خرید آب معدنی نستله پیورلایف قیمت عمده

خرید آب معدنی نستله پیورلایف قیمت عمده ، بهترین مارک آب معدنی ، پخش کننده اصلی آب معدنی ، فروشنده عمده آب معدنی Nestlé Pure Life

پیورلایف (Pure Life) در سال ۱۹۹۸، در راستای بر‎آوردن نیاز جهانی به آب آشامیدنی سالم همراه با طعم عالی و قیمت مناسب، به بازار عرضه شد. پیورلایف که اکنون در بیش از ۲۰ کشور جهان در دسترس عموم قرار دارد، محبوب‌ترین آب آشامیدنی در بین مصرف‌کنندگان است. آب برای سلامتی ضروری است.

خرید آب معدنی کوچک به مقدار 3600 عدد(300 باکس) ، خرید آب معدنی بزرگ و کوچک مارک Nestle

خرید آب معدنی نستله پیورلایف قیمت عمده خرید آب معدنی نستله پیورلایف قیمت عمده ، بهترین مارک آب معدنی ، پخش کننده اصلی آب معدنی ، فروشنده عمده آب معدنی Nestlé Pure Life

آبمعدنی بطری پت 1/5 Lit نستله پیورلایف ، قیمت آب معدنی نستله

آیا می دانید که:

نوشیدن مرتب آب در طی روز، بهترین شیوه برای آب‌رسانی سالم به بدن است.
آب برای فعالیت‎‎های مختلف بدن ضروری است.

برای مثال آب کمک می کند تا:

دمای داخلی بدن ثابت بماند. قیمت آب معدنی نیم لیتری 1000 باکس
انتقال و جذب مواد مغذی غذا به‌ آسانی انجام شود.

مواد زائد از بدن دفع شوند. مفاصل نرم و انعطاف‎پذیر شوند.
مغز و اعصاب در برابر حملات عصبی و تشنج‎ها محفوظ بمانند.

2. مواد و روشها
تحلیل موضوعی به همان پیچیدگی موضوعی که در این مطالعه به آن پرداخته شد، نیازمند بررسی چند رشته ای است. از جغرافیا، در عمل رایج، از روش‌های سنتز استفاده می‌شود که ذاتی ترکیب مناسب منابع داده‌های مختلف و مقیاس‌های سرزمینی و زمانی مختلف است.

سؤالات تحقیق به شرح زیر خلاصه می شود. (i) چه نوع آبی در اسپانیا بسته بندی می شود؟ در این راستا، اسناد قانونی و مقررات مربوطه بررسی شد (قوانین اروپایی: دستورالعمل ها، اسپانیایی: روزنامه رسمی دولتی). (ii) حجم بسته بندی و تعداد شرکت ها چگونه تکامل یافته است؟

منابعی که برای پی بردن به این تکامل مورد مشورت قرار گرفتند، از جمله فهرست آب های معدنی به رسمیت شناخته شده توسط کشورهای عضو (کمیسیون اروپا) و داده های ارائه شده توسط فدراسیون اروپایی آب های بطری شده بودند.

در نهایت، (iii) ساختار تجاری این بخش چگونه است و کدام شرکت ها غالب هستند؟ برای پاسخ به این سوال، تجزیه و تحلیل، همراه با ارجاع به سایر پایگاه‌های داده، و پایگاه‌های اطلاعاتی ارائه شده توسط Alimarket، شرکت اصلی تولید کننده اطلاعات اقتصادی در بخش‌هایی مانند غذا، بسته‌بندی، لجستیک مصرف انبوه و رستوران‌ها و هتل‌ها انجام شد.

به همین ترتیب، برای تجزیه و تحلیل موارد خاص، اخبار و پرونده های مطبوعاتی مختلف در مورد شرکت های خصوصی، مانند Aguas Font Vella و Lanjarón S.A. مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته سالکیند [37]، این تحقیق را می توان به عنوان غیرتجربی یا توصیفی طبقه بندی کرد، زیرا آنچه مورد توجه است، ارائه تصویری وسیع از این پدیده است و در عین حال به خواننده اجازه می دهد تا زمینه تولید و بازاریابی آب معدنی بطری شده را درک کند.

