خرید آب معدنی واتا قیمت عمده

خرید آب معدنی واتا قیمت عمده ، پخش کننده اصلی آب معدنی واتا تهران ، فروشنده عمده آب معدنی واتا تهران ، مرکز فروش آب معدنی واتا تهران ، انبار اصلی آب معدنی واتا

توزیع سراسری شرکت آب معدنی واتا با 32 نماینده انحصاری فعال در تمام ایران و 3 شعبه پخش در تهران و گیلان و چالوس آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است ، خرید اب معدنی تک نفری واتا 300بسته 12تایی
ناوگان توزیع

جهت سفارش آب معدنی و اطلاع از قیمت با تلفن 09127231586 تماس بگیرید.

ناوگان توزیع واتا برخوردار از 60 کامیونت و 50 دستگاه وانت نیسان و همچنین بیش از 70 کارشناس مجرب فروش میباشد که نیاز شما هموطنان را در کوتاه ترین زمان ممکن تقدیمتان می کند. خرید آب معدنی بطری 330 سی سی با برند واتا (درب طلائی) قیمت 2000 عدد آب معدنی واتا به تاریخ روز

خرید آب معدنی واتا قیمت عمده خرید آب معدنی واتا قیمت عمده ، پخش کننده اصلی آب معدنی واتا تهران ، فروشنده عمده آب معدنی واتا تهران ، مرکز فروش آب معدنی واتا تهران ، انبار اصلی آب معدنی واتا

آبمعدنی بسته شرینگ 12 بطری پت وزن 0/5 Lit نام تجارتی واتا

کارخانه واتا دراستان اردبیل در فاصله 10 کیلومتری جاده سرعین به پیست اسکی آلوارس احداث شده است .این کارخانه در سال 1381 تاسیس و در حال حاضر با 150 نفر پرسنل که حدود 65 درصد آنرا افراد با تحصیلات عالی تشکیل می دهد ، بصورت 24 ساعته در حال انجام فعالیت می باشد .

شرکت آبهای معدنی پاک آب سبلان در جهت انطباق خود با استانداردها و تکنولوژی های روز دنیا اقدام به خرید ماشین آلات اروپایی از شرکتهای کرونس ( KRONES ) کشور آلمان ، نتستال ( NETSTAL ) کشور سوئیس نموده است . نصب دستگاهها و تجهیزات در سال 1383 آغاز و کارخانه در سال 1384 به بهره برداری رسید و در سال 1398 طرح توسعه خود را اجرا نمود و همینک یکی از پرسرعت ترین خطوط بسته بندی آب معدنی را در کشور داراست

قیمت آب معدنی واتا عمده ، خرید آب معدنی کوچک و بزرگ مارک VATA

آب معدنی واتا با مدیریت مبتنی بر کیفیت همواره توجه به کیفیت محصول را سر لوحه کار خود قرار داده و با توجه به ارزشیابی کیفیت با ورود به عرصه این صنعت کمک شایانی به علمی تر کردن تولید این محصول در سطح کشور نمود و این صنعت را از حالت کارگاهی به حالت تخصصی سوق داد .

خرید اب معدنی 2000 عد 0/5 تاریخ دار ، خرید آب معدنی نیم لیتری (تکنفره) 4800عدد ، خرید آب معدنی یکنفره4800عدد/400 بسته 12 عددی ، خرید آب معدنی لیوانی واتا

1.1.3. سدیم
تقریباً تمام سدیم موجود در غذا و آب به سرعت توسط دستگاه گوارش جذب می شود. سطح آن در مایعات خارج سلولی توسط کلیه ها حفظ می شود و حجم آنها را تعیین می کند. تعادل سدیم از طریق مکانیسم پیچیده ای که هم سیستم عصبی و هم سیستم هورمونی را درگیر می کند، کنترل می شود. سدیم عمدتاً در مقادیری که با مصرف رژیم غذایی مرتبط است از طریق ادرار دفع می شود [8].

همچنین در حفظ تعادل اسید و باز و در نتیجه pH در بدن انسان مهم است. همچنین به کنترل فشار خون کمک می کند. سدیم و پتاسیم مواد معدنی لازم برای عملکرد عضلات و اعصاب هستند و پتاسیم نقش حیاتی در قلب دارد.

