خرید مارگارین ویژه قنادی زرین قیمت عمده

خرید مارگارین ویژه قنادی زرین قیمت عمده | بهترین مارک مارگارین ویژه قنادی | پخش کننده اصلی مارگارین ویژه قنادی تهران | فروشنده عمده مارگارین ویژه قنادی | قیمت مارگارین ویژه قنادی

شرکت زرین سلامت آذربایجان از یال 1395 کار خود را در مساحتی بیش از 7000 متر مربع با در اختیار داشتن تجهیزات و ماشین آلات صنعتی بصورت تخصصی و با استفاده از کادری مجرب در زمنیه تولید مارگارین های صنفی, صنعتی, سفره, مارگارین های تخصصی تاپینگ, مارگارین های قنادی و لایه ای در اوران مختلف آغاز نمود که در مدت زمانی کوتاه با استقبال کم نظیر مصرف کنندگان در بازار مواجه شده است.

خرید مارگارین ویژه قنادی زرین قیمت عمده خرید مارگارین ویژه قنادی زرین قیمت عمده | بهترین مارک مارگارین ویژه قنادی | پخش کننده اصلی مارگارین ویژه قنادی تهران | فروشنده عمده مارگارین ویژه قنادی | قیمت مارگارین ویژه قنادی

خرید مارگارین ٥ کیلویی ویژه قنادی

روغن شورتنینگ  SHORTENING

اصطلاح روغن شورتنینگ‌ که در ایران به نام روغن صاف قنادی هم معروف است  به چربی اطلاق می شود که توانایی در نرم و روان کردن و یا کوتاه کردن ساختار ترکیبات غذایی را دارد. مثلا شورتنینگ در ترکیب خمیر نان و شیرینی گلوتن نشاسته را پاره کرده این عمل منجربه نرم شدن ذرات گلوتن و در نتیجه تولید محصول نرم و با قابلیت هوادهی مناسب می ‌شود.

شورتنینگ ها  خصوصیات بافتی مطلوب در محصولات غذایی ایجاد می کنند و  به لحاظ رئولوژیکی مواد نیمه پلاستیک هستند. شورتنینگها از تری گلیسریدهائی با اسیدهای چرب اشباع و غیر اشباع تشکیل شده اند که محتوای اسید های چرب اشباع تعیین کننده درجه سفتی و پلاستیسیته شورتنینگها می باشد .رنج پلاستیک ، رنج دمایی است که نمونه چربی قادر باشد قوام ایده الی را در رول شدن از خود نشان بدهد( یعنی نه نرم باشد و نه سفت)

شورتنینگها انواع مختلف دارند و برای هر محصول شورتنینگ ویژه آن محصول را باید استفاده کرد. روغنهای شورتنینگ میتوانند از مخلوط انواع روغن تهیه شوند  که در مرحله نهایی توسط آمونیاک کریستاله می شوند که روغن با این ویژگی شبیه خامه می باشد. شورتنینگهای بر پایه پالم وارداتی اغلب از این نوع هستند و فرایند اینتراستریفیکاسیون جایگزین هیدروژناسیون شده است.  روغن شورتنینگ تولید شده در ایران معمولا از هیدروژناسیون روغنهای گیاهی بدست می اید که معمولا دارای اسید چرب ترانس هستند. میزان عدد یدی بیانگر میزان اشباعیت اسیدهای چرب موجود در روغن  است .

در انتخاب شورتنینگ نقطه ذوب و SFC   از پارامترهایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. نقطه ذوب بالاتر از 37 موجب ماسیدگی در دهان می شود و نقطه ذوب بسیار پایین هم  بافت محصول را نرم تر می کند.

در ساختار روغن شورتنینگ معمولا امولسیفایر های مختلفی همچون مونو و دی گلیسرید، LACTEM وPGE استفاده می شود که سبب بهبود بافت محصول نهایی می گردد.

روغن شورتنینگ کاملا بی رنگ است و به راحتی می توان در تولید از آن استفاده کرد. البته برخی شورتنینگها به سفارش مصرف کننده زردرنگ هستند که رنگ زرد آن مربوط به وجود بتاکاروتن در روغن است.