در اسپانیا تکامل یافته است. نباید فراموش کرد که درک ماهیت توصیفی یک رویداد به اندازه درک خود پدیده مهم است. به همین دلیل، ارزیابی یا قدردانی از پیشرفتی که بدون درک زمینه ای که در آن رخ می دهد، ممکن نیست.

3. نتایج و بحث
3.1. قانون و مقررات بهره برداری از آب معدنی و تهیه، گردش و تجارت آب آشامیدنی بسته بندی شده: ملاحظات مختصر

استخراج آب معدنی در اسپانیا توسط قانون 22/1973، 21 ژوئیه، در مورد معادن تنظیم می شود (منتشر شده در روزنامه رسمی دولتی «BOE» شماره 176، از 07/24/1973 (https://www.boe) .es/eli/es/l/1973/07/21/22/con)). دولت حق ترجیح استفاده از آب معدنی را به هرکسی که در زمان اعلام وضعیت معدنی مالک آن باشد اعطا می‌کند و می‌تواند مستقیماً آن را به نحو و شرایطی که در این عنوان تعیین می‌شود استفاده کند یا به اشخاص ثالث واگذار کند

. برای استیفای حقوق مذکور باید از نمایندگی استانی وزارت صنعت با ارائه کلیات پروژه بهره برداری، بودجه سرمایه گذاری های انجام شده و بررسی اقتصادی تامین مالی آن با ضمانت های ارائه شده در مورد بقای آن مجوز درخواست شود

. تعیین یا توجیه محیط حفاظتی که ضروری تلقی می شود نیز باید ارائه شود و مقصدی که به آب داده می شود را نشان دهد. در مورد آب معدنی دارویی، علامت مصرف آب برای مصارف مورد نظر باید به اداره کل بهداشت اطلاع داده شود.

مجوز یا امتیاز استفاده از آب معدنی به دارنده آن حق انحصاری استفاده از آن و همچنین جلوگیری از ساخت و ساز یا فعالیت هایی را در محدوده حفاظتی تعیین شده که ممکن است به استفاده عادی از موارد فوق الذکر آسیب برساند، می دهد. مجوز قبلی نمایندگی استانی وزارت صنعت برای اصلاح یا افزایش کاربری آن ضروری است.

دارندگان امتیازات بهره برداری باید هرگونه برداشت آبی را که در نتیجه توسعه ساخت و ساز خود انجام می دهند و می توانند از آب های زیرزمینی به دست آمده برای مصارف معدنی استفاده کنند، به نمایندگی استانی وزارت صنعت اطلاع دهند، مگر اینکه مورد توجه قرار گیرد. مدیریت به عنوان ابزار بهتر برای اهداف دیگر.

مرکز پخش آب معدنی نستله

در صورتی که وظایف پیش بینی شده ممکن است به نحوی بر سیستم چشمه ها و استحصال آب تأثیر بگذارد، هیأت استانی پس از استماع مراجع ذیصلاح، تأیید آن را منوط به اجرای دستورات خاصی است که حفظ آنها را تضمین می کند و در صورت اقتضا مستلزم وثیقه ای که از نظر قانونی قابل اجرا است.

در صورتی که آبی که منبع تغذیه چشمه ها، منابع یا استفاده های قبلی از مناطق طبیعی قانونی قانونی شده آسیب دیده باشد یا سفره های زیرزمینی آسیب دیده باشد، صاحبان امتیاز موظفند آب آسیب دیده را از نظر کمی و کیفی و در هر صورت جایگزین کنند. ، صرف نظر از مسئولیت کیفری که ممکن است متحمل شده باشند، غرامت مربوطه را بابت خسارات وارده بپردازند.