آب‌های معدنی غنی از سدیم می‌توانند مکملی برای شرایطی باشند که در آن تعریق بیش از حد اتفاق می‌افتد، اما برای مصرف طولانی‌مدت برای افرادی که از فشار خون بالا و بیماری‌های مزمن قلبی رنج می‌برند، مناسب نیستند. سدیم به سختی در آب آشامیدنی شیر وجود دارد [9،10].

1.1.4. پتاسیم
بدن انسان بالغ در مجموع حاوی 110 تا 137 گرم پتاسیم است که 98 درصد آن در داخل سلول‌ها و تنها 2 درصد آن در مایع خارج سلولی ذخیره می‌شود [11]. پتاسیم کاتیونی است که بیشتر در مایع درون سلولی یافت می شود و توزیع مناسب پتاسیم را در سراسر غشای سلولی تضمین می کند که برای عملکرد طبیعی سلول ضروری است.

حفظ طولانی مدت هموستاز پتاسیم با تغییر در دفع کلیوی آن به عنوان تابعی از تغییرات در دریافت آن تضمین می شود [7]. این یکی از فراوان ترین مواد معدنی در بدن انسان است. در غذاهای فرآوری نشده، پتاسیم اغلب به شکل مولدهای بی کربنات مانند سیترات وجود دارد. پتاسیم اضافه شده در طول فرآیند بیشتر کلرید پتاسیم است. بدن حدود 85 درصد از پتاسیم دریافتی را جذب می کند [10]. آب معدنی تک نفره

1.1.5. کلر
کلر عمدتاً به شکل کلرید سدیم در طبیعت وجود دارد [11]. تعادل الکترولیت ها در بدن با تنظیم دفع کلیه ها و دستگاه گوارش با توجه به کل دریافتی آنها حفظ می شود. در افراد سالم، کلرید تقریباً به طور کامل در قسمت پروگزیمال روده کوچک جذب می شود.

از دست دادن طبیعی مایعات حدود 1.5 تا 2 لیتر در روز همراه با حدود 4 گرم کلرید در روز است. بیشتر (90-95٪) از طریق ادرار دفع می شود، در حالی که کمتر از طریق مدفوع (4-8٪) و عرق (2٪) دفع می شود [12]. افراد سالم می توانند مقادیر زیادی کلرید را تحمل کنند، مشروط بر اینکه مصرف همزمان آب شیرین کافی باشد. هیپوکلرمی (کاهش کلر، به ویژه در مایع خارج سلولی) منجر به کاهش فیلتراسیون گلومرولی در کلیه ها می شود.

1.1.6. ظرفیت خنثی سازی و HCO-3
برای آب های طبیعی، آشامیدنی و خدماتی، فرض بر این است که مهم ترین سیستم بافر دی اکسید کربن (رایگان) – بی کربنات – کربنات است. می توان گفت که تقریباً در PH 4.5 کل دی اکسید کربن کل به صورت دی اکسید کربن آزاد و در pH حدود 8.3 کل دی اکسید کربن کل به صورت بی کربنات خواهد بود.

آب معمولی معمولاً در محدوده 4.5-8.3 است. بنابراین، ظرفیت خنثی‌سازی اسید (ANC) معمولاً با استفاده از محلول استاندارد اسید هیدروکلریک تا pH 4.5 تعیین می‌شود و ظرفیت خنثی‌کننده باز (BNC) تا pH 8.5 با استفاده از محلول هیدروکسید سدیم تعیین می‌شود [13].

این شرکت با مطالعه کلیه چشمه های طبیعی موجود در استان اردبیل بهترین و پر آب ترین چشمه ها را که دبی آن lit/s 1000 می باشد انتخاب و پس از تأیید آن توسط محققین انستیتو فرزنیوس کشور آلمان که یکی از مجهزترین و بزرگترین انستیتوهای صنایع نوشیدنی در جهان می باشد نسبت به بهره برداری از آن اقدام نمود و این امر زمینه ورود این آب را به بازارهای جهانی فراهم آورد.