کاربرد  شورتنینگ ها‌ در صنایع غذایی

کاربرد  روغن صاف قنادی یا شورتنینگ ها‌ در  نان و کیک و شیرینی

–          نازک و نرم شدن بافت

–          بهبود خواص ارگانولپتیکی محصولات پخت

–          پوکی محصول به دلیل وارد نمودن هوا به داخل ساختارخمیر

–          افزایش استحکام و یکپارچگی بافت محصول

–          افزایش انتقال حرارت و مدت زمان نگهداری محصول

–          قابلیت اختلاط در همزن های با دور بالا

–         افزایش تعداد لایه ها و درنتیجه افزایش حجم شیرینیهای لایه ای مانند کروسانت

کاربرد شورتنینگ در بستنی ، خامه قنادی آیسینگ ها

شورتنینگ ها میتوانند نقطه ذوب بالاتری از کره و روغنهای حیوانی داشته باشند که همین امر سبب می شود نقطه ذوب بستنی و خامه قنادی بالاتر رود و این محصول در فصل تابستان  دیر تر ذوب شود.همچنین با انتخاب شورتنینگ با SFC   مناسب ، می توان رفتار ذوبی خامه قنادی را بهبود داد، بطوری که با خامه و کره این امر امکان پذیر نمیباشد. ضمن اینکه کره برخلاف روغن شورتنینگ 100درصد چربی نیست و دارای درصدی آب می باشد که در پروسه تولید ایجاد اختلال می کند اما شورتنینگ محتوای صد در صد چربی دارد.

–          هوادهی مناسب خامه قنادی

–          بهبود بافت خامه قنادی به دلیل وجود مونو و دی گلیسرید و سایر امولسیفایرها در ترکیب شورتنینگ

–          بهبود نقطه ذوب خامه قنادی با انتخاب شورتنینگ با SFC    مناسب

* استفاده از روغنهای غیرحیوانی بویژه پالم در لبنیات اخیرا ممنوع شده است

کاربرد شورتنینگها در فرایند سرخ کردن
–          پایداری اکسیداتیو در شورتنینگ‌

–         پایداری و مقاومت زیاد حسب روش اکسیژن فعال (AOM) اندازه گیری می شود. خرید مارگارین ده کیلویی زرین قیمت عمده

داشتن نقطه دود بالا و طعم و عطر ملایم

خرید مارگارین ویژه قنادی زرین قیمت عمده خرید مارگارین ویژه قنادی زرین قیمت عمده | بهترین مارک مارگارین ویژه قنادی | پخش کننده اصلی مارگارین ویژه قنادی تهران | فروشنده عمده مارگارین ویژه قنادی | قیمت مارگارین ویژه قنادی

خرید مارگارین ١٠ کیلیویی ویژه قنادی

کاربرد امولسیفایر در تولید مارگارین

مارگارین، یک امولسیون آب در روغن(w/o) است که پس از سرد شدن به صورت یک فاز نیمه جامد با ذرات آب پخش و پراکنده در آن، در می آید.
با جامد شدن فاز روغنی، پایداری و ثبات محصول به میزان زیادی افزایش می یابد.
امولسیفایر ها سه عمل مهم را در مارگارین انجام می دهند:

1-کمک به تشکیل امولسیون.

2-تغییر در ساختمان کریستالی روغن های نباتی.

3-جلو گیری از به هم چسبیدن و متراکم شدن قطرات آب و پاشیدن آن در حین حرارت دادن مارگارین.

معمولا در مار گارین از مخلوط(لسیتین) یا(استر های اسید سیتریک منو و دی گلیسیریدها) به عنوان امولسیفایر استفاده می شود.
استفاده از امولسیفایر ها در مار گارین این امکان را به وجود می آورد تا به منظور سرخ کردن مواد غذایی از آن استفاده گردد، بدون اینکه در حین حرارت دادن، آب موجود در آن متراکم و به اطراف پاشیده شود. همچنین برای جلوگیری از ایجاد حالت شنی و روغن پس دادن مارگارین در اثر تغییر در وضعیت کریستالهای روغن، از امولسیفایر ها استفاده می گردد.

بهترین و موثر ترین امولسیفایر ها برای جلوگیری از تغییر در و ضعیت کریستال های روغن، (سوربیتان منو استئارات) و(استر های اسید سیتریک منو گلیسرید ها) میباشند.

امولسیفایر مناسب برای مصرف در مارگارین باید در فاز رو غنی محلول باشد. سایر امولسیفایر های مورد مصرف در مارگارین شامل(پلی سوربات ها) و (استر های اسید های چرب پلی گلیسرول) هستند.

