خرید سویا سس برند TIGER ببر قیمت عمده

خرید سویا سس برند TIGER ببر ، سس سویای پریمیوم چینی ، قیمت سس سویای چینی ، سس سویای چینی خرید

خرید سویا سس برند TIGER ببر قیمت عمده خرید سویا سس برند TIGER ببر ، سس سویای پریمیوم چینی ، قیمت سس سویای چینی ، سس سویای چینی خرید

آ. نام محصول و نام تشریحی اعم از تخمیری، هیدرولیز شده یا مخلوط، مانند نمونه های زیر:
سس سویا
تهیه شده از تخمیر دانه سویا
سس سویا
تهیه شده از پروتئین هیدرولیز شده سویا (یا پروتئین گیاهی)
سس سویا

محیط برای S. rouxii با هیدرولیز 400 گرم کیک سس سویا یا له کردن در 1 لیتر آب مقطر در دمای 50-60 درجه سانتیگراد به مدت 1-2 ساعت تهیه می شود. هیدرولیز فیلتر شده، PH با اسید لاکتیک روی 5 تنظیم می شود و پودر گلوکز 4.5 و 5 درصد و کلرید سدیم به ترتیب اضافه شده و در مخلوط حل می شود.

سپس مخلوط در دمای 250 درجه فارنهایت به مدت 15 دقیقه قبل از تلقیح با کشت استریل می شود. برای هر 500 میلی لیتر محیط کشت خالص از 1 لوله آزمایش استفاده کنید. قبل از افزودن به ماس سس سویا، محیط را در دمای اتاق به مدت 2-3 روز انکوبه کنید.

برای تولید تجاری، استارتر با فرآیند ساخت و ساز تولید می شود. با شروع از یک کشت خالص در لوله آزمایش، اسپورهای Aspergillus oryzae به طور متوالی در محیط های کشت استریل شده در یک ارلن مایر تلقیح می شوند. از فلاسک ها به مقدار بسیار بیشتری سبوس برنج منتقل می شود. سپس استارتر به عنوان کوجی سویا تلقیح استفاده می شود. این فرآیند به طور کلی برای به حداقل رساندن آلودگی و استفاده از کشت های خالص انجام می شود.

روش فوق را برای S. rouxii دنبال کنید. استارتر آماده شده باید یکباره استفاده شود تا آلودگی باکتریایی و غیرفعال شدن آنزیم به حداقل برسد.

مرحله 2: تصفیه مواد خام

سویا. کنجاله سویای کامل یا بدون چربی ممکن است در تولید سس سویا استفاده شود. لوبیاهای کامل را در طول شب در آب جاری خیس می کنند تا لوبیاها هیدراته شوند، در حالی که کنجاله بدون چربی با آب مرطوب می شود.

پروتئین موجود در لوبیای خام به صورت غیر طبیعی وجود دارد و نمی تواند توسط آنزیم های کپک کوجی هیدرولیز شود. برای دناتوره کردن پروتئین برای هضم آنزیمی، لوبیاها با بخارپز کردن تحت فشار اتمسفر (45-60 دقیقه در دمای 250 درجه فارنهایت) پخته می شوند.

آرد گندم. این منبع اصلی کربوهیدرات است و طبق گفته یوکوتسوکا (1986)، حدود ¼ پروتئین شویو از گندم می آید. آرد قبل از استفاده تفت داده می شود. اگر به اندازه کافی برشته نشود، نشاسته خام یا نشاسته B نمی تواند توسط آمیلاز کپک هضم شود و به ذرات سفید در کیک پرس سس سویا تبدیل می شود. اگر بیش از حد برشته شود، قابلیت هضم پروتئین کاهش می یابد. در طول بو دادن، نشاسته B به نشاسته تبدیل می شود تا توسط آمیلاز کپک هضم شود.

مرحله 3: ساخت کوجی سویا

سویای پخته شده و آرد بوداده قبل از تلقیح با استارتر مخلوط می شوند. روش مرسوم شامل خنک کردن مواد با اختلاط دستی است و ذرات بزرگ‌تر لوبیا کامل راحت‌تر از ذرات کوچک‌تر کنجاله‌ی بدون چربی سرد می‌شوند. اکنون با استفاده از تجهیزات مکانیکی کوجی که در آن دما توسط هوادهی مکانیکی کنترل می شود، می توان این کار را به راحتی انجام داد.

مخلوط سویا و گندم (37 درجه سانتیگراد) با 0.1-0.2 درصد قالب استارتر تلقیح می شود. مواد مخلوط شده در سطل پلاستیکی تمیز یا باتای پلاستیکی پوشیده شده با کاتسا استریل شده کشت می شوند. این مرحله را مرحله جوانه زدن یا تشکیل هاگ می نامند. پس از 18 تا 24 ساعت یا زمانی که دمای مخلوط به 37 درجه سانتیگراد رسید، مواد را با مخلوط کردن دستی خنک کرده و مخلوط تلقیح شده را در جعبه های چوبی کوچک یا بیستای که با کاتسا استریل شده اندود شده اند، خنک می کنند.

در این مرحله، ضخامت مواد در جعبه ها یا بیستای باید کنترل شود. برای تولید بیشتر پروتئاز، دمای مخلوط باید زیر 37 درجه سانتیگراد نگه داشته شود. این کار را می توان به راحتی با مخلوط کردن با دست یا با استفاده از ترنر استریل انجام داد. اتاق جوجه کشی باید تمیز نگه داشته شود و دمای آن در 30-28 درجه سانتیگراد توسط پنجره ها یا سیستم تهویه مطبوع حفظ شود. این مخلوط باید در مجموع 72 ساعت کشت شود.

استفاده از تجهیزات مکانیکی کوجی باعث کاهش زمان کشت مورد نیاز از 48 به 72 ساعت، افزایش فعالیت آنزیمی کوجی و کاهش آلودگی باکتریایی می شود.

مرحله 4: ماش سازی و پیری

این مرحله شامل برداشت کوجی سویا-گندم، تهیه آب نمک یا محلول نمک، نمک زدن مخلوط و تخمیر است. کوجی سویا-گندم برداشت شده در ظروف تخمیر مناسب (درام های پلاستیکی، گلدان سفالی، ظروف فولادی ساخته شده یا مخازن سیمانی که با فایبر گلاس اندود شده اند) قرار می گیرد.

آب نمک یا محلول نمک 20 درصد ریخته شده و در مخلوط مخلوط می شود. به مورومی یا ماش اجازه داده می شود حداقل به مدت 6 ماه تحت هیدرولیز (معمولاً در زیر گرمای خورشید) با هم زدن گهگاهی قرار گیرد. هم زدن (توسط هوای فشرده در تولید تجاری) محتویات محلول را به طور یکنواخت مخلوط می کند و باعث رشد میکروبی می شود.

در این دوره، آنزیم‌های قالب کوجی، بیشتر پروتئین را به اسیدهای آمینه و پپتیدها هیدرولیز می‌کنند. pH از 6.5-7.0 به 4.7-4.9 کاهش می یابد. سپس تخمیر اسید لاکتیک به تدریج با تخمیر مخمر جایگزین می شود. فرهنگ های خالص گاهی به ماش اضافه می شود. غلظت نمک مخلوط پس از 1-2 ماه در حدود 18-17 درصد تثبیت می شود. غلظت بالای نمک ماش رشد میکروارگانیسم ها را به چند نوع مطلوب محدود می کند.

مرحله 5: فشار دادن سویا

پوره کهنه شده تحت فشار هیدرولیک بالا از طریق پارچه فیلتر می شود. کیک سویا جمع آوری می شود و گاهی اوقات با مخلوط کردن 20 درصد آب نمک به مدت حداقل 2 هفته اجازه داده می شود تا تحت هیدرولیز بیشتری قرار گیرد. عصاره دوم جمع آوری شده به عنوان رقیق کننده عصاره اول استفاده می شود. کیک فشرده به عنوان خوراک دام استفاده می شود.

مرحله 6: پالایش

سس سویای خام جمع آوری شده (عصاره اول) در یک مخزن ذخیره می شود. پس از ته نشین شدن، مخلوط را به 3 لایه تقسیم می کنند، روغن روی آن، سس سویا در وسط و رسوب در پایین. مایع شفاف با استفاده از کمک فیلتر بیشتر شفاف می شود. پروتئین و نمک سس سویا خام قبل از پاستوریزه شدن در دمای 70-80 درجه سانتیگراد به صورت استاندارد تنظیم می شود. محصول پاستوریزه در مخزن نیمه بسته نگهداری می شود تا منعقد تولید شده در طول گرمایش ته نشین شود. سپس سس سویا تولید شده بطری شده و مهر و موم می شود.

استاندارد ملی فیلیپین (PNS 274:1993)

1. مشخصات فیزیکی

سس سویا باید دارای رنگ، طعم و عطر مشخصه محصول باشد. این باید عاری از زباله / خاک و سایر مواد خارجی باشد.

2. ترکیب شیمیایی

سس سویا باید با شرایط زیر مطابقت داشته باشد: ویژگی ها مخلوط هیدرولیز شده تخمیر شده
• pH 4.3 – 5.0 4.3 – 5.0 4.3 – 5.0
• نمک به صورت NaCl، % 15 – 25 15 – 25 15 – 25
• کل جامدات (به استثنای NaCl، ٪، حداقل) 5 5 5
• نیتروژن کل، ٪، حداقل 0.6 0.4 0.6
• آمینو نیتروژن، ٪، حداقل 0.20 0.14 0.20
• تعداد کل مخمر هالوفیل، cfu/ml، حداکثر 20 20 20

3. برچسب زدن

هر کانتینر باید با اطلاعات زیر اعلام شود:ترکیبی از دانه سویا تخمیر شده و پروتئین هیدرولیز شده
ب نام تجاری یا علامت تجاری ممکن است نشان داده شود
ج نام و آدرس سازنده
د محتوای خالص در میلی لیتر
ه. فهرست مواد تشکیل دهنده به ترتیب نزولی نسبت
f. کشور مبدا
g. علامت شناسایی لات