آب معدنی واتا به عنوان تنهاترین آب معدنی در ایران می باشد که گواهی لازم جهت مصرف در اتحادیه اروپا را داراست خرید آب معدنی یک و نیم لیتری با پالت بندی

خرید آب معدنی 350 سی سی تاریخ تولید تاریخ روز چیدمان برروی پالت و شیرینگ شده بتعداد 400000 بطری تحویل در پالایشگاه ، قیمت آب معدنی 250 سی سی واتا تعداد 3000 عدد

خرید آب معدنی واتا قیمت عمده خرید آب معدنی واتا قیمت عمده ، پخش کننده اصلی آب معدنی واتا تهران ، فروشنده عمده آب معدنی واتا تهران ، مرکز فروش آب معدنی واتا تهران ، انبار اصلی آب معدنی واتا

قیمت خرید آب معدنی برند واتا (رویال واتا) درب طلایی 330 سی سی

قیمت باکس آب معدنی واتا

آب معدنی طبیعی : این نوع آب باید از یک منبع زیرزمینی و محفوظ از هر گونه آلودگی بوده و توسط مقامات مسئول ثبت شده باشد ،استانداردهای مختلف میکروب شناسی را دارا باشد، به طور مداوم تست شود، هیچگونه عمل دیگری بجز تصفیه با دی اکسید کربن یا تصفیه عادی رویش انجام نشود و در همان منبع آب مربوطه داخل بطری ریخته شود.

نمایندگی آب معدنی واتا در تبریز بعلاوه این آب باید دارای ترکیبات خاص شیمیایی باشد. آب های معدنی طبیعی در مقایسه با انواع دیگر آب های بطری دارای بهترین کیفیت هستند.

خرید 10000 عدد آب معدنی نیم لیتری.درجه یک با بهترین کیفیت  ، خرید آب معدنی واتا 2000 بطری ( حتما تاریخ بروز باشد.) قیمت خرید750 باکس آب معدنی واتا خرید 5.000 عدد تهیه آب معدنی 250 سی سی

2. بررسی ادبیات
سازمان بهداشت جهانی (WHO) توصیه هایی را برای تعریف معیارهای راحتی و لذت (آبی دلپذیر برای نوشیدن، شفاف و با محتوای مواد معدنی متعادل) صادر کرده است. این توصیه‌ها مبنایی هستند که توسط اتحادیه اروپا برای تهیه دستورالعمل‌هایی برای تعریف آب آشامیدنی فاقد طعم خاص استفاده می‌شود [30]. با این حال، آب های مختلف طعم های متفاوتی دارند. این به دلیل مواد معدنی حل شده در آب است.

کاتیون‌هایی مانند کلسیم، سدیم و پتاسیم بر طعم آب آشامیدنی تأثیر می‌گذارند. طعم خنثی در جایی که CaCl2 < 120 میلی گرم در لیتر و Ca(HCO3)2 > 610 میلی گرم در لیتر است، مشاهده می شود، اگرچه زمانی که CaCl2 در سطوح > 350 میلی گرم در لیتر باشد، آب دوست ندارد. غلظت بهینه سدیم 125 میلی گرم در لیتر برای آب مقطر است و معمولاً به صورت NaHCO3 و Na2SO4 یافت می شود.

زمانی که NaHCO3 بیش از 630 میلی گرم در لیتر و بیش از 75 میلی گرم در لیتر Na2CO3 باشد، آب دوست ندارد. پتاسیم معمولاً در سطوح پایین به صورت KHCO3، K2SO4 و KCl وجود دارد و در سطح سلولی جوانه های چشایی مهم است.

غلظت کم پتاسیم اثرات مثبتی بر پذیرش آب دارد. KCl در اثرات طعمی مشابه NaCl عمل می کند. منیزیم به طور معمول در آب به صورت MgCO3، Mg(HCO3)2، MgSO4 و MgCl2 وجود دارد و می تواند طعمی قابض ایجاد کند و در 100-500 میلی گرم در لیتر قابل چشیدن است [24].

آب حاوی نمک های منیزیم 1000 میلی گرم در لیتر قابل قبول در نظر گرفته شده است [31]. مصرف کنندگان آب حاوی MgCl2 > 47 mg/L و Mg(HCO3)2 > 58 mg/L را دوست ندارند. آنیون هایی مانند بی کربنات، کلرید و سولفات نیز بر طعم تاثیر می گذارند. در PH خنثی، بی کربنات بیشتر از کربنات است و به نگه داشتن کاتیون ها در محلول کمک می کند.