عوامل و معیارهای انتخاب مارگارین

:: پلاسیته یا شکل پذیری

:: عدد شورتنینگ

:: رفتار چربی هنگام ذوب شدن

:: سرعت بلوری شدن یا کریستالیزه شدن

:: قدرت پوک کنندگی و ایجاد تردی در محصول

:: ویژگی های امولسیون کنندگی

:: نقطه دود چربی(بیشتر در مورد چربی هایی که برای سرخ کردن استفاده می شود) خرید مارگارین ده کیلویی زرین قیمت عمده

:: طعم و عطر چربی

:: مدت زمان نگهداری و تاثیر آن در به تعویق انداختن بیات شدن

:: قدرت ایجاد لایه ی ایزوله در خمیر به منظور حفظ و نگهداری گاز و پوکی و تخلخل بیشتر در محصول

انواع مارگارین

باید توجه داشت که مارگارین هر چه نرم‌تر باشد، دارای مقدار کمتری چربی اشباع و اسید چرب ترانس می‌باشد.

اما انواع مارگارین عبارتند از:

مارگارین نرم رژیمی:

در حدود 40 درصد آن چربی است(درست نصف مارگارین معمولی) و بین 38 تا 57 درصد دیگر آب می‌باشد و هیچگاه نباید آن را به جای کره یا مارگارین معولی در محصولات نانوایی مصرف کرد. ضمناً‌ هر قاشق غذاخوری آن برابر 50 کالری انرژی دارد.

مارگارین نرم:

این نوع مارگارین نسبت به مارگارین معمولی، کمتر هیدروژنه می‌باشد و به راحتی حتی اگر تازه از یخچال بیرون آورده باشد روی نان مالیده می‌شود، ولی نباید آن را به جای کره یا مارگارین معمولی در کیک، نان و نان شیرینی تَر مصرف نمود. هر قاشق غذاخوری آن برابر 100 کالری انرژی دارد.

مارگارین کاملاً نرم:

این مارگارین به روانی کچاپ می‌باشد و به اندازه مارگارین معمولی دارای چربی است، ولی چربی غیراشباع کمتری دارد و هر قاشق غذاخوری آن برابر 100 کالری انرژی دارد.

مارگارین معمولی:

مخلوطی از روغنهای نباتی تصفیه شده و اشباع می‌باشد که مقدار کمی مواد نگهدارنده، شیر، شیر خشک بدون چربی و آب به آن اضافه شده است. مخلوط روغن‌ها را تا اندازه‌ای هیدروژنه می‌کنند تا سفتی مارگارین تولید شده به اندازه کره شود، ضمناً ویتامینA وD نیز به آن اضافه می‌کنند. این نوع مارگارین دارای 80 درصد چربی است و هر قاشق غذاخوری آن برابر 100 کالری انرژی دارد.

خرید مارگارین ویژه قنادی زرین قیمت عمده خرید مارگارین ویژه قنادی زرین قیمت عمده | بهترین مارک مارگارین ویژه قنادی | پخش کننده اصلی مارگارین ویژه قنادی تهران | فروشنده عمده مارگارین ویژه قنادی | قیمت مارگارین ویژه قنادی

خرید مارگارین ١٠ کیلیویی سفید سفره

قیمت روغن صاف قنادی

طبقه بندی مارگارین در صنعت پخت بر اساس مارگارین مصرفی:

:: مارگارین نیمه چرب

:: مارگارین با خاصیت کش دهندگی

:: مارگارین صنایع قنادی

:: مارگارین مخصوص کیک و خمیرهای به نسبت شل و نرم

:: مارگارین مخصوص تهیه کرم ها

:: مارگارین یا چربی های مخصوص سرخ کردن

:: مارگارین رژیمی

 

عمده ماشین آلات موجود در یک خط تولید مارگارین به شرح زیر است:

1- تانک ذخیره

2- خنثی سازی

3- رنگبری

4- هیدروژناسیون

5- بی بو کردن

6- اختلاط

7- تشکیل امولسیون

8- خنک کردن و تشکیل خمیر

9- شکل دهی و بسته بندی

برای مثال یک نمونه از ماشین الات خط تولید مارگارین به ظرفیت 2 تن در ساعت به شرح زیر است:

 

خرید مارگارین ویژه قنادی زرین قیمت عمده خرید مارگارین ویژه قنادی زرین قیمت عمده | بهترین مارک مارگارین ویژه قنادی | پخش کننده اصلی مارگارین ویژه قنادی تهران | فروشنده عمده مارگارین ویژه قنادی | قیمت مارگارین ویژه قنادی

خرید مارگارین ١٠ کیلیویی زرد سفره

مارگارین یا کره؟

چگونه

چه زمانی می توانم به جای کره از مارگارین استفاده کنم؟

امروزه دو دسته اصلی مارگارین در فروشگاه ها وجود دارد – مارگارین وان و مارگارین چوبی.

