خرید سویا بسته بندی لارچاک قیمت عمده

خرید سویا بسته بندی لارچاک ، بهترین مارک سویا بسته بندی ، پخش کننده اصلی سویا بسته بندی ، سفارش عمده سویا بسته بندی ، بازار اصلی سویا بسته بندی تهران

خرید سویا بسته بندی لارچاک قیمت عمده خرید سویا بسته بندی لارچاک ، بهترین مارک سویا بسته بندی ، پخش کننده اصلی سویا بسته بندی ، سفارش عمده سویا بسته بندی ، بازار اصلی سویا بسته بندی تهران

خرید سویا بسته بندی لارچاک قیمت عمده

سویا بسته بندی ۱۸۰ گ لارچاک
۲۴ عددی، کیفیت عالی

قیمت مصرف

بهبود سلامت کلی: پروتئین سویا موجب برخورداری از پوست و موهایی سالم می‌شود. مواد مغذی موجود در این پروتئین می‌تواند موجب تسکین آرتریت شوند. این پروتئین به بهبود عملکرد سلولی و کبد کمک می‌کند. عملکرد بهبود یافته‌ی مغز منجر به بهبود حافظه می‌شود. استحکام عضلانی و عملکرد فیزیکی همچنین پس از مصرف این پروتئین حاصل می‌شود.

افراد گیاهخواری که مواد غذایی حیوانی مصرف نمی‌کنند، نیاز دارند که پروتئین سویا را وارد رژیم غذایی خود نمایند. کارشناسان عنوان می‌کنند که مصرف تقریباً ۲۵ گرم یا بیشتر پروتئین سویا در روز به منظور برخورداری از فوائد این پروتئین ضروری است. اما بایستی با پزشک خود جهت دریافت میزان مصرف صحیح مشورت نمایید.

گرچه شیک‌های پروتئین سویا مواد مغذی فوری را برای ورزشکاران و بدن سازان پس از تمرینات شدید فراهم می‌سازند، اما مصرف بیش از حد مجاز پروتئین سویا می‌تواند به افزایش وزن منجر شود. استفاده‌ی بیش از حد این پروتئین می‌تواند به اندومتریوز، فیبروئید رحم و ناباروری در زنان بیانجامد.

این پروتئین می‌تواند به چاقی منجر شده، عملکرد غده تیروئید را تحت تأثیر قرار دهد، موجب خستگی، نوسانات خلقی و کاهش حافظه شود. بعضی از مردان و زنان ممکن است دچار عوارض جانبی مانند اسهال، گرفتگی عضلانی و خونریزی شوند.

مراحل تولید مثل

R1 (شروع شکوفه، اولین گل)
R2 (شکوفه کامل، گل در دو گره بالا)
R3 (غلاف ابتدایی، غلاف 3/16 اینچی در چهار گره برتر)
R4 (غلاف کامل، غلاف 3/4 اینچی در چهار گره برتر)
R5 (دانه 1/8 اینچی در چهار گره برتر)
R6 (دانه با اندازه کامل در چهار گره برتر)
R7 (بلوغ اولیه، یک غلاف بالغ)
R8 (بلوغ کامل، 95 درصد غلاف های گیاه بالغ هستند)

مراحل زایشی به چهار بخش تقسیم می‌شوند: R1 و R2 گلدهی، R3 و R4 توسعه غلاف، R5 و R6 رشد بذر و R7 و R8 بلوغ گیاه را توصیف می‌کنند.
مراحل رشد رویشی
1. ظهور (VE)
سویا در حال رشد در بالای زمین است
اعتبار عکس: سرویس عکس دانشگاه ایالتی آیووا، J.C. Herman، ویرایشگر
جوانه زنی

دانه سویا زمانی شروع به جوانه زدن می کند که آب جذب شده برابر با 50 درصد وزن دانه باشد. رادیکال یا ریشه اولیه اولین بار است که از دانه بیرون می آید. اندکی پس از آن، هیپوکوتیل (ساقه) ظاهر می شود و شروع به رشد به سمت سطح خاک می کند و لپه ها (برگ های دانه) را با خود می کشد. این هیپولپه قلابی شکل پس از بیرون آمدن و با باز شدن لپه ها صاف می شود

سبز شدن گیاه به طور معمول 10 تا 18 روز طول می کشد که بستگی به دما و رطوبت خاک، تنوع و عمق کاشت دارد. در این مدت، ریشه های جانبی نیز از ریشه اولیه شروع به رشد می کنند. موهای ریشه نیز شروع به رویش می کنند و عملکردهای کلیدی مواد مغذی و جذب آب گیاه را فراهم می کنند.

ریشه ریشه به رشد و انشعاب ادامه خواهد داد تا ریشه های جانبی بتوانند در عرض پنج تا شش هفته به مرکز یک ردیف 30 اینچی برسند. در نهایت، ریشه‌های سویا معمولاً به عمق ۲ تا ۳ فوت می‌رسند و بیشتر ریشه‌ها در ۶ تا ۱۲ اینچ بالایی خاک هستند.