خرید 1805 باکس آب معدنی وگل و در صورت نبود آب معدنی نستله

تعهد به توسعه پایای اقدامات زیست محیطی «پیورلایف»، بیانگر سیاست‌های بلند‎مدت حفاظت از محیط زیست شرکت نستله است.

این سیاست‌ها به شرح زیر است:

تولید بطری‎های سبک و سازگار با محیط‎زیست. از دیگر ویژگی‎های این نوع بسته‎بندی، وزن کمتر آنها تا 30 درصد نسبت به محصولات مشابه موجود در بازار است. به عنوان بخشی از یک برنامه بهینه‎سازی پایا، ما هر ساله سعی در ارتقای سیستم بسته‎بندی محصولات خود داریم.

علیرغم مدت زمانی که از انتشار قانون معادن در سال 1352 می گذرد، متن آن دستخوش تغییرات عمده ای نشده است. بلکه به دلیل عمومیت و انعطاف پذیری آن با تحولات قانونی بعدی تکمیل شده است. اگرچه این متن «قدیمی» است، اما به گفته [38]، به شیوه ای خاص، موضوعی را که در آن زمان (اوایل دهه 1970) در اسپانیا بدون توجه بود، تنظیم می کند – محیط زیست.

متأسفانه، با وجود این، هیچ فعالیت معدنی-استخراجی شناخته شده ای وجود ندارد که به هر طریقی محیط را تغییر ندهد. با این حال، آیین نامه این متن قانونی تلاش جدی برای نظم بخشیدن به بخش به گونه ای دارد که فعالیت آن با جمع آوری آب، در عین رعایت کلاسیک ترین مقررات معدنی، هرچه کمتر به سفره های زیرزمینی در محیط زیست آسیب برساند. اسپانیا.

بهره برداری از آب های معدنی طبیعی در اسپانیا دارای یک خط قانونی دوگانه است: (1) به عنوان یک صنعت استخراجی، تنظیم آن از طریق قانون معدن 1973 (که قبلا ذکر شد) آغاز می شود، و (2) به عنوان یک صنعت غذایی. در سال 1981 آیین نامه فنی بهداشتی تنظیم کننده بسته بندی و بازاریابی آن منتشر شد.

پس از الحاق اسپانیا به جامعه اروپا، این مقررات با مفاد دستورالعمل شورا 80/777/EEC تطبیق داده شد که هدف آن تقریب مقررات مختلف در مورد آب‌های معدنی طبیعی کشورهای عضو است. از زمان انتشار این دستورالعمل اروپایی، چهار دستورالعمل بعدی (96/70/EC، 2003/40/EC، 2009/54/EC، و 2015/1787) چارچوب قانونی بخش آب بطری شده در اتحادیه اروپا را به روز کرده اند.

دولت اسپانیا دستورات فوق الذکر را از طریق احکام سلطنتی مختلف اعمال کرده است (R.D. 2119/1981؛ R.D. 1161/1991؛ R.D. 187/1998؛ R.D. 1074/2002؛ R.D. 1744/2002; R.D. 1744/2019. /2010؛ 902 /2018).

با توجه به اثرات زیست محیطی مجموعه آب معدنی طبیعی برای بسته بندی آن، مقررات آن در قانون 22/1973 مورخ 21 تیرماه در مورد معادن گنجانده شده است.

در ماده هفتاد و چهارم آن اشاره شده است که هر گاه آبهای تغذیه کننده چشمه ها، زاد و ولد یا بهره برداری از هر ماهیت قبلی قطع یا قانونی شود یا سفره های زیرزمینی آسیب ببینند، صاحبان امتیاز موظف به جایگزینی آب های آسیب دیده خواهند بود. آبها را از نظر کمی و کیفی و در هر حال جبران خسارات وارده را صرف نظر از مسئولیت کیفری که ممکن است متحمل شوند، بپردازند.