مارگارینی که در وان های پلاستیکی فروخته می شود طعم و بافتی مشابه با کره نرم شده یا زده شده دارد. فراتر از بافت، تفاوت اصلی بین مارگارین وان و کره این است که چربی های اشباع شده اولی کمتر و در آب بیشتر است. این روزها، شرکت ها انواع مختلفی از مارگارین را برای نیازهای غذایی مختلف – کم سدیم، کم چرب، بدون لبنیات، روغن زیتون، وگان – تولید کرده اند. تقریباً همه مارگارین‌های وان فاقد چربی ترانس هستند، اما برچسب را برای تأیید بررسی کنید.

مارگارین وان به راحتی می تواند جایگزین کره در سفره برای پخش شود، و برخی از افراد از آن برای پخت و پز روی اجاق گاز استفاده می کنند، اگرچه ما معمولا در مواردی مانند این ترجیح می دهیم از روغن به جای مارگارین استفاده کنیم. در پخت، مارگارین ذوب شده می تواند در دستور العمل هایی که نیاز به کره ذوب شده دارند، کار کند، اما در دستور العمل هایی که نیاز به کره نرم شده دارند، تعویض مارگارین در وان ممکن است بافت را تغییر دهد. به عنوان مثال، کیک ها لطیف تر خواهند بود و کلوچه ها معمولاً بیشتر پخش می شوند و ترد کمتری خواهند داشت.

مارگارین های وان برای کیک ها، شیرینی ها و سایر دستور العمل هایی که نیاز به کره سرد دارند، بسیار نرم هستند و در داخل آیسینگ و فراستینگ نیز نمی ایستند. مارگارین های کم چرب/سبک به دلیل محتوای بالای آب برای پخت و پز و پخت نامناسب هستند – حتما برچسب را بخوانید!

مارگارین استیک که به نام های بلوکی یا مارگارین سخت نیز شناخته می شود، بافتی مشابه کره دارد و بنابراین جایگزین بهتری برای پخت و پز نسبت به مارگارین وان می باشد. با این حال، مارگارین های چوبی به طور کلی سرشار از چربی های ترانس هستند که نشان داده شده است برای قلب ما مضر هستند.

در آشپزخانه‌های آزمایشی خود، دستور العمل‌های خود را با استفاده از کره به جای مارگارین در مواردی که هر کدام می‌تواند قابل تصور باشد، توسعه داده و آزمایش می‌کنیم. به طور مشابه، در مواردی که می توان از روغن یا مارگارین ذوب شده استفاده کرد، ما روغن را انتخاب می کنیم. استفاده از مارگارین به جای کره در دستور پخت آزمایش شده با کره ممکن است نتایج غیرمنتظره ای به همراه داشته باشد.

خرید مارگارین ویژه قنادی زرین قیمت عمده خرید مارگارین ویژه قنادی زرین قیمت عمده | بهترین مارک مارگارین ویژه قنادی | پخش کننده اصلی مارگارین ویژه قنادی تهران | فروشنده عمده مارگارین ویژه قنادی | قیمت مارگارین ویژه قنادی

خرید مارگارین ١٠ کیلویی سفید سفره نیوتاپ

خرید مارگارین ویژه قنادی زرین قیمت عمده خرید مارگارین ویژه قنادی زرین قیمت عمده | بهترین مارک مارگارین ویژه قنادی | پخش کننده اصلی مارگارین ویژه قنادی تهران | فروشنده عمده مارگارین ویژه قنادی | قیمت مارگارین ویژه قنادی

خرید مارگارین ١٠ کیلویی زرد سفره نیوتاپ

خرید مارگارین ویژه قنادی زرین قیمت عمده خرید مارگارین ویژه قنادی زرین قیمت عمده | بهترین مارک مارگارین ویژه قنادی | پخش کننده اصلی مارگارین ویژه قنادی تهران | فروشنده عمده مارگارین ویژه قنادی | قیمت مارگارین ویژه قنادی

خرید مارگارین ١٠ کیلویی زرد سفره