دانه های سویا باید در عمق ۱ تا ۱ و نیم اینچ کاشته شوند اما نه بیشتر از ۲ اینچ. از آنجایی که دانه سویا اغلب باید از خاک پوسته شده عبور کند، کاشت عمیق تر می تواند زنده ماندن بذر و تعداد توده نهایی را محدود کند.

مقادیر کم کود اولیه (فسفر، اگر کمتر از سطح متوسط ​​خاک باشد یا پتاسیم) در نواری در فاصله 2 اینچی از بذر احتمالاً باعث رشد زودرس گیاه و عملکرد دانه می شود. کود را مستقیماً در شیار قرار ندهید زیرا نمک (و آمونیوم، اگر کود حاوی نیتروژن باشد) به احتمال زیاد آسیب ناشی از کود ایجاد می شود. دانه های سویا به نمک بسیار حساس هستند (حدود دو برابر ذرت).

اگر مزارع در طول سه سال قبل یا بیشتر در دانه‌های سویا نبوده است، تلقیح بذر با باکتری Bradyrhizobium japonicum را در نظر بگیرید تا گره‌هایی روی ریشه‌های سویا ایجاد شود که بعداً مقدار زیادی نیتروژن گیاه را تأمین می‌کند.

همانطور که قوس هیپوکوتیل در معرض نور قرار می گیرد و صاف می شود تا لپه ها را از زمین بیرون بکشد، رشد اپیکوتیل با انبساط و باز شدن برگ های تک برگ شروع می شود. جوانه های کمکی در جایی قرار دارند که لپه ها یا برگ ها به ساقه چسبیده اند.
2. مرحله لپه (VC)

مرحله VC زمانی حاصل می شود که برگ های تک برگ به طور کامل منبسط شوند. در مرحله VC، لپه‌ها نیازهای غذایی گیاه جوان را تامین می‌کنند (برای حدود هفت تا 10 روز). اگر در این مدت یک لپه از بین برود، تأثیر کمی بر سرعت رشد گیاه دارد. با این حال، از دست دادن هر دو لپه در یا بلافاصله پس از VE ممکن است بازده را تا 10٪ کاهش دهد.

بعدها، پس از V1، فتوسنتز در برگ های در حال رشد به گیاه اجازه می دهد تا خود را حفظ کند. مراحل V جدید تقریباً هر سه تا پنج روز یک بار از طریق V5 ظاهر می شوند و سپس هر دو تا سه روز از V5 تا کمی بعد از R5، زمانی که تعداد گره معمولاً به حداکثر می رسد، ظاهر می شوند.

3. اولین سه برگ (V1)

این مرحله زمانی حاصل می شود که اولین تری برگ به طور کامل ظاهر و باز شود. مراحل V بعد از VC توسط گره برگ بالایی و کاملاً توسعه یافته روی ساقه اصلی بالای برگهای تک برگ تعریف و شماره گذاری می شوند (مرحله V1 تا Vn توسط سه برگ کاملاً توسعه یافته شماره گذاری می شوند). برگهای سه برگ روی شاخه ها هنگام تعیین مراحل V شمارش نمی شوند. در شمارش فقط سه برگ های ساقه اصلی استفاده می شود.
4. گره دوم (V2)
گیاه سویا با برگ
اعتبار عکس: سرویس عکس دانشگاه ایالتی آیووا، J.C. Herman، ویرایشگر
سویا V2

ارتفاع گیاهان 6 تا 8 اینچ است و دارای دو گره در بالای گره تک برگ هستند و برگ های سه برگ دارای برگچه های باز شده هستند. تثبیت فعال نیتروژن از باکتری ها تازه شروع به رخ دادن است. بیشتر این گره های ریشه در 10 اینچ از سطح خاک قرار دارند و در هر گره میلیون ها باکتری وجود دارد.

گره هایی که در داخل صورتی یا قرمز هستند در تثبیت نیتروژن فعال هستند. گره های سفید، قهوه ای یا سبز به خوبی نیتروژن را تثبیت نمی کنند و احتمالاً روی گیاه انگلی هستند. این گیاه از نیتروژن تولید شده توسط باکتری و نیتروژن ذاتی خاک استفاده می کند. نیتروژن بیش از حد خاک باعث می شود که گیاه ابتدا از این منبع نیتروژن استفاده کند و گره سازی را به تاخیر بیاندازد و/یا اندازه و تعداد گره ها را کاهش دهد.