ضریب مسئولیت زیست‌محیطی در عملکرد شرکت‌های بسته‌بندی آب معدنی در حال افزایش است و بر چندین حوزه تمرکز دارد: ظروف و بسته‌بندی، مصرف انرژی، کاهش ردپای کربن، کاهش مصرف آب در فرآیند بسته‌بندی، تحرک پایدار در شبکه تجاری آن و دسترسی پرسنل به کار.

در سال 2012، ANEABE یک تعهد زیست محیطی پیشگام را با وزارت کشاورزی، غذا و محیط زیست امضا کرد، “به طور طبیعی 2015” (http://www.aneabe.com/sostenibilidad/compromiso-del-sector/)، به منظور دستیابی به اهداف در آن سال بالاتر از الزامات تعیین شده در چارچوب مقررات ملی و اروپایی، که مدیریت اثرات زیست محیطی بسته بندی، کاهش مصرف انرژی، کاهش مصرف آب صنعتی و حفاظت از محیط زیست است.

در پایان سال 2017، انجمن فوق الذکر به “پیمان اقتصاد دایره ای: تعهد عوامل اقتصادی و اجتماعی 2018-2020” که توسط دولت ترویج می شود، پیوست. و در سال 2018 به “تعهد داوطلبانه زیست محیطی اروپا” که توسط فدراسیون آب بطری شده اروپا (EFBW) ترویج می شود، پیوست.

در اکتبر 2018، ANEABE “تعهد به پایداری زیست محیطی و گردش آب های معدنی، به طور طبیعی 2030” را امضا کرد (http://www.aneabe.com/el-sector-de-las-aguas-minerales-presenta-su-compromiso- de-sostenibilidad-ambiental-y-economia-circular-2030-naturalmente/).

توافقنامه جدید اهداف زیست محیطی قابل اندازه گیری را با تاریخ های 2020، 2025 و 2030 تعیین می کند. از طریق این قرارداد، بخش آب معدنی علاوه بر رعایت قوانین زیست محیطی، اهدافی را در زمینه های مختلف عمل مانند بسته بندی و بسته بندی، انرژی، کربن تعیین می کند. رد پا، آب و تحرک پایدار یا حفاظت از تنوع زیستی (جدول 1).

جدول 1. تعهد به پایداری زیست محیطی و چرخش 2030 در بخش آب معدنی. منبع: ANEABE، 2018 [35].

قیمت عمده آب معدنی نستله همکاری در بالا بردن آگاهی مصرف‎کنندگان و اقدام در جهت بازیافت بطری‎های پت (PET). مرکز پخش آب معدنی نستله
ما سعی داریم تا جایی که امکان دارد، از منابع و تولیدات محلی استفاده کنیم تا از جابه‎جایی محصولات در مسافت‎های طولانی جلوگیری شود.

جدول 3. آب معدنی و آب چشمه * کارخانه های بسته بندی که فعالیت خود را در اسپانیا بین سال های 2001 و 2019 متوقف کرده اند. منبع: [39] کمیسیون اروپا: فهرست آب های معدنی به رسمیت شناخته شده توسط کشورهای عضو (مشاوره در 8 فوریه 2019).

جدول
در سال 2019، اسپانیا 165 کارخانه بسته بندی داشت که به طور نابرابر در سراسر قلمرو آن توزیع شده بودند (شکل 3). بیشتر گیاهان در تعداد کمی از استان ها که توسط اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده اند متمرکز شده اند. اولاً، استان گیرونا (کاتالونیا) برجسته است که 22 را به خود اختصاص داده است.

15 نفر از آنها در منطقه لا سلوا واقع شده اند. گرانادا (اندلس) با 10 جلد پس از آن است که هشت مورد آن در شهرداری های سیرا نوادا است. در جایگاه سوم استان های والنسیا (جامعه والنسیا) و لئون (کاستیل و لئون) قرار دارند که هر کدام 9 استان را ثبت کرده اند.