واتا کوچک ۳۳۰ طلایی قیمتش چند؟ حداقل ۵۰ بکس

در مقابل، کربنات در pH بالاتر و در سطوح کمتر CO2 محلول افزایش می یابد. هوادهی همچنین O2 را اضافه می کند و CO2 را حذف می کند و باعث ایجاد رسوب کربنات می شود. غلظت آستانه طعم برای کلرید 200-300 میلی گرم در لیتر است [24،27]. افزایش سطح کلرید در آب در حضور سدیم، کلسیم، پتاسیم و منیزیم می تواند باعث اعتراض آب شود.

آزمایش ترجیحی نشان داده است که آب حاوی نمک طعام کمتر از 290 میلی گرم در لیتر قابل قبول است و نمک طعام > 465 میلی گرم در لیتر مطلوب نیست. آزمایش همچنین نشان می دهد که CaCl2 < 120 میلی گرم در لیتر خنثی است، در حالی که CaCl2 > 350 میلی گرم در لیتر نامطلوب است [18].

تجزیه و تحلیل حسی آب را می توان به عنوان مثال با تجزیه و تحلیل توصیفی کمی [32] یا پروفایل طعم کمی [33] انجام داد. با این حال، یک روش دقیق قبلاً در کراسنر و همکاران مورد بحث قرار گرفت. [34] و سافت و همکاران. [35]، که منجر به روش استاندارد AWWA [36] شد. همچنین تعدادی استاندارد و مقاله وجود دارد که فقط بر روی بو متمرکز شده است [35،37،38،39].

در یکی از مقالات اخیر، Rey-Salgueiro et al. [40] آب معدنی طبیعی بطری شده (17 علامت تجاری گازدار و 10 علامت تجاری گازدار) را ارزیابی کرد تا روش آموزشی را برای شرکت کنندگان جدید پیشنهاد دهد. پرسشنامه چشایی شامل 13 ویژگی برای آب ساکن به اضافه تأثیر کلی بود، و آنها بر اساس رنگ‌های رنگ، شفافیت و روشنایی، بو/عطر و طعم/طعم/بافت و دو ویژگی دیگر برای آب‌های گازدار (حباب‌ها و جوشان) طبقه‌بندی شدند.

هارمون و همکاران [41] ترجیحات افراد را برای منابع مختلف آب و عواملی که چنین ترجیحاتی را پیش‌بینی می‌کنند با استفاده از یک تست چشایی کور بررسی کردند. ترجیحات آب 143 شرکت‌کننده برای یک آب بطری شده با نام تجاری، یک آب لوله کشی با منبع آب زیرزمینی و یک آب استفاده مجدد غیرمستقیم قابل شرب (IDR) مورد ارزیابی قرار گرفت.

برای پیش‌بینی‌کننده ترجیح آب، حساسیت طعم فنیل تیوکاربامید هر شرکت‌کننده را اندازه‌گیری کردیم. پنج کارتن آب معدنی لیوانی واتا میخواستم شرایط تحویل سمت بازار تهران چگونه است؟؟؟ قیمت بفرمایید؟؟؟

کوسکی و همکاران [42] طعم آب یون قلیایی (سولفات کلسیم یا لاکتات کلسیم اضافه شده به آب لوله کشی با غلظت کلسیم 17.5 میلی گرم در لیتر، ایجاد غلظت کلسیم 40 میلی گرم در لیتر) و آب های معدنی بطری شده را ارزیابی کرد. دو مطالعه وجود داشت، یکی با 166 پانلیست و دیگری با 150 پانلیست.

برای ارزیابی طعم، مطالعات از مقیاس پنج درجه ای لیکرت استفاده کردند. هدف ارزیابی بهبود یا بدتر شدن طعم پس از افزودن قلیایی بود. مشخص شد که افزودن در هر آب معدنی ارجح است.

قیمت تامین فقط آب معدنی واتا 5000 بطری ، بطری نیم لیتری شرکت پخش آب معدنی واتا در تهران ، قیمت آب معدنی واتا عمده

آب معدنی همان آب چشمه است که با عبور از طبقات و لایه‌های کوه‌ها به طور طبیعی تصفیه شده و هنگامی که به سطح زمین می‌رسد، به جوش و خروش درمی‌آید و هوا و اکسیژن فراوانی را دریافت می‌کند. این آب به دلیل املاح معدنی نظیر کلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم دارای طعم و مزه بهتری نسبت به آب لوله‌‌کشی است و می‌تواند تا حدودی تامین‌کننده نیازهای بدن باشد.