ریشه های جانبی به سرعت در 6 اینچ بالای خاک در حال توسعه هستند.
5. گره سوم تا پنجم (V3-V5)
گیاه سویا با برگ، مرحله V5
اعتبار عکس: سرویس عکس دانشگاه ایالتی آیووا، J.C. Herman، ویرایشگر
V5 سویا

ارتفاع بوته های سویا حدود 7 تا 9 اینچ است و سه گره بالای گره تک برگ در V3 قرار دارد و با پنج گره برگچه های کاملاً منبسط شده در V5 حدود 10 تا 12 اینچ بلند خواهد بود. تعداد شاخه‌هایی که روی گیاه دیده می‌شود ممکن است در این نقطه در فاصله ردیف‌های وسیع‌تر و در تراکم‌های کمتر بوته، بسته به تنوع رشد یافته، افزایش یابد.

به طور معمول در V5، جوانه های زیر بغل گیاه در ساقه بالایی به خوشه های گل تبدیل می شوند. V5 حدود یک هفته یا کمتر از R1 یا اولین گل است. در V5، تعداد کل گره هایی که کارخانه می تواند تولید کند ایجاد می شود.

اگرچه راس ساقه (نقطه رشد اصلی) غالب است، اما آسیب به این نقطه رشد باعث می شود که جوانه های زیر بغلی که در پایین گیاه قرار دارند منشعب شوند و رشد زیادی داشته باشند. بنابراین، دانه‌های سویا می‌توانند شاخه‌ها و برگ‌های جدیدی تولید کنند که تگرگ تقریباً تمام شاخ و برگ‌های سطح زمین را از بین می‌برد تا زمانی که حداقل یک جوانه زیر بغل دست نخورده باقی بماند. با این حال، اگر گیاه در زیر گره لپه‌ای شکسته شود، گیاه از بین می‌رود، زیرا هیچ جوانه زیر بغلی در زیر این گره وجود ندارد.

6. گره ششم (V6)
گیاهان سویا با برگ، مرحله V6
اعتبار عکس: سرویس عکس دانشگاه ایالتی آیووا، J.C. Herman، ویرایشگر
V6 سویا

دانه های سویا اغلب در این مرحله 12 تا 14 اینچ قد دارند و شش گره حاوی برگ های سه برگ با برگچه های کاملاً باز و باز شده است. ممکن است تک برگ و لپه از گیاه پیر شده باشند. مراحل جدید به سرعت، هر دو تا سه روز یکبار، آشکار می شوند. این گیاه هنوز قادر به بهبودی از آسیب است. ریزش 50 درصدی برگ در این مرحله تنها حدود 3 درصد بر عملکرد تأثیر می گذارد.
مراحل تولید مثل
1. شروع شکوفایی (R1)
گیاه سویا، مرحله R1
اعتبار عکس: سرویس عکس دانشگاه ایالتی آیووا، J.C. Herman، ویرایشگر
R1 سویا

حداقل یک گل روی گیاه در هر گره ساقه اصلی وجود دارد. بسته به مرحله رویشی زمانی که گلدهی شروع می شود، گلدهی سویا همیشه از گره سوم تا ششم روی ساقه اصلی شروع می شود. این شروع گل باعث بالا و پایین رفتن گیاه می شود. شاخه ها نیز در نهایت گل می دهند. در هر نژاد، گلدهی از پایه تا نوک رخ می دهد، بنابراین غلاف های پایه همیشه بالغ تر هستند.

یک بار دیگر، تسلط نژادهای اولیه بر نژادهای ثانویه روی گیاه دیده می شود. با این حال، نژادهای ثانویه می توانند فقط در کنار نژادهای اولیه در همان محور رشد کنند. ریشه های عمودی به سرعت در حال رشد هستند و تا R4 تا R5 ادامه خواهند داشت، همانطور که ریشه های ثانویه و موهای ریشه نزدیک به سطح خاک هستند.

2. فول بلوم (R2)
گیاه سویا در مرحله R2
اعتبار عکس: سرویس عکس دانشگاه ایالتی آیووا، J.C. Herman، ویرایشگر
R2 سویا

یک گل باز در یکی از دو گره بالای ساقه اصلی دیده می شود. حداقل یکی از این دو گره بالایی یک برگ کاملاً توسعه یافته را نشان می دهد. در این مرحله، سویا حدود 25 درصد از کل وزن خشک و مواد مغذی خود را جمع آوری کرده و حدود 50 درصد از قد بالغ خود را به دست آورده است. حدود 50 درصد از کل تعداد گره بالغ ایجاد شده است. تجمع بسیار سریع نیتروژن (N)، فسفر (P)، پتاسیم (K) و ماده خشک در حال وقوع است و تا R6 ادامه خواهد داشت.

ظهور گل‌های جدید روی گیاه بین R2.5 و R3 شروع به کند شدن می‌کند و تا R5 کامل می‌شود. ریشه های اصلی جانبی در خاک به سمت پایین برگشته اند و تثبیت نیتروژن توسط گره های ریشه به سرعت در حال افزایش است. برگ‌زدایی گیاه به میزان 50 درصد در این مرحله باعث کاهش 6 درصدی عملکرد می‌شود.