظم نوشیدنی های شیرین شده مصنوعی با خطر قابل توجهی بیشتر از سندرم متابولیک، دیابت نوع 2 و حتی سرطان مرتبط است. مطالعات همچنین نشان می‌دهد که نوشیدنی‌های شیرین شده مصنوعی می‌توانند باعث احساس گرسنگی شوند و شما را به خوردن بیشتر تشویق کنند، که می‌تواند منجر به چاقی و طیف وسیعی از مشکلات سلامتی دیگر شود.

اگر کلماتی مانند شکر، شربت ذرت با فروکتوز بالا، آسپارتام یا سوکرالوز را روی برچسب می‌خوانید، به دنبال مارک دیگری باشید – بدن شما از آن استقبال خواهد کرد. قیمت آب معدنی دی دی

در پایان روز، چه آب معمولی یا گازدار را انتخاب کنید، بهتر است با نوشیدنی هایی که هم کالری و هم شیرین کننده های مصنوعی ندارند هیدراته بمانید.

سعی کنید برش‌های آهک، لیمو یا خیار اضافه کنید تا به آب ساده یا آب گازدار حالتی با طراوت و لذیذ بدهید. یا به دنبال تقویت کننده های آب باشید (معمولاً به صورت پودر، مایع یا قرص فروخته می شود)، اما مطمئن شوید که آنها بدون کالری هستند و حاوی شکر نیستند.

فیس بوک

ارتقاء مداوم و بهبود مستمر كيفيت محصولات همراه با به كارگيری نظرات مشتريان
كاهش و كنترل آلودگي ها محيط زيستی محصول
انطباق كامل با استانداردهاي ايران و جهان

خرید آب معدنی دی دی واتر قیمت عمده خرید آب معدنی دی دی واتر قیمت عمده ، پخش کننده اصلی آب معدنی ، فروشنده عمده آب معدنی ، بهترین قیمت آب معدنی ، انبار مرکزی آب معدنی تهران ، قیمت خرید آب معدنی تک نفره

خرید آب معدنی گازدار دی دی واتر – ۳۰۰ میلی لیتر

چشم انداز مهر آب بهشت

شرکت مهر آب بهشت در افق چشم انداز خود در سال 1403 یکی از ۱۰۰ شرکت برتر کشور بر اساس رتبه بندی ۱۰۰ IM خواهد بود که به اهداف زیر دست یافته است :

یکی از شرکت های برتر در زمینه تولید، بسته بندی، توزیع آب معدنی در خاورمیانه

رهبری بازار داخل به لحاظ ظرفیت تولید و سهم بازار در حوزه بسته بندی و توزیع آب معدنی
تبدیل شدن به برترین شرکت در حوزه کارآفرینی اجتماعی در ایران

سفارش آب معدنی بزرگ به مقدار 120000(بطری 1/5 لیتری ) معادل 20000 شل 6 (عددی)  دوستدار محیط زیست در صنعت آب معدنی در ایران

صادرات حداقل ۴۰ درصد تولیدات شرکت مهر آب بهشت به خاورمیانه

آب بطری ممکن است به عنوان یک عنصر در نوشیدنی ها مانند آب میوه های رقیق شده یا آب های بطری طعم دار استفاده شود. با این حال، نوشیدنی هایی که دارای برچسب حاوی «آب گازدار»، «آب سلتزر»، «آب سودا»، «آب تونیک» یا «نوشابه باشگاهی» هستند، تحت مقررات FDA به عنوان آب بطری در نظر گرفته نمی شوند. این نوشیدنی ها در عوض به عنوان نوشابه در نظر گرفته می شوند.

ممکن است آب لوله کشی باشد
برخی از آب های بسته بندی شده نیز از منابع شهری – به عبارت دیگر، آب آشامیدنی عمومی یا آب لوله کشی می آید. آب شهری معمولاً قبل از بسته بندی تصفیه می شود. نمونه هایی از تصفیه آب عبارتند از:

تقطیر. آب به بخار تبدیل می شود و مواد معدنی را پشت سر می گذارد. سپس بخارات دوباره به آب متراکم می شوند. قیمت آب معدنی دی دی
اسمز معکوس. آب از طریق غشاها برای حذف مواد معدنی مجبور می شود.

فیلتراسیون مطلق 1 میکرون آب از طریق فیلترهایی جریان می یابد که ذرات بزرگتر از یک میکرون (00004 اینچ) را حذف می کنند. این ذرات شامل کریپتوسپوریدیوم، یک پاتوژن انگلی است که می تواند باعث بیماری گوارشی شود.

ازن زنی بطری‌سازان انواع آب معمولاً به جای کلر از گاز ازن، یک عامل ضد میکروبی برای ضدعفونی کردن آب استفاده می‌کنند. (کلر می تواند طعم و بوی باقی مانده را به آب اضافه کند.)
آب بطری شده ای که توسط تقطیر، اسمز معکوس یا فرآیند مناسب دیگر تصفیه شده است، ممکن است استانداردهایی را رعایت کند که به آن اجازه می دهد به عنوان “آب تصفیه شده” برچسب گذاری شود.