خرید خواست 1200عدد آب معدنی نیم لیتری دار ای تاریخ جدید باشد ، قیمت آب معدنی 0.5 لیتری پت واتا قیمت خرید 23.000 عدد آب معدنی

پلاتیکانوف و همکاران [28،43] آزمایش‌های آنالیز شیمی‌سنجی را با آنالیز حسی نمونه‌های آب انجام دادند. آزمایش اول به دو مطالعه تقسیم شد. این آزمایش ها به ترتیب با 17 و 13 پانلیست آموزش دیده و 23 و 28 نمونه آب انجام شد. آزمایش دوم با 69 داوطلب آموزش ندیده و 25 نمونه آب انجام شد.

هر دو مورد از بطری و آب لوله کشی استفاده می کردند. در هر دو مورد، محققان به این نتیجه رسیدند که مهم‌ترین عاملی که بر ترجیحات پانل‌ها تأثیر گذاشت، سطح کلی کانی‌سازی بود. نمونه‌های آب با سطوح بالای کانی‌زایی با امتیاز پایین رتبه‌بندی شدند.

شرکت پخش آب معدنی واتا در تهران

تمام مواد مغذی معدنی ذکر شده بر طعم آب معدنی نیز تأثیر گذاشتند. مصرف کنندگان ترجیحات متفاوتی برای خرید آب معدنی دارند. یکی از این معیارها لزوما طعم آب معدنی است. طعم آب معدنی از نظر مواد مغذی یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که موفقیت آب های معدنی در بازار را تعیین می کند.

به طور مشابه، تعیین این که مصرف کنندگان کدام مواد مغذی معدنی را خوش طعم می دانند و اینکه آیا طعم نامطلوب ممکن است باعث شود مصرف کنندگان از مصرف مواد مغذی مهم برای سلامتی از آب معدنی صرف نظر کنند، مهم است.

در این مقاله به بررسی شش ماده مغذی مهم و تاثیر آنها بر طعم آب پرداختیم. در ابتدا، محتوای مواد مغذی در آب با تمرکز بر آب‌های معدنی به طور کلی بیش از 500 میلی‌گرم در لیتر باقیمانده معدنی یا TDS اندازه‌گیری شد. سپس، مدلی برای تعریف و توضیح تأثیر آنها بر ذائقه ساخته شد. در نهایت بر اساس یافته ها نتیجه گیری شد.

3. مواد و روشها
3.1. تعیین ترکیب
سه نمونه از هر آب معدنی موجود در بازار اروپای مرکزی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. آب معدنی تک نفره

HCO-3
تعیین: 100 میلی لیتر از نمونه در یک فلاسک تیتراسیون جمع آوری شد و 3 قطره متیل اورنج به آن اضافه شد. سپس نمونه با محلول استاندارد اسید کلریدریک تیتر شد تا زمانی که اولین نشانه رنگ پیاز رخ داد، مقدار اسید مصرفی ثبت شد. برای هر نمونه سه اندازه گیری انجام شد. غلظت بی کربنات با استفاده از رابطه (1) زیر محاسبه شد.
CHCO-3=CHCl⋅VHClV⋅MHCO-3
(1)
جایی که
CHCO-3
غلظت مولی HCO-3 است
(mol/L-1)؛
CHCl
غلظت مولی HCl (mol/L-1) است.
VHCl
حجم HCl (L) است.
V حجم آب (L) است.
MHCO-3
وزن مولی HCO-3 است
(g·mol-1).
تعیین کلر: در مجموع 100 میلی لیتر از نمونه در یک فلاسک تیتراسیون جمع آوری شد و 1 میلی لیتر دی کرومات پتاسیم به آن اضافه شد. سپس نمونه با محلول استاندارد AgNO3 (0.07372 mol/L-1) تیتر شد تا اولین رنگ قرمز ثابت رخ داد. مقدار محلول مصرفی مطابق رابطه (2) زیر ثبت و محاسبه شد. محلول حجمی خود با پایه کلرید سدیم استاندارد شد.

برای اندازه گیری کلسیم، از استاندارد کربنات کلسیم (1 گرم در لیتر) استفاده شد. استاندارد منیزیم – کربنات منیزیم (1 گرم در لیتر)؛ استاندارد سدیم – کربنات سدیم (1 گرم در لیتر)؛ استاندارد پتاسیم – نیترات پتاسیم (1 گرم در لیتر)؛ اسید نیتریک 1.5٪؛ لانتانیم کلرید 5٪؛ و آب غیر معدنی.