کارخانه‌های بسته‌بندی کمتری در استان‌های Castellón (جامعه والنسیا)، لاس پالماس (جزایر قناری) و مایورکا (جزایر بالئاریک) واقع شده‌اند که در هر مورد ۷ کارخانه دارند. هوئسکا (آراگون)، جائن (اندلس)، اورنسه (گالیسیا) و تولدو (کاستیل-لامانچا) هر کدام شش سهم دارند.

پنج گیاه در لوگو و پونتودرا (گالیسیا) و در آستوریاس وجود دارد. چهار مورد در لیدا (کاتالونیا)، کوئنکا (کاستیل-لامانچا)، تروئل و ساراگوسا (آراگون) و منطقه مورسیا قرار دارند. سایر استان ها به این رقم نمی رسند و استان های ویزکایا و آلاوا (کشور باسک)، اویلا (کاستیله و لئون)، کادیز، سویا و هوئلوا (اندلس) و آلیکانته (جامعه والنسیا) هیچ گونه امکاناتی ندارند.

با این حال، این داده ها باید با احتیاط خوانده شوند، زیرا مهم ترین مسئله تعداد کارخانه های بطری سازی نیست، بلکه مربوط بودن آنها است که با ویژگی های آب هر چشمه یا بهره برداری، اعتبار برندی که با آن ارائه می شود. به بازار عرضه می شود و ظرفیت توزیع توسط شرکتی که مالک حوضه ها و کارخانه های بطری است.

شکل 3. توزیع کارخانه های بطری آب معدنی در اسپانیا برای سال 2019. منبع: شرح نویسندگان از داده های کمیسیون اروپا (فهرست آب های معدنی به رسمیت شناخته شده توسط کشورهای عضو) (مشاوره در 8 فوریه 2019).

بخش آب بطری در اسپانیا بیش از 4000 شغل مستقیم ایجاد می کند. شکل 4 نشان می دهد که تعداد مردان از زنان بیشتر است. در سال گذشته (2018) افزایش اندکی در اشتغال زنان وجود داشت. جالب است که زنان در این بخش کار پیدا می کنند، زیرا در مورد اشتغال زنان در مناطق روستایی (جایی که معمولاً این کارخانه های بسته بندی آب معدنی طبیعی قرار دارند) است.

این واقعیت می‌تواند به این معنا باشد که زنان در یک محیط روستایی مستقر می‌شوند و برخلاف فرآیندهای سنتی مهاجرت (به شهرها) هستند و خانواده‌های جدید و افزایش نرخ زاد و ولد ایجاد می‌شوند که در این مناطق ضروری است [40]. تعداد کارگران غیر مستقیم و القایی بیش از 25000 نفر است. در اتحادیه اروپا، 54000 شغل مستقیم و 833000 شغل غیرمستقیم و القایی ایجاد می کند [31].

3.2. تولید آب معدنی بطری شده در اسپانیا در قرن بیست و یکم
طبق گزارش IGME، بخش آب معدنی بطری شده در اسپانیا در سال 2018 به رقم تاریخی تولید خود رسید، با حجمی بیش از 8200 میلیون لیتر، که نشان دهنده افزایش 80 درصدی نسبت به 4555 میلیون در لیتر در سال 2002 است.

این رقم پایین‌تر است، زیرا همه شرکت‌های بسته‌بندی را شامل نمی‌شود، اما افزایش تولید 63.5 درصدی را نیز نشان می‌دهد (3860 میلیون لیتر بسته‌بندی شده در سال 2000 و 6300 میلیون لیتر در لیتر در سال 2018 (شکل 2)). افزایش مصرف که از سال 2014 رخ داده است به دلیل بهبود اقتصادی کشور، افزایش تعداد گردشگران، دوره های خاص طولانی دمای بالا و علاقه بیشتر مصرف کنندگان به نوشیدنی های سالم است.

شکل 2. تولید آب بطری شده در اسپانیا (2000-2018) در میلیون لیتر. منبع: ANEABE، گزارش فعالیت ها 2018; IGME، دولت اسپانیا. قیمت عمده آب معدنی نستله

با توجه به تفاوت در داده های نشان داده شده در شکل 2، آمار IGME شامل کل تولید آب بطری شده در اسپانیا، یعنی تولید تمام صنایع اختصاص داده شده به این بخش است. در عوض، آمار ANEABE تولید شرکت های مرتبط خود را جمع آوری می کند.

در سال 2018، هشت شرکت با تولید بیش از 45 میلیون لیتر در ANEABE نبودند و مجموعاً 1075 میلیون لیتر حجم داشتند: Vichy Catalán Corporation (435)، Zerep Group (130)، Manantiales del Piedra Plc (128)، Aguas de. San Joaquín Ltd. (115)، Grupo Los Riscos Ltd. (105)، Sierra Cazorla (73)، Chumacero Plc (55)، و Lands and Buildings Ltd. (45).

این افزایش به دلیل احداث کارخانه های بسته بندی جدید امکان پذیر شد که از 126 واحد در سال 2001 به 165 در سال 2019 رسیده است و نشان دهنده افزایش 30.9 درصدی است. تراز در همه جوامع خودمختار مثبت نبوده است (جدول 2). در دو دهه اول این قرن، بیش از بیست کارخانه آب بطری شده فعالیت خود را متوقف کرده اند (جدول 3).

از جمله دلایلی که این تعطیلی ها را توجیه می کند، فرسودگی منابع حوضه آبریز، تغییر در ترکیب آن، نوع آب بطری (چشمه) با خواص کمتر نسبت به آب معدنی طبیعی، کاهش ظرفیت تولید در بازار بسیار رقابتی و قدیمی شدن تأسیسات به دلیل عدم سرمایه گذاری، علیرغم اینکه در برخی موارد استفاده از آنها از قرن نوزدهم و پس از اعلام آبهای عمومی آغاز شد.

این تعطیلی‌ها با راه‌اندازی و گسترش صنایع جدید، هم در ذخایر و هم در خطوط بسته‌بندی و سایر صنایعی که به خوبی کار می‌کردند، جبران شده است. مقررات قانونی نیز به این تحول مثبت جهانی کمک کردند، که به یک برند آب اجازه می‌دهد منشأ متفاوتی داشته باشد (نمونه‌ای از Font Vella است که نام تجاری آن از San Hilari Sacalm (ژیرونا) و Sigüenza (گوادالاخارا) آمده است).

جدول 2. تعداد کارخانه های بسته بندی آب معدنی در جوامع خودمختار اسپانیا برای سال های 2001 و 2019. منبع: [39] کمیسیون اروپا: فهرست آب های معدنی به رسمیت شناخته شده توسط کشورهای عضو (مشاوره در 8 فوریه 2019).

شکل 4. اشتغال ایجاد شده توسط صنایع بسته بندی آب معدنی در اسپانیا برای سال های 2004-2018. منبع: موسسه زمین شناسی و معدن اسپانیا، آمار آب معدنی بطری شده در اسپانیا. قیمت عمده آب معدنی نستله

اسپانیا هم از نظر تعداد کارخانه های بطری و هم از نظر حجم آب بطری در اتحادیه اروپا چهارم است (جدول 4 و جدول A2). بازار آب بطری شده اسپانیا با غلبه آب معدنی طبیعی و چشمه بر آب آشامیدنی آماده و آب ساکن (96.3٪) بر آب گازدار (3.7٪) مشخص می شود. این پدیده اسپانیا را در مقابل کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، لهستان یا فرانسه در رتبه آخر قرار می دهد.