تضمین کیفیت و ایمنی
استانداردهای کیفیت فدرال برای آب بطری شده برای اولین بار در سال 1973 به تصویب رسید. آنها بر اساس استانداردهای خدمات بهداشت عمومی ایالات متحده برای آب آشامیدنی تنظیم شده در سال 1962 بودند.

قانون آب آشامیدنی ایمن در سال 1974 نظارت نظارتی بر آب آشامیدنی عمومی را به آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) واگذار کرد. متعاقباً FDA تحت قانون FD&C مسئولیت اطمینان از سازگاری استانداردهای کیفیت آب بطری شده با استانداردهای EPA برای آب آشامیدنی عمومی را بر عهده گرفت.

هر بار که EPA استانداردی را برای یک آلاینده تعیین می کند، FDA یا آن را برای آب بطری می پذیرد یا متوجه می شود که این استاندارد برای آب بطری ضروری نیست. آب معدنی بزرگ دی دی واتر صورتی

در برخی موارد، استانداردهای آب بسته بندی شده و آب آشامیدنی عمومی متفاوت است. به عنوان مثال، از آنجایی که سرب می‌تواند از لوله‌ها در حین انتقال آب از تاسیسات آب به شیرآلات خانگی شسته شود، EPA حد خود را برای سرب در آب آشامیدنی عمومی ۱۵ قسمت در میلیارد (ppb) تعیین کرده است. برای آب بطری شده که برای آن از لوله های سربی استفاده نمی شود، حد سرب روی 5ppb تنظیم شده است.

برای تولید آب بطری‌شده، بطری‌سازان باید از مقررات CGMP که مخصوص فرآوری و بسته‌بندی آب آشامیدنی است، که توسط FDA وضع شده و اجرا می‌شود، پیروی کنند. آب باید نمونه برداری شود، تجزیه و تحلیل شود و سالم و بهداشتی بودن آن مشخص شود. این مقررات همچنین مستلزم طراحی مناسب کارخانه و تجهیزات، رویه‌های بطری‌سازی و نگهداری سوابق است.

علاوه بر این، پردازشگرهای آب بطری به طور کلی ملزم به ثبت نام در FDA به عنوان تأسیسات غذایی هستند. تأسیسات داخلی و خارجی که ملزم به ثبت نام به عنوان تأسیسات غذایی هستند باید با الزامات کنترل های پیشگیرانه مبتنی بر ریسک مطابق با قانون نوسازی ایمنی غذای FDA (FSMA) و همچنین شیوه های مدرن سازی شده فعلی تولید خوب (CGMPs) این قانون مطابقت داشته باشند.

تمام امکانات غذایی انسان را پوشش دهد (مگر اینکه معافیت اعمال شود). لطفاً برای جزئیات بیشتر به صفحه وب کنترل های پیشگیرانه FDA برای غذای انسانی مراجعه کنید.

علاوه بر این، FDA بر بازرسی کارخانه های بطری سازی نظارت دارد. این آژانس کارخانه‌های آب بطری‌شده را تحت برنامه عمومی ایمنی مواد غذایی خود بازرسی می‌کند و از ایالت‌ها می‌خواهد که برخی از بازرسی‌های کارخانه را تحت قرارداد انجام دهند. (برخی ایالت‌ها همچنین به شرکت‌های آب بطری‌شده نیاز دارند که مجوز سالانه دریافت کنند.)

ماموریت عرضه حداقل ۱۰ محصول نوآورانه و دانش بنیان به بازار صنعت آب معدنی ایران

خرید 30000 بسته (6 عددی ) آب معدنی 1/5 لیتری جمعا به مقدار 180000 بطری دارای تاریخ تولید حداکثر یک ماه

به طور متوسط، بدن ما همیشه حاوی بیش از 50 درصد آب است، بنابراین جای تعجب نیست که همیشه به ما گفته می شود برای حفظ سلامتی خود هیدراته بمانیم. ما می‌توانیم مقدار مایع مورد نیاز بدنمان را از منابع مختلف مانند غذا و نوشیدنی مصرف کنیم، اما یکی از سالم‌ترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای آبرسانی، نوشیدن آب است.

آب یکی از مواد مغذی ضروری است که بدن ما به آن نیاز دارد و نوشیدن آب بسیار مهم است زیرا باید آنچه را که از طریق عرق، ادرار و حتی تنفس از دست می دهیم جایگزین کنیم. اگرچه این چرخه بخشی از زندگی روزمره ما است، اما چقدر به آبی که می نوشید فکر می کنید؟

در این مقاله قصد داریم به دو نوع اصلی آب آشامیدنی – آب معدنی طبیعی و آب لوله کشی – و اثرات آنها بر سلامتی شما بپردازیم.

آیا همه آب یکسان است؟
آب چه از شیر آب باشد و چه از بطری، مواد معدنی مورد نیاز بدن را در اختیار ما قرار می دهد. مواد معدنی برای سلامت انسان بسیار مهم هستند، اما به طور طبیعی وجود دارند، به این معنی که بدن ما نمی تواند آنها را تولید کند، بنابراین باید آنها را از رژیم غذایی خود دریافت کنیم.

برخی از مواد معدنی موجود در آب عبارتند از:

کلسیم – برای رشد استخوان، انقباض عضلات، سلامت قلب و لخته شدن خون بسیار مهم است
منیزیم – برای تشکیل استخوان و سلامت قلب ضروری است

به نظر می رسد این روزها تقریباً همه یک بطری آب حمل می کنند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده، محصولات آب بطری شده را تنظیم می کند و تلاش می کند تا مطمئن شود که نوشیدنی ایمن هستند.

FDA از مصرف کنندگان آب بطری شده از طریق قانون فدرال غذا، دارو و آرایشی و بهداشتی (قانون FD&C) محافظت می کند، که تولید کنندگان را مسئول تولید محصولات غذایی ایمن، سالم و با برچسب واقعی می کند.

مقرراتی وجود دارد که به طور خاص بر روی آب بطری تمرکز دارد، از جمله:

مقررات “استاندارد هویت” که انواع مختلف آب بطری را تعریف می کند
مقررات “استاندارد کیفیت” که حداکثر سطوح آلاینده را تعیین می کند – از جمله آلاینده های شیمیایی، فیزیکی، میکروبی و رادیولوژیکی – مجاز در آب بطری

مقررات «عمل تولید خوب فعلی» (CGMP) که آب بطری را ملزم می‌کند که ایمن باشد و تحت شرایط بهداشتی تولید شود.
انواع آب بطری

FDA آب بطری شده را به عنوان آبی توصیف می کند که برای مصرف انسان در نظر گرفته شده است و در بطری ها یا ظروف دیگر بدون مواد افزودنی بسته شده است، به جز اینکه ممکن است حاوی عوامل ضد میکروبی ایمن و مناسب باشد. همچنین ممکن است فلوراید در محدوده تعیین شده توسط FDA اضافه شود.

این آژانس برخی از آب های بسته بندی شده را بر اساس مبدا طبقه بندی می کند. در اینجا چهار مورد از این طبقه بندی ها وجود دارد:

آب چاه آرتزین. این آب از چاهی جمع‌آوری می‌شود که به یک سفره آب (لایه‌های سنگ متخلخل، ماسه و خاک حاوی آب) که تحت فشار لایه‌های بالایی سنگ یا خاک رس است، جمع‌آوری می‌شود. هنگام ضربه زدن، فشار موجود در آبخوان، که معمولاً فشار آرتزین نامیده می شود، آب را بالاتر از سطح آبخوان، گاهی اوقات به سطح می برد. ممکن است از وسایل دیگری برای کمک به رساندن آب به سطح استفاده شود.

آب معدنی. این آب از یک منبع زیرزمینی می آید و حاوی حداقل 250 قسمت در میلیون کل مواد جامد محلول است. مواد معدنی و عناصر کمیاب باید از منبع آب زیرزمینی تامین شوند. بعدا نمی توان آنها را اضافه کرد.
آب چشمه.

این آب که از سازند زیرزمینی که از آن آب به طور طبیعی به سطح جریان می‌یابد، به دست می‌آید، باید فقط در چشمه یا از طریق گمانه‌ای که به سازند زیرزمینی تغذیه‌کننده چشمه ضربه می‌زند، جمع‌آوری شود. اگر از نیروی خارجی برای جمع آوری آب از طریق گمانه استفاده شود، آب باید همان ترکیب و کیفیت آبی را داشته باشد که به طور طبیعی به سطح می ریزد.

آب چاه این آب حاصل از سوراخی است که در زمین حفر شده یا حفر شده و به یک سفره آب می رود.

سدیم – برای تعادل مایعات اساسی است، اما سطوح بالای سدیم در بدن ما با فشار خون بالا مرتبط است
کلرید – برای حفظ تعادل مایعات بدن ضروری است

سولفات – به سم زدایی بدن کمک می کند
فلوراید – از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند و به رشد استخوان کمک می کند
مقدار این مواد معدنی موجود در منابع مختلف آب آشامیدنی متفاوت است و هنگام انتخاب آب آشامیدنی باید از این موضوع آگاه بود.

Bottled Water Everywhere: Keeping it Safe

Variations in the mineral content of bottled ‘carbonated or sparkling’ water across Europe: a comparison of 126 brands across 10 countries