برای اندازه‌گیری با AAS، از مخلوط گاز استیلن/هوا استفاده شد و با یک کاتد تخلیه توخالی برای عناصر خاص اندازه‌گیری شد. پس از خاموش کردن گاز، گرم کردن لامپ و بهینه سازی منبع، ابتدا استاندارد را اندازه گیری کردیم تا منحنی کالیبراسیون را تعیین کنیم.

سپس نمونه‌ها اندازه‌گیری شدند، و یک آب خالی از آب غیر معدنی بین هر یک از 3 نمونه اندازه‌گیری شد، که ابزار نتایج را در غلظت‌های میلی‌گرم در لیتر گزارش می‌کرد، که میانگین آن از آن کم شد و قبل از رقیق‌سازی به غلظت اصلی تبدیل شد.

3.2. تحلیل حسی
3.2.1. گروه بندی
آب گوارا، خوش طعم و خوب از غلظت معینی (بهینه) از اجزای آب معدنی تشکیل می شود. به طور قابل توجهی تحت تأثیر غلظت کلسیم، منیزیم، آهن، منگنز، بی کربنات ها، آلومینا و غیره قرار می گیرد. گروه اول بر اساس کانی سازی است. آب ها به 4 گروه تقسیم شدند:

VPM = معدنی بسیار ضعیف، با مواد محلول تا 50 میلی گرم در لیتر.
PM = معدنی ضعیف، با محتوای املاح 50 تا 500 میلی گرم در لیتر.
MM = معدنی متوسط، با محتوای املاح 500 تا 1500 میلی گرم در لیتر.
SM = به شدت معدنی، با محتوای املاح 1500 تا 5000 میلی گرم در لیتر.
VSM = معدنی بسیار قوی، با محتوای املاح بیشتر از 5000 میلی گرم در لیتر.

گروه دوم بر اساس pH است:

پایه؛
خنثی؛
اسیدی

گروه سوم بر اساس کشور مبدا است.
در نهایت، همه برندها را توسط همه این گروه ها ناشناس کرده و آنها را شماره گذاری کردیم. نمایندگی آب معدنی واتا
3.2.2. پانلیست ها، نمونه های آب و آماده سازی

قیمت آب معدنی واتا عمده

طعم و بوی آب از مهمترین ویژگی های کیفیت آب آشامیدنی از دیدگاه مصرف کننده است. بنابراین ارزیابی حسی ذهنی جایگاه بی بدیل خود را در پایش کیفیت آب آشامیدنی دارد. برای ارزیابی طعم آب‌های معدنی جداگانه، 60 نفر از اعضای آموزش دیده در آنالیز حسی طعم شرکت کردند.

آموزش تجزیه و تحلیل آب حسی توسط موسسه ملی بهداشت عمومی (NIPH) انجام می شود.

تعیین بو و طعم آبهای معدنی توسط کارشناسانی که دوره تحلیل حسی و بر اساس استاندارد EN 1622 را گذرانده بودند انجام شد. این استاندارد نمونه گیری، محیط آزمایش، روش استاندارد و بیان نتایج را تعریف می کند.
به هر پانل همیشه به طور تصادفی 1 آب از هر گروه برای ارزیابی طیف کامل نمونه ها اختصاص داده شد.

اعضا به صورت انفرادی کار کردند و بعد از جلسه هیچ بحثی صورت نگرفت. نمونه ها در دمای اتاق در بشرهای 200 میلی لیتری که تقریباً یک سوم حجم آنها پر شده بود، قرار داده شدند. تمام نمونه ها در دمای اتاق (20 درجه سانتیگراد) سرو شدند.

هیچ تفاوت آماری معنی داری (از نظر آزمون t زوجی) بین داده های اندازه گیری شده در AAS و داده های روی برچسب ها وجود نداشت (جدول 3). انحرافات جزئی را می توان انتظار داشت، زیرا ارزیابی آب روی برچسب ها معمولاً به روز نیست، زیرا تجزیه و تحلیل آنها در فواصل زمانی بزرگتر انجام می شود و ویژگی های کمی آب ممکن است بسته به عوامل بسیاری مانند دما، بارندگی و … متفاوت باشد. آلودگی صنعتی و کشاورزی لحظه ای بالقوه [48].