مصرف آب بسته بندی شده در اسپانیا در سال 1998 به 80 لیتر در هر نفر در سال رسید و تکاملی را ارائه می دهد که تقریباً آن را به بیش از 100 لیتر در هر نفر در سال در کشورهایی مانند ایتالیا، بلژیک، آلمان یا فرانسه می رساند [41]. دو دهه بعد، در سال 2018، مصرف در اسپانیا به 134 لیتر در هر نفر در سال رسید، به همین دلیل است که 67.5 درصد افزایش یافته است و اسپانیا را با رقمی مشابه کشورهایی مانند مجارستان، فرانسه، در جایگاه ششم اتحادیه اروپا قرار می دهد. بلژیک، پرتغال و یونان.

جدول 4. کارخانه های بسته بندی آب در سایر کشورهای اتحادیه اروپا برای سال 2019. منبع: کمیسیون اروپا، فهرست آب های معدنی به رسمیت شناخته شده توسط کشورهای عضو (مشاوره در 8 فوریه 2019).
جدول

مرکز پخش آب معدنی نستله

3.3. بازاریابی آب معدنی بطری شده در اسپانیا

در پایان قرن گذشته، تجارت پر رونق آب بطری در اسپانیا، شرکت‌های چندملیتی Danone، Nestlé، Coca-Cola و San Benedetto را جذب کرد که به سرعت به موقعیت‌های پیشرو در بازار اسپانیا رسیدند. ورود آنها باعث شروع عملیات تجاری خرید و فروش چشمه و ایجاد کارخانه های جدید شد [1]. در سال 2000، 115 شرکت در زمینه بسته بندی آب مشغول به کار بودند که از این تعداد 85 شرکت تولید بیش از 2 میلیون لیتر داشتند.

این بخش بسیار اتمیزه شده است، زیرا تنها هشت شرکت از 100 میلیون لیتر فراتر رفتند. در میان پنج شرکت اول Font Vella (560 میلیون L)، Grupo Vichy Catalán (381 میلیون L)، Aguas de Lanjarón (240 میلیون L)، Aguas Minerales Pascual بودند. (246 میلیون لیتر) و Agua Mineral San Benedetto (238 میلیون لیتر). شرکت‌های چندملیتی در این گروه کوچک غالب بودند: BSN فرانسوی، مالک فونت ولا و لانجارون، و San Benedetto ایتالیایی [21].

در سال 2018، در سطح اروپا، بخش آب بطری شده 12.4 میلیارد یورو فاکتور داشت. حجم آب بسته بندی شده بالغ بر 60826.5 میلیون لیتر است. همانطور که در اسپانیا، در اروپا این بخش به شدت اتمیزه شده است و از 600 شرکت تشکیل شده است که 84 درصد آنها شرکت های کوچک و متوسط ​​هستند [31]. در همان سال، اسپانیا تعداد شرکت های خود را تقریباً به نصف کاهش داد.

بیش از 60 مورد به حساب می‌آیند، اما تنها 45 مورد از آنها بیش از 10 میلیون لیتر بسته‌بندی شده‌اند و مجموعاً به تولید 7802 میلیون لیتر می‌رسد که نشان‌دهنده 91.5 درصد کل آب بطری‌شده است، با گردش مالی جهانی که بالغ بر 1283.6 میلیون یورو است. معادل 10.4 درصد کل اتحادیه اروپا). طی دو دهه تغییرات مهمی در ساختار تجاری این بخش رخ داده است.

همانطور که در جدول 5 نشان داده شده است، حدود بیست شرکت به دلایل مختلف فعالیت خود را متوقف کرده‌اند، اما شرکت‌های جدیدی ظهور کرده‌اند و مهم‌تر از همه، فرآیند تمرکز کسب‌وکار به منظور رقابتی‌تر شدن در تجاری‌سازی تولیدشان وجود داشته است (جدول A3).

جدول 5. کارخانه های بطری آب معدنی در منطقه La Selva (Girona). منبع: کمیسیون اروپا، فهرست آب های معدنی به رسمیت شناخته شده توسط کشورهای عضو (مشاوره در 8 فوریه 2019).