4.2. نتایج تحلیل حسی و قیمت گذاری لذت
تجزیه و تحلیل حسی بر روی 15 نمونه انجام شد که هر نمونه 18 بار مورد آزمایش قرار گرفت. نتایج تجزیه و تحلیل حسی در ستون آخر جدول 2 ارائه شده است. در نهایت، بر اساس نتایج اندازه‌گیری محتوای مواد مغذی و درک طعم، یک تحلیل رگرسیونی به منظور تعیین رابطه احتمالی بین ترکیب و طعم انجام دادیم.

پس از چندین بار تکرار که در آن برخی از مواد مغذی معدنی باید حذف می شدند زیرا اضافی بودند، نتایج رگرسیون نهایی را ایجاد کردیم که در جدول 4 ارائه شده است. دو ماده مغذی حذف شده کلر و پتاسیم هستند.

رگرسیون معنی‌داری یافت شد (F(6، 8) = 8.56، P <0.005، N = 18)، با R2 از 0.8652. مفروضات رگرسیون خطی توسط gvlma کتابخانه R [49] و با آزمون ناهمسانی Breusch-Pagan [50] تأیید شد. همه مفروضات رگرسیون خطی پذیرفته شد: آمار جهانی (0.5564 = p)، ناهمسانی (p = 0.2981)، چولگی (p = 0.1689)، کشیدگی (p = 0.9544)، و تابع پیوند (p = 0.8624).

جدول 4. تجزیه و تحلیل لذت از طعم.
جدول

نتایج نشان می دهد که مواد مغذی انتخاب شده تأثیر قابل توجهی بر طعم دارند، اگرچه تأثیر آنها نسبتاً کم است. به عنوان مثال، هنگامی که غلظت کلسیم 1 میلی گرم در لیتر افزایش می یابد، طعم درک شده 0.01 افزایش می یابد. تفسیر مشابهی را می توان در مورد سایر مواد مغذی معدنی نیز انجام داد.

در حالی که کلسیم و منیزیم تأثیر مثبتی بر طعم دارند، سدیم و بی کربنات تأثیر منفی بر طعم دارند. منیزیم نسبتاً قوی ترین تأثیر را بر طعم دارد، در حالی که بی کربنات تأثیری تقریباً 17 برابر کمتر دارد. با این حال، باید اذعان کرد که تخمین ضرایب احتمالاً در محدوده خاصی معتبر است. بالاتر از یک آستانه خاص، تأثیر مثبت بر طعم ممکن است باعث ادراک منفی شود.

علاوه بر این، تفاوت بین مقدار پیش بینی شده و ارزش طعم حسی واقعی در شکل 2 نشان داده شده است.

نمونه‌ها با یک کد 4 رقمی برچسب‌گذاری شدند و نمونه‌ها در اتاق دیگری ریخته شدند تا به دلیل ترجیحات شخصی ارزیاب‌ها بر رتبه‌بندی تأثیر نگذارند. آب معدنی تک نفره
از آنجایی که هر ارزیاب تنها 5-7 نمونه (18 ارزیاب در هر آب) را ارزیابی کرد، آب ها بر اساس میزان مواد معدنی با 3 نمونه، با توجه به داده های کل محتوای محلول به 5 گروه تقسیم شدند.

3.2.3. تجزیه و تحلیل حسی توصیفی
ارزیابان طعم کلی را بر روی یک مقیاس گرافیکی 10 سانتی متری بدون ساختار با مرز هر دو طرف ارزیابی کردند، که در آن یک حد “شدت طعم صفر (1)” و دیگری به عنوان “حداکثر شدت طعم (10)” مشخص شده بود. نمایش گرافیکی روی مقیاس با یک خط کش به نزدیک ترین نیم سانتی متر به مقادیر تبدیل شد.

3.3. تجزیه و تحلیل رگرسیون
تجزیه و تحلیل رگرسیون [44،45،46] انجام شد. با استفاده از تجزیه و تحلیل رگرسیون، ما توانستیم اطلاعاتی به دست آوریم که به عنوان مثال، غلظت کلرید بیشتر در آب معدنی باعث بهبود طعم می شود یا از طرف دیگر، غلظت بالاتر بی کربنات طعم را بدتر می کند.

مدل کلی برای n متغیر به شکل رابطه (3) است: